دانلود بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

هدف از این پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران می باشد

دانلود بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

دانلود پایان نامه آموزش از راه دور
آموزش الکترونیکی
دانلود پایان نامه آموزش از راه دور در ایران
دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی
بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

 

تاریخچه آموزش از راه دور در ایران

در کشور ایران از سال 1351 شورای عالی آموزش و پرورش به این فکر افتاد که موسسه، آموزش مکاتبه ای را در آموزش و پرورش دایر کند ولی اقدام خاص عملی و حتی برنامه ریزی روی این مصوبه انجام نشد تا این که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم و سی ام خود ایجاد فرصت های مساوی آموزشی، تربیتی و تحصیلی برای همه ایرانیان را مد نظر قرار داد.
ولی باز هم اتفاق خاصی به جز ایجاد نهضت سواد آموزی و کوشش خوبی که در آموزش ابتدایی انجام شد، اقدام دیگری در آن راستا انجام نشد. تا این که شورای عالی آموزش و پرورش پس از احساس نیاز در سال 1372 برای تامین تسهیلات جهت متقاضیان واجد شرایط تحصیل در آموزش متوسطه تحصیلی به خصوص بازماندگان را در خواست کرد. ولی اقدام خاصی نیز اتفاق نیفتاد. 
تا این که بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1375 طی مصوبه ای اساسنامه موسسه آموزش از راه دور را با پیشنهاد آموزش و پرورش به تصویب رساند. اولین جلسات رسمی برای راه اندازی علمی موسسه به  8/7/1382 مصادف با سوم شعبان المعظم وبا تشکیل جلسه شورای موسسه برگزار شد و در واقع با انتخاب اولین رئیس آن کار خود را آغاز کرد و عملاً در مهر ماه 1383 این نوع آموزش در کشور راه اندازی شد.
 
وجود چهار عامل « جهان در تغییر» واقعیت های ناخوشایند موجود در نظام رایج تحصیلی در مدارس ، نیاز روز افزون به آموزش مستقل و همراهی و اقتضای عوامل پیرامونی آموزش مانند شرایط خانوادگی، شغلی، و سرانجام پیشرفت علوم و فنون و... سبب شده است تا نوع و شیوه نیاز به آموزش و پرورش دگرگون شود و در مجموع انتقادهایی که به نظام رایج مدرسه ای شده است (شعاری نژاد- 1381- ص75). که البته بیانگر بخشی از واقعیت ها در مورد مدرسه می باشد سه اثر و پیامد مشخص دربرداشته است:
 
1- بهبود شرایط مدرسه با ایجاد انعطاف، آزادی عمل بیشتر دانش آموز و ارتقاء سطح کیفی فرایند یاددهی و یادگیری
2- رواج هر چه بیشتر آموزش از راه دور 
3- شکل گیری نهضت تحصیل در خانه
 
شاید مدارس جوامع توسعه نایافته و گرفتار انسداد، بیش از دیگر جوامع با پدیده « مدارس محصور» روبرو هستند دیوارهایی محیط فیزیکی مدرسه را محدود می کنند و دیوارهایی هم محیط مدرسه را از اجتماع از منظربسته تعلیمات در نگاه به واقعیت مسایل کار و زندگی مجزا می‌نمایند. این دو معنی پشتیبان یکدیگر هستند یعنی جدایی محیط فیزیکی،  خواه ناخواه جدایی اجتماعی، جدایی اجتماعی به ناچار جدایی فیزیکی را در پی می آورد، این در حالی است که به رفع حصارها و مزاحمت ها به منظور شکل گیری تفکر مستقل ورشد توانمندی‌ها، به مسایل و رویکردهایی  نیاز داریم که در مدارس کمتر مورد توجه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آموزش از راه دور

آموزش الکترونیکی

آموزش از راه دور در ایران

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 
بیان مسأله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
اهداف 
- اهداف کلی 
- اهداف جزئی
- سوالات تحقیق 
تعریف مفهومی واژه‌ها 

پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور 

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور 

- رویکردهای اساسی آموزش از راه دور 

- علل پیدایش آموزش از راه دور 

- مزایا و امکانات آموزش از راه دور 

- آموزش از راه دور ورویکردهای آموزشی و یادگیری 

- تکامل نسلی آموزش از راه دور 

ارکان، ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور 

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران 

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور 

طبقه بندی مخاطبین 

روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور 

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور 

یافته‌ها و نتایج 
محدودیت‌های تحقیق 
راه کارهای پیشنهادی تحقیق 
منابع و مآخذ 
 

دانلود بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.