دانلود مقاله وضعیت حقوقی فقهی رایانه در ایران

مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

دانلود مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

اشاره

رشد استفاده از رایانه در ایران و به کارگیری آن در فرایندهای مختلف آموزش،صنعت، نشر و پژوهش، مسائل حقوقی نوظهوری را در پی داشت. این مسائل ضرورتاً باید در دستگاه فقهی و حقوقی ایران تحلیل و قوانین مناسب با آن‏ها تصویب گردد.

بررسی‏های نظری پژوهش‏گران فقه و حقوق، بستر سازی برای دست‏یابی به قوانین کارآمد است. این مقاله تلاش دارد براساس نیازهای روز و مسائل نوظهور، متون فقهی و آراء فقیهان را بررسی کند. 

حقوق رایانه دارای طیفی گسترده و موضوعاتی گوناگون است؛ امّا از آن‏جایی که بسیاری از فروعات این حقوق (بر خلاف کشورهای پیش‏رفتة صنعتی), تناسب چندانی با ساختار اقتصادی و اجتماعی کنونی ایران ندارند, طبعاً در تاریخچة قانون‏گذاری حقوق رایانه ایران, نمی‏توانند دارای منزلت و جایگاه ویژه‏ای باشند. به‏عنوان نمونه, گرچه در انگلستان برای حمایت از برخی از ابعاد سخت‏افزاری رایانه, قانونی تحت عنوان حمایت از تراشه‏های نیمه هادی تصویب شده است, اما به دلیل عدم آمادگی صنعت ایران بر تولید چنین محصولاتی در حجم انبوه, نمی‏توان از قانون‏گذار ایرانی انتظار تدوین چنین قوانینی را داشت. به طور کلی می‏توان گفت که از بین دو جنبة سخت‏افزاری و نرم‏افزاری رایانه, بُعد نرم‏افزاری آن در ایران دارای اهمیت خاصی بوده و کاربردهای فراوانی در صنعت ایران طی بیش از یک دهه ورود آن به کشور داشته است. به همین جهت از میان ابعاد حقوق رایانه, بُعد حقوق نرم‏افزار در ایران مورد توجه نسبی قانون‏گذاران ایران قرار گرفته است؛ از این‏رو در این گفتار بیش‏تر به تاریخچة زیرشاخة حقوق نرم‏افزار خواهیم پرداخت.

گرچه رایانه در اواخر دهة 1350 وارد ایران شد, اما رشد این پدیده در ایران از اواخر دهة 60 آغاز گردید. در ابتدای کار, این پدیده در نظام حقوقی ایران تأثیر چندانی نداشت, اما پس از تأسیس شرکت‏های نرم‏افزاری در ایران و گذشت چند سال از فعالیت آن شرکت‏ها, با طرح اولین دعوای نرم‏افزاری در دادگاه‏های ایران در سال 1372 به یک‏باره توجه حقوق‏دانان و قاضیان به این پدیده جلب شد و پرسش‏ها و ابهامات حقوقی جدیدی در این عرصه پدیدار گشت. نخستین و مهم‏ترین پرسشی که در این زمینه مطرح شد, دربارة ماهیت و جایگاه حقوقی نرم‏افزار بود. به بیانی دیگر, آیا نرم‏افزار اساساً به عنوان یک اثر ادبی و هنری شناخته می‏شود و یا یک اثر صرفاً صنعتی است؟ یا آیا نرم‏افزار دارای شرایط حق تکثیر و کپی‏رایت است یا شرایط اختراع‏پذیری؟ علاوه بر این, اصولاً چه حقوقی بر سازندة نرم‏افزار قابل تصور است؟ آیا ارتکاب اعمال در دایرة امور نرم‏افزاری می‏توانند مسئولیت‏های مدنی یا جزایی را به دنبال داشته باشند؟ به طور کلی محور اساسی پرسش‏های فوق به این مسئله بازمی‏گشت که نرم‏افزار اصولاً تحت چه قانونی حمایت شدنی است؛ قانون حمایت از آثار ادبی و هنری, قانون حمایت از اختراعات صنعتی و یا این‏که بایستی اساساً تحت یک قانون جدید و مخصوص مورد حمایت قرار گیرد؟ در دهة 1370, برخی از حقوق‏دانان با استناد به دلایلی, نرم‏افزار را به عنوان اثری ادبی تلقی کرده و آن را تحت قانون حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب سال 1348 می‏دانستند. 

مشکلات شمول نرم‏افزار تحت قانون 1348 (قانون حق تکثیر آثار ادبی و هنری)

1. گرچه کدهای نوشته شده به زبان‏های سطح بالا, شباهت‏های فراوانی به زبان طبیعی داشته و از جهاتی شبیه محتویات یک کتاب است و از این جهت مانند اثر ادبی, قابلیت این را دارد که تحت قانون مزبور قرار گیرد, امّا همان‏گونه‏که بیان شد, نرم‏افزار تنها شامل کدهای نوشته شده نیست؛ بلکه نرم‏افزار در واقع توسط کدهای ماشین (دستورات متشکل از صفر و یک‏ها) اجرا می‏شود. بنا بر این حتی اگر کدهای اصلی نرم‏افزاری را به عنوان اثر ادبی تلقی کنیم, باز هم نمی‏تواند این قانون به طور جامع تمامی مصادیق نرم‏افزار را پوشش دهد

2. در زمان تصویب قانون مزبور, نرم‏افزار وجود خارجی نداشته تا مورد نظر قانون‏گذار باشد, از این‏رو تعیین مجازات‏ها متناسب با موضوعات انفورماتیکی نیست.

