دانلود مقاله تنظیم فرکانس سمت AC یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ

تنظیم فرکانس سمت AC یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ

هدف از این مقاله تنظیم فرکانس سمت AC یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ بررسی خواهند شد

دانلود تنظیم فرکانس سمت AC  یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ

تنظیم فرکانس
AC  یکسو کننده
منطق فازی هماهنگ
تنظیم فرکانس سمت AC  یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ
دانلود مقاله سیستم HVDC
دانلود مقاله انواع سیستمهای HVDC
سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 451 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود مقاله رشته برق

تنظیم فرکانس سمت AC  یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ

 
مقدمه
توان استاتیک مبدل در طرح HVDC  پاسخی توانا برای کنترل سیگنال های خیلی سریع است و توانایی زیادی را در بهبود پایداری دینامیک و گذرا از سیستم AC/DC  دارد .تعدادی از طرح های کنترلر HVCD  موجود،اخیرا با حلقه های اضافی برای فراهم کردن انواع شکل های ندولاسیون برای دستیابی به اهداف مختلف بکار می روند به عنوان مثال در طرح HVCD  بین شمال غربی و جنوب غربی مناطق ایالات متحده ، سیگنالهای مدولاسیون در پاسخ به سرعت تغییر توان در داخل AC  موازی برای تغذیه کنترلر مبدل بوجود آمده اند که میرایی فرکانس های پایین بین دو ناحیه را بهبود می بخشند . 
 
چندین تکنیک کنترلی در مقالات برای استناج سیگنال های مدوله شده لازم در کنترل سیستم AC/DC  گزارش شده است .تحت وضعیت آشفته شدید ، تغییرات بزرگ در جریان DC  بخاطر مدولاسیون ممکن است باعث تغییرات قابل توجهی در قدرت راکتیو جذب شده توسط مبدلها شود ، این نتیجه باعث نوسانات عمده ای در ولتاژ و کاهش بهبود مورد انتظار در مدولاسیون جریان DC  بخاطر تغییرات نسبی در قدرت DC  می شود.بنابراین روش های خاصی از کنترل ولتاژ در ترمینال مبدل در دستیابی درست در اهداف مدولاسیون جریان بکار می رود به علاوه بهبود عمده ای در اولین نوسان و پایداری سیگنال کوچک توسط مدولاسیون هماهنگ جریان DC  و روند تحریک ژنراتور می تواند درک شود.
 
طرح یک کنترل کننده با منطق فازی به یک مدل ریاضی دقیق نیاز ندارد. یک دانش کیفی درباره رفتار سیستم برای طراحی یک کنترلر با منطق فازی کافی است تا هدف کنترل شده مطلوبی بدست آید بعلاوه دانش کارشناسی درباره رفتار سیستم می تواند به آسانی کنترلر با منطق فازی را در بر بگیرد . کنترل کننده با منطق فازی ، تنظیم فرکانس یکسو کننده سیستم سمتAC  را توسط مدولاسیون هماهنگ و مناسب جریانDC  و روند تحریک ژنراتور سیستم یکسو کننده سمت AC ، بهبود می بخشد . این کنترلر سیگنالهای مدوله شده زوایای آتش یکسو کننده را گرفته و سیگنال های مدوله شده سیستم روند تحریک ژنراتور را در پاسخ به انحراف سرعت ژانراتور سمت یکسو کننده و میزان تغییراتش بکار می برد .اساس قانون فازی ، میزان هماهنگی را بسته به شدت آشفتگی نشان می دهد بعلاوه پارامترهای خروجی تابع به گونه ای مناسب انتخاب شده اند که توجه خاصی برای کاهش پیک نوسان می کند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

تنظیم فرکانس

AC  یکسو کننده

منطق فازی هماهنگ

 
 
 
فهرست مطالب
1ـ مقدمه 
2ـ مدل سیستم 
3ـ فازی سازی 
4ـ اساس قانون و استنتاج 
5ـ آشکار سازی 

6ـ تغییر جهت دادن کنترلر با منطق فازی 

7ـ ارزیابی 
 
منابع
 
 
 
 

دانلود تنظیم فرکانس سمت AC  یکسو کننده با استفاده از کنترلر با منطق فازی هماهنگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.