دانلود پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن

دانلود پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن

پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن

دانلود پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن
پاورپوینت شهر سوخته
شگفتیهای شهر سوخته
بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن
شهر سوخته و شگفتیهای آن
دانلود پاورپوینت شگفتیهای شهر سوخته
پروژه پاورپوینت آماده شهر سوخته
پروژه آماده شهر سوخته
نخستین چشم مصنوعی جهان
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 860 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست

شهر سوخته کجاست؟

نخستین چشم مصنوعی جهان

جراحی مغز

خط کش 5 هزار ساله

قدیمی ترین تخته نرد جهان


نخستین انیمیشن جهان

گورستان شهر سوخته

چرا شهر سوخته شگفت‌انگیز است؟

شهری پیشرفته با ریاست زنان

چشم مصنوعی؛ اولین‌های شهر سوخته

 

این شهر از نادرترین شهرهای باستانی است که در آن، زنان عهده دار امور مالی خانواده‌شان بوده‌اند.بر مبنای یافته‌های باستان شناسان شهر سوخته ۱۵۱ هکتار وسعت دارد و بقایای آن نشان می‌‌دهد که این شهر دارای پنج بخش مسکونی واقع در شمال شرقی شهر سوخته، بخش‌های مرکزی، منطقه صنعتی، بناهای یادمانی و گورستان است که به صورت تپه‌های متوالی و چسبیده به هم واقع شده اند. هشتاد هکتار شهر سوخته بخش مسکونی بوده است.شهر سوخته مرکز بسیاری از فعالیت‌های صنعتی و هنری بوده، در فصل ششم کاوش در شهر سوخته نمونه‌های جالب و بدیعی از زیورآلات به دست آمد.  در جریان حفاری‌های فصل های گذشته در شهر سوخته مشخص شد که با توجه به صنعتی بودن شهر سوخته و وجود کارگاه‌های صنعتی ساخت سفال و جواهرات در این منطقه، ساکنان شهر سوخته از درختان موجود در طبیعت محوطه برای سوخت استفاده می‌‌کرده اند. در شهر سوخته انواع سفالینه‌ها و ظروف سنگی، معرق کاری،انواع پارچه و حصیر یافت شده که معرف وجود چندین نوع صنعت، به ویژه صنعت پیشرفته پارچه بافی در آنجاست. تاکنون ۱۲ نوع بافت پارچه یکرنگ و چند رنگو قلاب ماهیگیری در شهر سوخته به دست آمده و مشخص شده مردم این شهر با استفاده از نیزارهای باتلاق‌های اطراف هامون سبد و حصیر می‌‌بافتند و از این نی‌ها برای درست کردن سقف هم استفاده می‌‌کردند. صید ماهی و بافت تورهای ماهیگیری نیز از دیگر مشاغل مردمان شهر سوخته بوده است. شهر سوخته بدون شک جز شهرهای بسیار پیشرفته زمان خود بوده است. اینک به برخی از این پیشرفت های شگفت انگیز اشاره می کنیم:

نخستین چشم مصنوعی جهان

برای نخستین بار در شهر سوخته یک چشم مصنوعی متعلق به 4800 سال پیش کشف شد. این چشم مصنوعی متعلق به زنی 25 تا 30ساله بوده که در یکی از گور های شهر سوخته مدفون شده بوده است.جمجمه زن صاحب چشم مصنوعی شهر سوخته چشم مصنوعی روی جمجمه او دیده می‏شود.

«سجادی» درباره منحصر به فرد بودن این تصاویر در دنیای باستانی گفت: «تاکنون در دوره‌های پیش از تاریخی چنین تصاویری دیده نشده و ما برای اولین بار به این تصویر در شهر سوخته برخورد کرده‌ایم. در بسیاری از ظروف، اشکالی را می‌بینیم که تنها تکرار شده‌اند، اما حرکتی در آنها دیده نمی‌شود. تحقیقات ما نشان داده  است که این نقش، قدیمی‌ترین ایده مردمان باستان برای ارایه «تصویر متحرک» و به تعبیر امروزی «انیمیشن» است.»
از دیگر اشیای مهم از میان هزاران شی یافت شده، می‌توان از سفال با امضای سفال‌گر بر روی آن، چکش، سوزن، شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های همه‌گانی هم‌چون آپارتمان، بذر خربزه، حبوبات، ماهی خشک کرده، برنج، زیره، کوره‌های سفالگری، کوره‌های ذوب فلزات، دکمه، تبر، بندکفش، قلاب، شانه سر، طناب، سبد، گل مو، قاب‌های چوبی، کفش، کمربند و ... نام برد.

 

پیش نمایشی از فایل:

پیش نمایش شهر سوخته

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی شهر سوخته و شگفتیهای آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.