ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری

ﭼﻜﻴﺪه

در اﺑﺘﺪای ﭘﻴﺪاﻳﺶ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﺎدﮔﻲ ﺳﺨﺖ اﻓﺰارﻫﺎ و ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻴﻦ آﻧﻬﺎ، ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﻛﻮﭼﻚ و ﺳﺎده ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻧﻴﺎزﻫﺎ ﺑﻮدﻧﺪ. ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ زﻣﺎن و ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺷﮕﺮف ﺳﺨﺖ اﻓﺰار، ﺿﻌﻒ روﺷﻬﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار و ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ اﻳﻦ روﺷﻬﺎ در ﻛﻨﺘﺮل ﭘﻴﭽﻴﺪﮔﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺤﺮان ﻧﺮم اﻓﺰار را ﺑﻮﺟﻮد آورد. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻋﻠﺖ ﻣﺘﺨﺼﻴﺼﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اراﺋﻪ روش ﻫﺎی اﺳﺘﺎﻧﺪارد و ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اراﺋﻪ ﭼﺎﭼﻮﺑﻲ ﺟﻬﺖ اﺟﺮای ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار روی آوردﻧﺪ. ﭘﺲ از اﻳﻦ دوره روش ﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار و ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﻫﺎ ﺷﻜﻞ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ.

  

ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری

دانلود ﮔﺰارش ﺳﻤﻴﻨﺎر ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﮔﺮاﻳﺶ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻣﻮﺿﻮع ﺳﻤﻴﻨﺎر ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری در 103 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری

دانلود سمینار ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپوینت
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دسته بندی سمینار کامپیوتر
فرمت فایل docx
حجم فایل 365 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103

ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری

دانلود ﮔﺰارش ﺳﻤﻴﻨﺎر ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﮔﺮاﻳﺶ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻣﻮﺿﻮع ﺳﻤﻴﻨﺎر:

در 103 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ﭼﻜﻴﺪه

در اﺑﺘﺪای ﭘﻴﺪاﻳﺶ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﺎدﮔﻲ ﺳﺨﺖ اﻓﺰارﻫﺎ و ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻴﻦ آﻧﻬﺎ، ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﻛﻮﭼﻚ و ﺳﺎده ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻧﻴﺎزﻫﺎ ﺑﻮدﻧﺪ. ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ زﻣﺎن و ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺷﮕﺮف ﺳﺨﺖ اﻓﺰار، ﺿﻌﻒ روﺷﻬﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار و ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ اﻳﻦ روﺷﻬﺎ در ﻛﻨﺘﺮل ﭘﻴﭽﻴﺪﮔﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺤﺮان ﻧﺮم اﻓﺰار را ﺑﻮﺟﻮد آورد. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻋﻠﺖ ﻣﺘﺨﺼﻴﺼﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اراﺋﻪ روش ﻫﺎی اﺳﺘﺎﻧﺪارد و ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اراﺋﻪ ﭼﺎﭼﻮﺑﻲ ﺟﻬﺖ اﺟﺮای ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار روی آوردﻧﺪ. ﭘﺲ از اﻳﻦ دوره روش ﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار و ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﻫﺎ ﺷﻜﻞ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ.

ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺳﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ روش ﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار، ﻣﻲ ﺗﻮان ﺑﻪ دﻏﺪﻏﻪ ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﭘﻲ ﺑﺮد. دﻏﺪﻏﻪ ﻫﺎی اﺻﻠﻲ در زﻣﻴﻨﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: ﭘﻴﭽﻴﺪﮔﻲ ﻧﺮم اﻓﺰار، ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار، زﻣﺎن ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار و ... . ﺑﺮای رﻓﻊ اﻳﻦ ﻣﺸﻜﻼت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﺪه ICﻫﺎی ﺳﺨﺖ اﻓﺰاری روش ﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪی ﻣﻄﺮح ﺷﺪﻧﺪ. از ﺟﻤﻠﻪ اﻳﻦ روش ﻫﺎ ﻣﻲ ﺗﻮان اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری (component)، و روش ﻫﺎی ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا را ﻧﺎم ﺑﺮد.

