دانلود پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

دانلود پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 1355 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

 

خلاصه پایان نامه:

 

در این پروژه تحقیقاتی ابتدا با نگاهی گذرا و مختصر سیستم های مدیریت محتوی معرفی شده است سپس بر روی یک نمونه cms به نام postnuke تمرکز کرده و معرفی و تجزیه و تحلیل آن آمده است.

ابتدا سعی شده که مراحل نصب را به صورت گام به گام و بصری ذکر گردد.

همچنین تعدادی از ماژول ها و theme های آن معرفی شده که در بخش مستندات نمونه ای از کدهای برنامه نویسی ماژول هم آورده شده است ضمنا برای آشنایی بیشتر نکاتی راجع به توسعه ماژول و نحوه ماژول نویسی هم آمده است. 

مزایای سیستم های مدیرت محتوا

چیست و چگونه می توان آنها را به طور موفق پیاده سازی کرد؟ برای روشن شدن معنای عبارت «مدیریت محتوا» باید گفت توصیف آن وابسته به نیازمندی های سازمان دارد و یا این که ارائه دهنده CMS چه امکاناتی را فراهم آورده است، در حال حاضر هدف و یا استاندارد مشخصی برای سیستم های مدیریت محتوا وجود ندارد که بتواند نیازهای متنوع مطرح شده موجود در صنعت IT مرتبط با سازمان ها را پوشش دهد.

بنابر این عامل موفقیت در اجرا و پیاده سازی یک سیستم مدیریت محتوا می تواند راه‌اندازی و ارزیابی کامل یکی از کاربردهای مشخص تجاری سازمان با فرآیند های مشخص موجود سازمان باشد. به عنوان مثال می تواند گردش اسناد رسیدگی به درخواست های مشتریان یا فرایند پرداخت حقوق و مطالبات بیمه ای یا فرآیند گردش حساب های پرداختنی یا هر فرآیند شناخته شده دیگر سازمان باشد. یکی از این فرآیندها را بتوانید پیاده کنید می توانید راحتتر در مورد انتخاب سیستم مدیریت محتوا تصمیم بگیرید. تا سیستم پیاده شده نزدیکترین وضعیت را به فرایندها و کاربردهای سازمان داشته باشد. سرانجام باید گفت که اجرای موفق باید مزایای تجاری برای سازمان در برداشته باشد.

آنهایی که توانسته اند سیستم های مدیریت محتوا را موفق اجرا کنند مزایای پایه ای این سیستم را چنین بیان می کنند:

-        بهبود کارآیی تجاری 

-        کاهش هزینه های عملیاتی و اجرایی

-        سرعت بخشیدن به رسیدگی به اعتراضات و نارسائی ها

-        ارائه وسیعتر کالا و خدمات

-        کاهش میزان ریسک

بنابر این با ارزیابی آگاهانه و دقیق و ارای راه حلی که نیازهای تجاری را پوشش دهد، سازمان خواهد توانست به افزایش تولید، رضایت مشتری و سود دهی مناسب دست یابد. ایا سیستم های مدیریت محتوای تحت وب برای سازمان های با توانایی مالی کم نیز وجود دارد؟ در مطرح کردن این سئوال قدری تامل کنید. 

 

دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است. در صحنه رقابت تنگاتنگی که امروزه بین شرکتها و موسسات وجود دارد، یکی از اصول اولیه برای بقا و پیشرفت اطلاع رسانی صحیح و لحظه به لحظه است. واضح است که اولین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر شبکه جهانی اینترنت می‌باشد. تقریبا هیچ شرکت یا موسسه ای را در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که در زمینه کاری خود موفق باشد بدون اینکه از طریق وب سایت اینترنتی خود را به دیگران معرفی کرده باشد. با توجه به اهمیت بالایی که پایگاه های اینترنتی در دنیای تجارت دارند،‌معمولا مدیران ارشد شرکتها تمایل دارند خود شخصا بر محتویات آن نظارت داشته باشند این در حالی است که آنان معمولا فاقد دانش فنی در مورد نحوه طراحی و تولید و ایجاد تفکرات در یک سایت اینترنتی هستند. در این موارد سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین راه حل باشد. سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟ این سیستم ها که امروزه در وب به نام CMS شناخته می‌شوند مخفف Content Management System می‌باشند که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به طراحی دوباره سایت محتوای سایت را تغییر دهد. سیستم مدیریت محتوای سایت این امکان را به شما می‌دهد خودتان سایت خود را تولید کرده و آن را به طور کامل مدیریت نمایید و برای این امر نیاز به دانش تخصصی در این زمینه ندارید. با استفاده از این نرم افزار بسیار ساده تر از آنچه تصور کنید می‌توانید بخشهای مختلف سایت خود را مدیریت کنید بخشهای جدید ایجاد کرده و به سایت خود اضافه کنید و یا محتویات آنها را تغییر دهید. برای این منظور حتی لازم نیست اطلاعات را مجددا بر روی وب سرور خود بارگذاری کنید. کلیه این تغییرات بلافاصله پس از آنکه دستور تغییر وارد می‌شود اعمال می‌شوند همه چیز بسیار ساده تر از آنچه شما تصور می‌کنید انجام خواهد شد. چرا شما یک CMS لازم دارید؟ اگر سایت شما هر چند وقت یکبار به روز می‌شود می‌توانید بجای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید خودتان با استفاده از برنامه های مدیریت محتوا تغییراتتان را روی سایت اعمال کنید.

مزایای سیستم های مدیرت محتوا

چیست و چگونه می توان آنها را به طور موفق پیاده سازی کرد؟ برای روشن شدن معنای عبارت «مدیریت محتوا» باید گفت توصیف آن وابسته به نیازمندی های سازمان دارد و یا این که ارائه دهنده CMS چه امکاناتی را فراهم آورده است، در حال حاضر هدف و یا استاندارد مشخصی برای سیستم های مدیریت محتوا وجود ندارد که بتواند نیازهای متنوع مطرح شده موجود در صنعت IT مرتبط با سازمان ها را پوشش دهد.

بنابر این عامل موفقیت در اجرا و پیاده سازی یک سیستم مدیریت محتوا می تواند راه‌اندازی و ارزیابی کامل یکی از کاربردهای مشخص تجاری سازمان با فرآیند های مشخص موجود سازمان باشد. به عنوان مثال می تواند گردش اسناد رسیدگی به درخواست های مشتریان یا فرایند پرداخت حقوق و مطالبات بیمه ای یا فرآیند گردش حساب های پرداختنی یا هر فرآیند شناخته شده دیگر سازمان باشد. یکی از این فرآیندها را بتوانید پیاده کنید می توانید راحتتر در مورد انتخاب سیستم مدیریت محتوا تصمیم بگیرید. تا سیستم پیاده شده نزدیکترین وضعیت را به فرایندها و کاربردهای سازمان داشته باشد. سرانجام باید گفت که اجرای موفق باید مزایای تجاری برای سازمان در برداشته باشد.

دانلود پایان نامه سیستم های مدیریت محتوی (cms)معرفی نرم افزار postnuke

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.