دانلود پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

دانلود پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه
روش تدریس قران
پایان نامه نحوه و روش تدریس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 382 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

چکیده تحقیق و نتایج :

 

نتایج این مطالعات بین‌المللی  نشان می‌دهد که توانایی دانش‌آموزان کشور ما در سطوح بالای یادگیری و به ویژه مهارتهای عملکردی و فرایندی در مقایسه با دانش‌آموزان کشورهای دیگر بسیار کمتر است از انجا که محتوی برنامه ‌های درسی ما در این درس با دیگر کشور‌ها یکسان است ، این ضعف بیشتر از روشهای نامناسب آموزش و یادگیری ناشی می شود که عملاً دانش‌اموزان را به سوی یادگیری ‌های حافظه‌ای سوق می‌دهد . لذا اکنون ضرورت استفاده و بکارگیری روشهای فعال تدریس بیش از پیش احساس می‌شود . در این روشها بر راه یادگیری و مهارتها چگونه آموختن بیش از انتقال حقایق و دانش‌ها تأکید می‌شود .

در عین حال ، سعی بر این است که یاگیرنده از طریق درگیر شدن در فعالیتها و تجربیات متنوع یادگیری به مجموعه‌ای از دانش‌ها ، مهارت و نگرشها دست یابد که خود در شکل گیری و تولید ‌آنها سهم داشته است. مهمترین ویژگی این روشها کمک به ایجاد و توسعه مهارتهای تفکر و یادگیری در دانش‌آموزان است که مشکل آموزشی کشور ما است به نظر می‌رسد تا حدود زیادی این مشکلات از طریق تدریس بر روش فعال قابل رفع است. مهارتهای که از این طریق حاصل می‌شوند ، بعنوان مهارتهای یادگیری مستمر و مادام العمر ، همیشگی ویاپدار به موارد مشابه تعمیم می‌یابند و در یادگیر‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد در این روشها معلم در نقش یک راهنما و تسهیل کننده امر یادگیری ظاهر می‌شود او به دانش‌آموزان خود کمک می‌کند تا به مرور به یادگیری خود راهبر و خود ارزشیابی کننده مبدل شود .

ویژگی دیگر این روش‌ها آن است که باعث می‌شود دانش‌آموزان در کنار کسب دانش‌ها و مهارتهای یادگیری به مرور نسبت به علم و علم آموزی نگرشهای مثبتی پیدا کنند . نگرشهایی چون کنجکاوی بودن، داشتن تفکر، منطقی و باز بودن بینش و تفکر آنان برای پذیرش عقاید مدلل و یافته‌اهی علمی، رشد می‌یابد که عملاً به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا هر چه بیشتر در مسیر علم آموزی و دریافت بینش علمی‌ گام بردارند .به هر حال اگر روشهای فعال تدریس با همه شرایط صحیح آن انجام شود منجر به پیشرفت تحصیلی، معنا دار شدن یادگیری و نفوذ مطالب کشف شده در عمیق ترین سوح یادگیری می‌شود و نهایتاُ باعث رشد توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان می‌شود.


فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

فصل اول. 1

کلیات تحقیق  

مقدمه. 2

بیان مسئله. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش... 5

اهداف پژوهش... 7

سوالات پژوهش... 7

8............................ فرضیه های پژوهش

کلیات تحقیق.. 9

فصل دوم. 13

مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 13

تقسیم بندی روش تدریس... 14

شیوه مشارکتی.. 20

شرایط لازم برای روش مشارکت گروهی.. 23

مشاهده گران بحث گروهی. 24

انواع گفتگو و مشارکت ها 26

انواع روش های یادگیری مشارکتی.. 26

ویژگی های کلاس مشارکتی.. 28

چالش کلاس های مشارکتی.. 28

مزایای روش مباحثه ای.. 30

راهبردهای افزایش مشارکت... 30

فعالیت های پیشنهادی.. 33

پیشنهادهای عملی جهت بکار بستن یافته ها 34

روش های نوین تدریس درس عربی.. 36

روشهای ایجاد علاقه به زبان عربی.. 38

پیشینه نظری پژوهش... 39

نظریه های تدریس (شناخت نظریه ها ی انواع در تدریس) 42

پیشینه عملی.. 49

فصل سوم. 53

جمع آوری داده ها 53

جامعه آماری.. 54

نمونه آماری.. 54

روش نمونه گیری.. 54

ابزار اندازه گیری.. 54

پرسشنامه. 55

فصل چهارم. 56

تجزیه و تحلیل داده ها 56

فصل پنجم. 85

بحث و نتیجه گیری.. 85

نتیجه گیری.. 86

خلاصه ای از تحقیق و نتیجه گیری.. 87

منابع و ماخذ. 90

ضمائم. 91

پرسشنامه. 92

دانلود پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.