دانلود تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

دانلود تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

مقدمه:

جهان صنعتی امروزدر عرصه های مختلف با سرعتی شگرف وباورنکردنی به پیش می رود ، به گونه ای که بازار رقابت جهانی فشرده تر وهرگونه غفلت ومسامحه موجب شکست در این رقابت می گردد . در این راستا ، جلب رضایت مشتریان که همانا کیفیت گرائی در انواع تولیدات است از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبدون تردید دستیابی به رضایت مشتری بدون طراحی ، استقرار واجرای نظامهای تضمین کننده کیفیت امکان پذیر نخواهد بود . ارتقاء کیفیت محصول وتأمین رضایت مشتری ، جزئی از اهداف استراتژیک سازمانها وبنگاههای اقتصادی است ورسیدن به این هدف در هر سازمان پویا با جاری نمودن مستمر ومداوم آموزش کارکنان ومتخصصین نظام کیفیت امکان پذیر خواهد بود .

...

استانداردهای سیستم کیفیت:

با توجه به پیشرفت صنایع وایجاد رقابت در بازارهای جهانی وتوجه به نیازهای مشتریان ، دولت انگلستان ومتعاقب آن سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تصمیم به تهیه استانداردهای سیستم کیفیت گرفتند که هدف آنها تأمین نیازهای بسیاری از صنایع ومشتریان بود . بنابراین در سال 1979 استانداردهای BS 5150 در انگلستان وسپس در سال 1987 سری ISO9000 از طرف سازمان بین المللی استاندارد ، در سال 1994 مورد تجدید نظر واصلاح قرار گرفت که در حال حاضر استاندارد سری ISO9000 جدیدترین استاندارد جهانی است . مهندس عالمی در ادامه ضمن معرفی استانداردهای سری ISO9000گفت :

 امروز کیفیت، مهمترین عامل برای توفیق ودر بازارهای جهانی ورسیدن به کیفیت با بکارگیری عوامل وعناصر تأثیرگذار در سازمان ممکن خواهد بود و یکی از این عوامل بهره گیری از استانداردهای ISO9000می باشد . استانداردهای سری ISO9000 دستورالعملهایی هستند که برای مدیران تدوین شده اند وآنها را برای رسیدن به یک سیستم تضمین کیفیت وکارهائی که باید انجام دهند وکنترل کنند راهنمایی می کنند . این استانداردها در سازمانهای مختلف به شیوه های متفاوتی اجرا می شوند وطبعاً اجرای آن در هر سازمان به اهداف ، تولیدات ، فرآیندتولید و ویژگیهای ساختاری آن سازمان مربوط است و در واقع این استانداردها سیستم کیفیت را تشریح میکنند اما چگونگی اجرای آنها را بیان نمی کنند . مشتریان کیفیت محصول و تداوم آنرا می خواهند ،کارکنان ، شرایط مناسب شغلی را میطلبند ، صاحبان صنایع ، سود مناسب و زیاد را طلب میکنند .

دانلود تحقیق استانداردهای سیستم کیفیت iso9000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.