دانلود پایان نامه روابط عمومی

پایان نامه روابط عمومی

پایان نامه روابط عمومی

دانلود پایان نامه روابط عمومی

پایان نامه روابط عمومی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه روابط عمومی

مقدمه:

اولین چیزی که به ذهن بیشتر مردم خطور می کند وقتی که کلمه رهبری را می شنوند رهبری تجارت نیست بلکه رهبری مذهبی، سیاسی و اجتماعی است.

رهبران به شکل گیری اهداف گروهها کمک کرده و اعضای گروهها را تحت تاثیر قرار داده و تشویق می کنند تا در رسیدن به اهداف صرف کنند. ویژگی رهبری یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت و بقای گروهها و سازمانها می باشد. بیشتر تعاریف رهبری 3 جزء دارند. تاثیر گذاری، گروه، هدف، رهبران افرادی هستند که به رفتار دیگران تاثیر می گذارند. رهبری معمولا بررسی و مطالعه دریافت و متن یک گروه بررسی می شود. بنابراین تعریفی از رهبری عبارتست از:

فرآیندی که در آن یک فرد اعضای گروه را در جهت کسب اهداف گروه تحت تاثیر قرار می دهد. روابط انسانها مطالعه و مدیریت روابط بین افراد را شرح می دهد. روابط عمومی درباره ارتباط یک سازمان بالا زمان دیگر می باشد. همه افراد روزانه روابط عمومی را تمرین می کنند. اگر چه ما از روابط عمومی به عنوان یک پدیده قرن 20 فکر می کنیم اما ریشه های روابط عمومی بسیار قدیمی اند. اصطلاح روابط عمومی نخستین بار در سال 1895 توسط انجمن راه آهن امریکا به کار رفت. تاریخ روابط عمومی نوین می تواند به سال 1906 برگردد.

نقش روابط عمومی به طور کلی نقش اطلاع رسانی و دادن خبر، انواع اطلاعات حقایق و تعبیرات از یک سازمان به مخاطبان بیرونی و درونی و به مدیریت برمی گردد.

اداره روابط عمومی و مخاطبین:

مدیریت روابط رسانه ای، مدیریت روابط کارکنان، مدیریت روابط کارکنان، مدیریت روابط مصرف کنندگان، کارمند روابط عمومی، رشته روابط عمومی، دوره روابط عمومی و... کارورزان روابط عمومی باید با مخاطبین مختلف و زیادی ارتباط برقرار کنند تا بتوانند در این زمینه موفقیت کامل را کسب کنند.

تاریخچه ای از روابط عمومی:

این اصطلاح با معنی کنونی برای نخستین بار در دهه پایان قرن نوزدهم در امریکا به کار رفت. در محافلی که با روابط عمومی آشنا هستند تنها دو حرف بزرگ PR می آید. فرانسه زبانها آن Relations Publiques، آلمانی زبانها اغلب همان ترکیب انگلیسی و یا«offentlichkeitsarbelt» می نامند.

ارتباط جمعی:

برای ارتباط جمعی تعاریفی بیان شده است از جمله:

ژان استونزی در کتاب روانشناسی اجاع می گوید ارتباط جمعی یا بهتر بگویم ارتباط در میان توده ها عبارتست از:

انتقال اندیشه ها به تعداد فراوانی از افراد در آن واحد است.

تهدیدات قبل از مصاحبه:

1- مطالعه دقیق درباره موضوع صورت عقلی از طریق مراجعه به افراد مطلع، استفاده از آرشیو، مطالعه پرونده های مربوط به موضوع، مطالعه کتابهای مرتبط به موضوع و...

2- طرح سوالات قبل از مصاحبه، طرح سوالات از قبل بستگی به عوامل گوناگونی دارد. مثلا مصاحبه شونده تا چه حد در کار خود با تجربه و ورزیده است. حساسیت موضوع مصاحبه چقدر است؟ مصاحبه شونده کیست؟ چقدر فرصت دارید؟ تا چه حد مطالعه قبلی دارید؟ آیا محدودیت زمانی دارید یا نه؟

بستگی به موضوع مصاحبه و فرد مصاحبه شونده سوالات را می توان به 2 دسته تقسیم کرد.

1- سوالات کلی: به سوالاتی اطلاق می شود که جامعیت داشته باشد و چندین سوالات جزیی در آن نهفته است.

2- سوالات جزیی: به سوالاتی اطلاق می شود که دارای پاسخ های محدود باشد.

مهارت های لازم جهت مصاحبه:

1- پرسش گری موثر          2- تمرکز و پیگیری

در جامعه ما افراد محدودی شنونده های موثری هستند اکثر افراد متمرکز کردن و توجه خود بر دیگران را دشوار می یابند. یکی از مهمترین مهارتهای گوش دادن موثر تماس چشمی مناسب است در این حالت رعایت نکات زیر ضروری است.