در اﻳﻦ ﮔﺰارش ﺳﻌﻲ دارﻳﻢ ﭘﺲ از آﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮاﻳﻲ، روش ﻫﺎی ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﻮﺷﺶ ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪی ﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪ در ﺣﻴﻄﻪ ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮاﻳﻲ را ﺑﺮرﺳﻲ ﻛﺮده و ﺑﻪ ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ اﻳﻦ روش ﻫﺎ ﺑﭙﺮدازﻳﻢ. ﺑﺮای اﺑﻦ ﻣﻨﻈﻮر در ﻓﺼﻞ اول اﻳﻦ ﮔﺰارش ﺑﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻠﻲ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ، ﺟﺎﻳﮕﺎه آن و دﻻﻳﻞ اﻫﻤﻴﺖ آن ﻣﻲ ﭘﺮدازﻳﻢ. ﺳﭙﺲ در ﻓﺼﻞ دوم ﺗﻌﺎرﻳﻒ اﺻﻠﻲ ﻣﻮﺟﻮد در داﻣﻨﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ذﻛﺮ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ. در ﻓﺼﻞ ﺳﻮم روش ﻫﺎی اراﺋﻪ ﺷﺪه در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ و ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ. در ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ ﻣﻮﺟﻮد در روشﻫﺎی ﺟﺎری ﺑﻪ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﭼﺎرﭼﻮﺑﻲ ﺟﻬﺖ راه ﺣﻞ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﻮﺷﺶ اﻳﻦ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﭘﺮداﺧﺖ و در ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ ﺑﻪ ﺑﻴﺎن ﺗﻌﺮﻳﻒ اﺻﻠﻲ روش ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر ﺟﻬﺖ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎی ﻧﺮماﻓﺰاری ﭘﺮداﺧﺘﻪ و ﻣﺴﻴﺮ آﻳﻨﺪه ﻃﺮح ﭘﮋوﻫﺸﻲ را ﺑﺮای دﺳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ اﻳﻦ ﻫﺪف ﺗﺮﺳﻴﻢ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮد.

 

            ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ

ﭼﻜﻴﺪه     ٤

ﻓﺼﻞ اول – ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻫﺪف ٥

ﻣﻘﺪﻣﻪ ٦

1.1ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻌﻤﺎری ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا ٧

2.1       ﺑﻴﺎن ﭼﺮﺧﻪ ﺣﻴﺎت ﻣﻌﻤﺎری ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا ٧

3.1       ﻓﺎزﻫﺎی ﭘﺎﻳﻪ ای SOA           ٩

1.3.1 ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا ٩

2.3.1 ﻃﺮاﺣﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا ١٠

4.1       ﻣﺪﻟﺴﺎزی ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ ١٣

1.4.1 اﻫﻤﻴﺖ ﮔﺎم ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ ١٤

ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی ١٦

ﻓﺼﻞ دوم – ادﺑﻴﺎت ﻣﻮﺿﻮع (ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ) ١٧

ﻣﻘﺪﻣﻪ  ١٨

1.2       ﺗﻌﺎرﻳﻒ اﺻﻠﻲ ١٩

2.2       ﻣﻌﻴﺎرﻫﺎی ﻛﻴﻔﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ ٣٩

3.2       ﺑﺮرﺳﻲ ﻓﺎﻛﺘﻮر داﻧﻪ ﺑﻨﺪی ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ  ٤٧

ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی ٥٠

ﻓﺼﻞ ﺳﻮم – ﻣﻌﺮﻓﻲ روش ﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ ٥١

ﻣﻘﺪﻣﻪ ٥٢

1.3       دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪی روش ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ٥٣

2.3       روش اول ZIMMERMANN            ٥٩

3.3       روش دوم  ZIMMERMANN           . ٦٠

4.3       روش  ZHANG     ٦١

5.3       روش. AMSDEN  ٦٢

6.3       روش  SOMA      ٦٢

7.3       روش PORTIER    . ٦٩

8.3       روش.INGANTI   ٧٠

ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی           ٧٤

ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم – وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی راه ﺣﻞ ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر   ٧٥

ﻣﻘﺪﻣﻪ     ٧٦

1.4       ﻣﺮوری ﺑﺮ وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎ   ٧٧

2.4       ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ روش ﻫﺎی ﻣﻌﻤﻮل            ٨٠

3.4       وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی روش ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر           ٨٣

ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی           ٨٥

ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ – ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺌﻠﻪ    ٨٦

ﻣﻘﺪﻣﻪ     ٨٧

1.5       ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺌﻠﻪ        ٨٨

2.5       راه ﺣﻞ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ  ٨٨

3.5       زﻣﺎﻧﺒﻨﺪی ٩١

ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی           ٩٣

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ٩٤

 

 

دانلود ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎی ﻧﺮم اﻓﺰاری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.