دانلود پایان نامه ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه

دانلود پایان نامه ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه

هدف از این پژوهش بررسی ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه ( 18 – 15 ) سال رشته های رزمی ( ووشو و کونگ فو ) ایران بوده است جامعه آماری این تحقیق را کلیه ورزشکاران شرکت کننده این دو رشته در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ایران تشکیل دادند که جمعاً 262 نفر بودند و از این روی، نمونه آماری برابر با جامعه

دانلود دانلود پایان نامه: ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه

مدیریت ورزشی
رهبری
اهداف پیشرفت
اضطراب رقابتی
ورزشکار نخبه
سبک های مربی
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه ( 18 – 15 ) سال رشته های رزمی ( ووشو و کونگ فو ) ایران بوده است . جامعه آماری این تحقیق را کلیه ورزشکاران شرکت کننده این دو رشته در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ایران تشکیل دادند که جمعاً 262 نفر بودند و از این روی، نمونه آماری برابر با جامعه آماری بود. این پژوهش از نوع توصیفی می باشد و به منظور گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامه ی استاندارد شده شامل: پرسشنامه سبک رهبری (LSS) ، اهداف پیشرفت  TEOSQ))، اضطراب رقابتی (SCAT) و پرسشنامه ی اطلاعات فردی (Demography) استفاده شد که پایایی این پرسشنامه به شیوه سنجش همسانی درونی پرسش ها و آلفای کرونباخ نیز محاسبه گردید. برای پیش بینی سهم و نقش متغیر پیش بین بر متغیر میانجی و متغیر ملاک از رگرسیون چندمتغیری و در راستای تحلیل های تکمیلی از حیطه ی معادلات ساختاری استفاده گردید.

 نتایج نشان داد که بین رفتارهای رهبری حمایت اجتماعی و بازخورد مثبت با اهداف پیشرفت رابطه ی خطی مثبت و مناداری وجود دارد. نیز از بین رفتارهای رهبری مربی، رفتارهای استبدادی  و بازخورد مثبت با اضطراب رقابتی رابطه ی خطی مثبت و معناداری دارند. از سوی دیگر رابطه ی خطی مثبت و معناداری بین خودگرایی و اضطراب رقابتی بازیکنان مشاهده شد. استفاده از معادلات ساختاری نیز میانجی بودن اهداف پیشرفت را در ارتباط بین متغیرها نشان داد.  چکیده

هدف از این پژوهش بررسی ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه ( 18 – 15 ) سال رشته های رزمی ( ووشو و کونگ فو ) ایران بوده است . جامعه آماری این تحقیق را کلیه ورزشکاران شرکت کننده این دو رشته در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ایران تشکیل دادند که جمعاً 262 نفر بودند و از این روی، نمونه آماری برابر با جامعه آماری بود. این پژوهش از نوع توصیفی می باشد و به منظور گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامه ی استاندارد شده شامل: پرسشنامه سبک رهبری (LSS) ، اهداف پیشرفت  TEOSQ))، اضطراب رقابتی (SCAT) و پرسشنامه ی اطلاعات فردی (Demography) استفاده شد که پایایی این پرسشنامه به شیوه سنجش همسانی درونی پرسش ها و آلفای کرونباخ نیز محاسبه گردید. برای پیش بینی سهم و نقش متغیر پیش بین بر متغیر میانجی و متغیر ملاک از رگرسیون چندمتغیری و در راستای تحلیل های تکمیلی از حیطه ی معادلات ساختاری استفاده گردید.

 نتایج نشان داد که بین رفتارهای رهبری حمایت اجتماعی و بازخورد مثبت با اهداف پیشرفت رابطه ی خطی مثبت و مناداری وجود دارد. نیز از بین رفتارهای رهبری مربی، رفتارهای استبدادی  و بازخورد مثبت با اضطراب رقابتی رابطه ی خطی مثبت و معناداری دارند. از سوی دیگر رابطه ی خطی مثبت و معناداری بین خودگرایی و اضطراب رقابتی بازیکنان مشاهده شد. استفاده از معادلات ساختاری نیز میانجی بودن اهداف پیشرفت را در ارتباط بین متغیرها نشان داد.  

دانلود دانلود پایان نامه: ارتباط سبک رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و اضطراب رقابتی ورزشکاران مرد نخبه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.