فاصله فیزیکی و زبان بدن:

منظور از زبان بدن استفاده از اشاراتی است که در مصاحبه به کار می رود. به طور مثال: روس ها برای نشان داد پاسخ سر خود را در جهت بالا و پایین حرکت می دهند. یک مصاحبه شونده باید با زبان و بدن مصاحبه شونده آگاهی کامل داشته باشد در مورد فاصله فیزیکی نیز رعایت فاصله بین مصاحبه شونده و مصاحبه کننده با توجه به فرهنگ مصاحبه شونده در نظر گرفته شود به طور مثال اعراب ممکن است در یک فاصله 15 الی 30 سانتی متری راحت تر باشند. 

ترکیب مهارت ها با یکدیگر در مصاحبه:

مهارتهای تمرکز کردن، پی گیری کردن، پرسش گری باز و بسته، تشویق های جزیی، انعکاس احساس و محتوا هر یک به تنهایی رویکرد تک مهارتی می باشند. لذا برای اینکه بتوان یک مصاحبه موثر داشت باید این مهارتهای مجزا را به کل منسجم تبدیل کرد. ادغام مهارتهای مصاحبه موجب رشد سبک طبیعی مصاحبه کردن شما می شود یعنی هر مهارتی را که احساس می کنید مناسب است می توانید به کار گیرید.

نکاتی درباره ترکیب کردن مهارتها:

1- به هنگام تمرکز و پیگیری، طرح پرسش باز، ارائه تشویق های جزیی و کلی بر هر کدام از مهارتها حتی الامکان تجهیز پیدا کنید.

2- به کارگیری مهارتهای واحد در مصاحبه: الف- مهارتهای واحد را در صورت لزوم با هر ترکیب کنید.  ب- یک مهارت خاصی را پیش از حد به کار نگیرید.

فهرست مطالب

عنوان................................ صفحه

فصل اول

مقدمه................................

تاریخچه ای از روابط عمومی............

ارتباط کاربردی روابط عمومی با وسایل ارتباط جمعی 

فرصتهای روابط عموی در روزنامه ها.....

خبر، و خبرنویسی در روابط عمومی.......

کاربردهای ضمیر در روابط عمومی........

فصل دوم

تعاریفی از مصاحبه....................

تفاوت خبر و مصاحبه...................

هدف مصاحبه...........................

تهدیدات قبل از مصاحبه................

مهارت های لازم جهت مصاحبه.............

ترکیب مهارتها با یکدیگر در مصاحبه..... 

فصل سوم

اهمیت روزنامه نگاری..................

نقش رسانه های ضمیری در عصر جدید......

شیوه های روزنامه نگاری...............

انواع منابع خبری.....................

ربع رتاژ خبری........................

فصل چهارم

تعریف گزارش..........................

فایده گزارش نویسی....................

تهیه گزارش...........................

راههای کوتاه کردن گزارش..............

گزارش مصور...........................

فصل پنجم

تعریف روابط بین الملل................

اصطلاح روابط بین الملل از نظر عبدالعلی قوام  

سیر تکامل روابط بین الملل............

برداشت های مختلف در مطالعه روابط بین الملل  

فصل ششم

آماده سازی چاپ برجسته................

ساخت فیلم............................

دستگاه آگراندسیور، پروسسور، کنتاکت....

انواع کاغذها.........................

قطع کتابها...........................

تعریف مرکب...........................

فصل هفتم

جایگاه حقوق ارتباط جمعی در بین سایر رشته های حقوق  

تعریف حقوق ارتباط جمعی...............

شرایط اشخاص حقیقی و حقوق متقاضی پروانه انتشار   

فصل هشتم

تعریف ارتباط از نظر پروفسور دین بارنلوند

ارتباط جمعی یا عمومی.................

فواید درسها..........................

یادگیری اجتماعی......................

الگو برداری یا تقلید.................

نیاز به همبستگی......................

نیاز به موفقیت.......................

فصل نهم

تعاریف فنون تبلیغ....................

انواع تبلیغ..........................

تبلیغات تجاری........................

ابزارهای تبلیغات تجاری...............

روش های تبلیغ........................

روابط عمومی و تبلیغات................

اهداف تبلیغات از دیدگاه اسلام.........

فصل دهم

مدیریت اداره جهاد کشاورزی............

نمودار سازمانی جهاد کشاورزی..........

گزارش عملکرد جهاد کشاورزی............

فصل یازدهم

فهرست منابع و ماخذ...................

دانلود پایان نامه روابط عمومی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.