دانلود مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

دانلود مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

فهرست:

ارگونومی چیست؟

مدیریت نگهداری و تعمیرات

1-شناسائی مبلمان شهری وتاسیسات الکتریکی ومکانیکی موجود درشهر

شرح وظایف دفتر فنی واحد نگهداری وتعمیرات

شرح وظایف گروه نظارت مدیریت نگهداری وتعمیرات:

عقد قراردادهای اصلاح ونگهداری وتعمیرات:

وظایف مسئول نگهداری تعمیرات

لیست لوازم ابزار وتجهیزات مورد نیاز

..................................................................................

بخشهایی از متن:

 

ارگونومی چیست؟

ارگونومی یا همان مهندسی فاکتورهای انسانی، علمی ترکیبی است که سعی دارد ابزارها، دستگاه ها، محیط کار و مشاغل را با توجه به توانایی هایی جسمی – فکری و محدودیت ها و علائق انسانها، طراحی نماید. این علم با هدف افزایش بهره وری، با عنایت بر سلامتی، ایمنی و رفاه انسان در محیط، شکل گرفته است. همچنین این علم در تلاش است بجای متناسب سازی انسان با محیط، محیط را با انسان متناسب سازد. در این راستا، سازمان بین المللی کار ، واژة ارگونومی را به معنای متناسب کردن کار و شغل برای انسان تعریف کرده است.

این علم برای طراحی و ساخت ابزار و سیستم های تولیدی از ساده تا پیچیده و بغرنج، حل مشکلات مربوط به تکنولوژی نوین، و حتی ابزار و وسائل زندگی روزمره، کاربرد دارد. امروزه، از طراحی یک ابزار ساده نظیر انبردستی ساده ( از نظر نوع جنس، مصالح بکار رفته، اندازة دسته، نوع و ترکیب پلاستیکی دسته آن و … ) و یا یک خودکار ( از نظر قطر، اندازه، رنگ و … ) گرفته تا طراحی یک سیستم تولیدی کامل، از ارگونومی استفاده میشود. عمدتا زمینه هایی که ارگونومی در آنها مطالعه و اقدام میکند، عبارتند از : طراحی ابزار، وسائل، ماشین ها و تاسیسات به طرز صحیح و مطلوب، طراحی روش انجام کار با توجه به بهترین نحوه اجراء و متناسب با سیستم عضلانی و ساختمان فیزیکی بدن انسان و با هماهنگی روانی میان افراد و محیط کار و ابزار کار، وضعیت صحیح قرار گرفتن بدن و حرکات انسان حین انجام کار، شرایط فیزیکی مناسب در محیط کار ( با توجه به عواملی از قبیل : دما ، رطوبت ، جریان هوا ، ارتعاشات ، سر و صدا ، نور و روشنایی ، گرد و غبار ، تشعشعات و آلودگی های -مختلف ).

...

وظایف مسئول نگهداری تعمیرات عبارت است از:

ـتهیه شناسنامه تاسیسات الکتریکی ومکانیکی موجود درمنطقه برای مشخص شدن دقیق مسئولیت ها واستفاده ازاین اطلاعات درانجام مسئولیت ها- شناسنامه باید دارای مدارک اطلاعات ومشخصاتی باشد که درپیوست 9 آمده است .

- شناسائی اشکالات ، نواقص ونارسائی هائی که ممکن است باعث ایجاد حوادث ویا تکرار هزینه های تعمیراتی ویا بهره برداری نامناسب گردند.

- هماهنگی با مدیریت نگهداری وتعمیرات برای انتخاب روش مناسب حل مشکلات فوق

- نظارت مستمر ومستقیم برانجام هرگونه عملیات نگهداری وتعمیرات برروی تاسیسات وتلاش کامل درجهت اجرای صحیح وبدون نقص این عملیات.

- آمادگی کامل برای انجام هرگونه عملیات تعمیرات واصلاحات در اسرع وقت زیر نظر معاون اجرائی منطقه وهماهنگی با مدیریت نت.

اجرای هرگونه عملیات ویاخدمات مورد نیاز تحت نظر معاونت خدمات شهری منطقه وهماهنگی با مدیریت نت.

- اجرای عملیات وخدمات نگهداری وتعمیر تاسیسات با در نظر گرفتن خصوصیات کیفیت نوآوری وزیبایی با همکاری وهماهنگی مدیریت نگهداری تعمیرات ومدیر زیباسازی ومعاون اجرائی منطقه .

همکاری کامل وپیگیربا عوامل ذیربط معاون خدمات شهری منطقه درراستای وظایف محوله .

-هماهنگی با معاون عمرانی منطقه از طریق معاون خدمات شهری درجهت اجرای صحیح تاسیسات پروژه های جدید الاحداث .

- ایجاد امکانات نیروی انسانی وابزار تجهیزات ولوازم مورد نیاز برای انجام عملیات وخدمات فوق درچهارچوب چارت پیشنهادی وبا هماهنگی مدیریت نگهداری وتعمیرات.

- ایجاد زمینه های آموزشی برای خود وهمکاران دربخش نگهداری وتعمیرات.

 

 

دانلود مقاله مدیریت ابزار و تاسیسات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.