دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

فهرست مطالب                                      صفحه

مقدمه ............................................................1

فصل 1- مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک

1-1- استراتژی چیست ؟ .....................................1

2-1- مروری بر مفاهیم نظری تفکر استراتژیک ..............2

3-1 – مدیریت استراتژیک ........................................3

4-1- الگوی اصلی مدیریت استراتژیک .......................4

5-1- تدوین استراتژی ............................................5

6-1- انواع استراتژی...............................................5

7-1- استراتژی های اصلی در مدیریت استراتژیک ...6

فصل دوم : نقش مدیران در اتخاذ تصمیم های استراتژیک بهتر

2-2 تصمیم گیری استراتژیک ..................................9

3-2 – ویژگیهای تصمیمهای استراتژیک ..................9

4-2- سبک های تصمیم گیری استراتژیک مینتز برگ .......10

5-2-نقش هیئت مدیره در مدیریت استراتژیک ...............10

6-2روند مشارکت هیئت مدیره در فرآیند مدیریت استراتژیک ..11

فصل سوم : بررسی محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت

1-3- بررسی محیطی...........................................12

2-3- متغیرهای قابل بررسی در محیط خارجی ..........13

3-3- تجزیه و تحلیل صنعت ، تجزیه و تحلیل وظیفه ای .....14

4-3- نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت .............15

5-3- تهدید تازه واردها یا رقبای بالقوه ...................16

6-3- رقابت میان شرکتهای موجود ............................16

7-3- تهدیدهای محصولات جایگزین ........................17

8-3- قدرت چانه زنی خریداران .........................17

9-3- قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ...............18

10-3- قدرت دیگر گروههای ذینفع .......................19

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل موقعیت و استراتژی کسب و کار

1-4- تجزیه و تحلیل موقعیت ( SWOT‌ ) ....................19

2-4- استراتژی کسب و کار .............................20

3-4- استراتژی رقابتی .................................21

4-4- خطرات همراه استراتژی های رقابتی ...........21

5-4- مسائل استراتژی رقابتی .......................22

فصل پنجم : اجرای استراتژی ، سازماندهی برای اقدام

1-5- اجرای استراتژی ..................................22

2-5- جریان استراتژی .................................23

3-5- روش طراحی برنامه ها ، بودجه ها و رویه ها

4-5- طراحی برنامه ها ................................24

5-5- طراحی بودجه ها ............................24

6-5- طراحی رویه های جدید ...................24

فصل ششم : اجرای استراتژی ، جذب نیرو و رهبری

1-6- جذب نیرو ............................................25

2-6- تأثیر استراتژی بر فرآیند جذب نیرو ...........25

3-6- مشکلات استراتژی کاهش .....................25

4-6- رهبری ............................................26

منابع و مأخذ ...........................................27

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه

سازمان ها « در معنای وسیع کلمه » رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت ، مهمترین عامل در هیأت ، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمانهاست . مدیر ، روند حرکت از ( وضع موجود ) به سوی ( حقیقت مطلوب )‌را هدایت می کند و در هر لحظه ، برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . گذشته با تمام اهمیت و اندوختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشته باشد اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند . ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن چه (امروز) می گذرد مربوط است . لذا امر ( مدیریت ) مهمترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد .

...

4-3 نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت

مایکل پورتر به عنوان یک صاحبنظر در استراتژی رقابتی ، معتقد است که یک شرکت بیشتر نگران افزایش دامنه رقابت درون صنعت است که در آن فعالیت می کند . پورتر می گوید : ( مجموع توان و قدرت این نیروها یا عوامل ، پتانسیل سودآوری صنعت را تعیین می کند در حالی که پتانسیل سودآوری با معیار بازگشت سرمایه در بلند مدت سنجیده می شود ) . هر قدر که قدرت این نیروها بیشتر باشد شرکتهای کمتری می توانند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند و سود بیشتری کسب کنند . یک شرکت ضمن این که باید با دقت صنعتی را که در آن فعالیت می کند بررسی و پویش نماید ، باید همچنین اهمیت و نقش هر یک از شش عامل زیر را در موفقیت خود ارزیابی کند : تهدید تازه واردها ، رقابت میان شرکت های موجود ، تهدید کالاها و خدمات جایگزین ، قدرت چانه زنی خریداران ، قدرت چانه زنی عرضه کنندگان و قدرت نسبی دیگر گروههای ذینفع ....

...

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.