دانلود مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

دانلود مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

فهرست مطالب:

مقدمه

آشنایی با گرافیک

کارت گرافیک چیست ؟

مبانی کارت گرافیک

پردازنده های کمکی گرافیک

عناصر دیگر بر روی کارت گرافیک

استاندارد های کارت گرافیک

API گرافیکی چیست؟

Microsoft DirectX

SGL OpenGL

OpenGL چیست؟

...........................................................

چکیده:

 

مقدمه:

با پیشرفت دنیای امروز و به روز شدن اطلاعات و فناوری، دیگر متدهای قدیمی از رونق افتاده اند.با وارد شدن کامپیوتر به دنیای صنایع دستی تحولی شگرف دنیا را فرا گرفت.

انسان از دیرباز به فکر راحتی خویش بوده است و در این راستا دست به هر کاری میزده تا کارها را راحت تر انجام دهد.از جمله هنرهایی که از دیرباز تا کنون مورد توجه هنر دوستان بوده و هست هنر گرافیک می باشد.

آشنایی با گرافیک

گرافیک برگرفته از واژة لاتین Graphic است و نسبت به سرچشمة هنری خود که نقاشی است جدیدتر و به قولی امروزی تر است.قبل از عرصة جدید پیشرفت چشمگیر کامپیوتر کار گرافیک بصورت دستی انجام می شده است.اما بعد از ظهور کارتهای گرافیکی با مدلهای پیشرفته و گوناگون و وضوح بالاتر این کار نیز بر عهدة کامپیوتر سپرده شد.با وارد شدن این کارتها و قرار گیری آنان در کیس ها جعبه طراحی گرافیستها به کامپیوتر منتقل شد و کار گرافیک بسی آسان شد.

هرچند از زمان ظهور این کارتها زمان زیادی نمی گذرد اما تا به حال نرم افزارهای گرافیکی متنوعی برای گرافیک ظهور کرده اند که هر کدام نسبت به دیگری ارتقا یافته تر است.من جمله نرم افزارهای گرافیکی پر کاربرد کنونی میتوان به : Adob Photoshop .. Free Hand..Corel Draw و.. اشاره کرد که نرم افزار گرافیکی فتوشاپ سی اس از همه کاربردی تر است که برای کار بر روی تصاویر و عکس ها کاربرد فراوانی دارد.از فری هند و کورل بیشتر برای طراحی لوگو و آرم های هنری استفاده می شود اما قبل از آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی باید با قطعة سخت افزاری مربوطه یعنی کارت گرافیکی آشنا شویم و بعد به معرفی نرم افزارهای گرافیکی متعددی می پردازیم و کاربردهای آنان در آخر نیز اشاره ای به ساخت یک روبوت و کمک گرفتن از دنیای مجازی در ساخت آن می کنیم.

کارت گرافیک چیست ؟ 

کارت گرافیک در کامپیوتر شخصی دارای جایگاهی خاص است . کارت های فوق اطلاعات دیجیتال تولید شده توسط کامپیوتر را اخذ و آنها را بگونه ای تبدیل می نمایند که برای انسان قابل مشاهده باشند. در اغلب کامپیوترها ، کارت های گرافیک اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط نمایشگر ، به اطلاعات آنالوگ تبدیل می کنند. در کامپیوترهای Laptop اطلاعات، همچنان دیجیتال باقی خواهند ماند زیرا این  کامپیوترها اطلاعات را بصورت دیجیتال نمایش می دهند.

...

 

OpenGL چیست؟

در اوایل پیدایش OpenGL، از این API در کارهای صنعتی، طراحی وسایل داخلی، مکانیکی و نیز در آنالیزهای علمی و آماری استفاده می‌شد.

در سال 1996، نویسندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری از نسخه ویندوزی OpenGL برای ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده کردند. OpenGL برای پشتیبانی از گستره وسیعی از تکنیک‌های رندرکردن گرافیکی پیشرفته طراحی شده است که می‌توان پاره‌ای از آن‌ها را به این‌صورت نام برد: 

نورپردازی: قابلیت تحلیل میزان رنگ هنگام تابش مدل‌های متفاوت نور به یک سطح از یک یا چند منبع نور مختلف.

سایه‌سازی نرم: قابلیت تحلیل افکت‌های سایه هنگام تابش نور به یک زاویه و ایجاد اختلا‌ف نور خفیف در مقابل آن سطح (مانند نور کمی که هنگام تابش آفتاب به یک صخره یخی در اطراف آن ایجاد می‌شود).

 

 

دانلود مقاله آشنایی و مبانی کارت گرافیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.