مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM ) هزینه یابی بر مبنای هدف (TARGET COSTING) مکانیسم کاهش و اداره هزینه ها هزینه یابی کایزن (KAIZEN) مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا

دانلود مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM )
هزینه یابی بر مبنای هدف (TARGET COSTING)
مکانیسم کاهش و اداره هزینه ها
هزینه یابی کایزن (KAIZEN)
مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه
fileina
مقالات ترجمه شده
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

 
چکیده
بهبود مستمر عملیات، فرایند دست‌یابی به محصولات بهتر و قیمت تمام شده ارزانتر در عملیات تولید و فروش است و به عنوان یک هدف راهبردی(استراتژیک) مقوله هایی از کنترل جامع کیفی ، افزایش کارایی ، ازدیاد اثر بخشی، ارتقای بهره وری ،کاهش هزینه و حذف اقلام معیوب (ضایعات) از فرایند تولید را شامل می شود. 
 
صاحب نظران امروزه عقیده دارند که تولید تابعی از فعالیت و فعالیت تابعی از مصرف منابع است و این منابع محدود و کمیـاب هستند. بـنابرایـن کنـترل فعـالیت و تـرکیب بهینـه عـوامل تولید از مبانی بهبود عملیات به شمار می روند.تصمیم گیری برای بهبود عملیات ،نیازمند اطلاعات در حوزه حسابداری مدیریت است و سیستم هزینه یابی، انعطاف مناسبی را بر حسب نیاز مدیران و مقتضیات محیط می‌طلبد.در رویکرد مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM ) هزینه یابی مبتنی بر تولید گروهی محصولات است نه تاکید بر تولید واحد محصول. پس مدیریت بر مبنای فعالیت، مستلزم کاربرد سیستم کنترل جامع کیفی در محیطی مبتنی بر شناخت و کنترل فعالیت است. 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM )

هزینه یابی بر مبنای هدف (TARGET COSTING)

مکانیسم کاهش و اداره هزینه ها

هزینه یابی کایزن (KAIZEN)

 
 
مقدمه
اگر چه عبارت «این دنیای کوچکی است»مدت مدیدی است که به کار برده می‌شود، ولی این عبارت به طور خلاصه در محیط تجاری امروز تبلور می یابد. امروزه بازار، واقعاٌ یک بازار جهانی است. شرکتها و مؤسساتی که در یک شهر یا یک کشور مشخص فعالیت می کنند، همان گونه که احتمالاً رقبایی در شهر یا کشور محل فعالیت خود دارند با رقبایی درسایر کشورها نیز روبرو هستند. رقابت شدید جهانی شرکتها را ناچار می سازد که به خاطر دست‌یابی به کیفیت بالای محصول با هزینه پایین بیش از گذشته تلاش کنند.
 
رقابت جهانی یکی از عوامل عمده مؤثر بر واحدهای اقتصادی ظرف سی سال گذشته بوده است. به طور مثال در سال 1960تقریباً تمامی خودروها و تلویزیون‌هایی که در آمریکا توسط مردم خریداری می شد ساخت آمریکا بود. سازندگان این محصولات نیازی نداشتند که نگران رقابت با تولیدکنندگان این گونه محصولات در کشورهای دیگر باشند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 1
تولید بهنگام 4

هزینه یابی بر مبنای فعالیت 6

هزینه یابی هدف 7

تعیین هزینه هدف در سه مرحله به اجرا در می آید: 8

هزینه یابی کایزن 9

منابع 12
 

دانلود مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.