دانلود مقاله بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)، با سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت به این منظور، پژوهشگر آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن را در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان اجرا نموده است

دانلود بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

دانش‌آموزان
سبک اسناد (درونی و بیرونی)
راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)
بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه
fileina
خرید مقاله و تحقیق
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

Investigation into the relationship between learning strategies and attribution styles in high school students

 
چکیده
هدف: این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)، با سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت. به این منظور، پژوهشگر آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن  را در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان اجرا نموده است.
 
روش: روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. در تحلیل فرضیه ها از برنامه های آماری SPSS و آزمون t ، تحلیل واریانس یکراهه و مجذور خی استفاده و متغیرهای مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعیت درونی و بیرونی مورد بررسی قرار گرفت. 
 
یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که میزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهای یادگیری هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشناخت از پسران بیشتر است. همچنین دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی به طور معنی دار بیشتر از دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی از راهبردهای فراشناختی یادگیری استفاده می کنند. 
 
نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که دختران دانش‌آموز از راهبردهای یادگیری بیشتر از پسران استفاده نموده و در نتیجه احتمال می رود که انتساب های درونی و راهبردهای فراشناخت در افزایش موفقیت و خود ـ کارآمدی تحصیلی، یادگیری‌ عمیق‌تر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشد.
 
 
کلید واژه ها :

دانش‌آموزان

سبک اسناد (درونی و بیرونی)

راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)

 
مقدمه 
امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه زیربنای توسعه اجتماعی ـ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن جامعه به شمار می‌رود. بررسی عوامل پیشرفت جوامع پیشرفته نشان می دهد که همه این کشورها از آموزش و پرورش توانمند ، مؤثر و کارآمدی برخوردارند[3].در زمان‌های دور که حجم اطلاعات محدودتر بود ، شیوه ی مورد استفاده به راحتی می‌توانست از عهده‌ی به خاطر سپاری و پیوند اطلاعات با یکدیگر و بنای یافته های جدید بر آید . ولی اکنون که حجم اطلاعات مرزهای محدود قبلی را درنوردیده است، روشهای سنتی مطالعه نمی تواند در مورد اطلاعات انبوه فعلی کارساز باشد. عامل دیگری نیز در تغییر دادن روش سنتی مطالعه مهم به نظر می رسد، و آن انتظاری است که از یادگیرنده می رود . قبلاً بر حفظ طوطی وار مطالب در حافظه تاکید می‌شد، ولی اکنون از یادگیرنده انتظار می رود که علاوه بر حفظ دانش ، توان درک، فهم و کاربرد آن را نیز داشته باشد. به عبارت دیگر، تأکید بر توانایی‌های بالاتر شناختی و راهبردهای یادگیری کارآمد، یکی دیگر از عوامل تغییر در روش مطالعه است [5].در تحقق این مهم متغیرهای مختلفی بر میزان یادگیری دانش آموزان اثر گذار است ، که متغیرهای آموزشگاهی و تفاوت‌های فردی از آن جمله اند . در این حوزه راهبردهای یادگیری جزء متغیرهای آموزشگاهی به حساب می آیند و سبک اسناد به تفاوت‌های فردی مربوط است.
 

دانلود بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.