3. افزون بر آن, بر اساس اصل «قانونی بودن جرم و مجازات», جرایم نرم‏افزاری باید دارای عنصر قانونی باشند تا قابل مجازات شوند. به همین دلیل تا در قانون به جرم نرم‏افزاری تصریح نشود, امکان مجازات متخلفین وجود ندارد و این در حالی است که این قانون, هیچ‏گونه تصریحی به نرم‏افزار ندارد.

مشکلات مربوط به اختراع‏پذیری نرم‏افزار طبق قانون سال 1310

4. عدم صراحت در نص قانون مزبور, به شمول پدیده‏های نرم‏افزاری به رغم اهمیت قابل توجه این صنعت, قاضیان دادگاه‏ها را در انطباق آن بر نرم‏افزار دچار تردید کرده بود.

5. در این قانون, مرجع فنی تخصصی جهت تشخیص نوع و طبقه‏بندی این دسته از محصولات, نامشخص بوده و هیچ‏کدام از مراجع فعلی مذکور در قانون بالا, به دلیل عدم صلاحیت فنی‏شان نمی‏توانستند مرجع مناسبی برای ثبت اختراعات نرم‏افزاری به شمار آیند. 

هشت راه‏حل برای اثبات شرعی حقوق رایانه

همان‏گونه‏ که گذشت, حقوق رایانه دارای ابعاد مختلفی است که از مهم‏ترین آن‏ها, بُعد مالکیت معنوی آن است. گرچه موضوع بخش دوم این نوشته, دربارة مسئولیت‏های حقوقی ناشی از عیوب نرم‏افزاری است, امّا همان‏گونه ‏که خواهیم دید, یکی از عیوب نرم‏افزاری, عیب حقوقی است و ثبوت این عیب, متوقف بر پذیرش حق کپی یا حق مؤلف است که از مظاهر حقوق مالکیت فکری است. از سوی دیگر, همان‏گونه که در بحث‏های پیشین گذشت, یکی از مهم‏ترین موانع ‏توسعة حقوق رایانه در ایران, وجود ابهامات فراوان در ابعاد مختلف فقهی ـ حقوقی آن, به ویژه عدم تنقیح مبانی فقهی آن است. از این رو مناسب دیدیم که در این مبحث, بر روی مبانی فقهی حقوق مالکیت‏های فکری متمرکز شده, به طور ریشه‏ای راه‏کارهایی را که ممکن است به وسیلة آن‏ها این حقوق اعتبار شرعی یابند, نقد و بررسی کنیم.

با توجه به پی‏آمدها و بررسی‏های انجام شده, در فقه اسلامی برای اثبات حقوق مالکیت معنوی دست‏کم هشت راه‏حل قابل تصور است. در توضیح اجمالی این راه حل‏ها بایستی گفت که یک راه حل با استفاده از مبانی اهل سنت, یک راه‏حل با استفاده از مبانی حکومتی ولایت فقیه و سایر راه‏ها بر اساس قواعد و اصول موجود در فقه شیعه صورت یافته‏اند.

1. تمسک به قاعدة مصالح مرسله:یکی از پژوهش‏گران معاصر, برای اعتبار بخشیدن به حق مالکیت فکری, به قاعدة مصالح مرسله تمسک نموده است. این قاعده را برخی از معاصرین این‏گونه تعریف کرده‏اند:

«مصلحه مرسله از نظر لغوی به معنای منفعت معقول است و در اصطلاح اصولیین, عبارت از حکمی است که منطبق با اهداف و اغراض شرعی بوده, اما هیچ دلیل خاص معتبر شرعی از اخبار نسبت به اعتبار یا بی‏اعتباری آن وجود ندارد؛ مانند مصلحتی که صحابة پیامبر در جمع کردن قرآن در ابتدای زمان حکومت خلفای راشدین دیدند. مصالح معتبره در یک تقسیم‏بندی به سه نوع: ضروریات, مثل احکام جهاد؛ حاجیات, مثل احکام مربوط به انواع معاملات؛ و تحسینات, مانند احکام مربوط به پوشیدن لباس تمیز و پاکیزه تقسیم می‏شود.»

این مبنا, در حقوق کشورهای اسلامی که به فتاوای اهل سنت توجه می‏شود, ممکن است کارساز باشد, اما از آن‏جایی که این قاعده جایگاهی در فقه شیعه ندارد و حقوق ایران نیز بر اساس مبانی مشهور فقهای شیعه تدوین یافته است, این طریق نمی‏تواند مبنای مناسبی بر حقوق مالکیت فکری در حقوق ایران به شمار آید.

2. مبنای ولایت فقیه:عده‏ای از فقیهان معاصر, با توسعه دادن در مبنای ولایت فقیه, اختیارات گسترده‏ای را برای فقیه قائل شده‏اند. قانون اساسی ایران نیز پس از انقلاب بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است. برای کسانی که این مبنا را اختیار نموده‏اند, این اصل توانسته است راه‏گشای بسیاری از مشکلات حقوقی, به ویژه در دایرة امور حکومتی باشد. 

دانلود مقاله وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

دانلود مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

دانلود مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

بی شک تاکنون به برنامه Disk Defragmenter که در ابزارهای سیستمی ویندوز خودنمایی می کند، برخورد کرده اید. اما این که این برنامه به چه کاری می آید و چگونه می توان از آن استفاده کرد برای شما سئوال بوده است. در این مقاله سعی داریم عملکرد و چگونگی استفاده از این ابزار را بررسی کنیم.

هدف این ابزار سازماندهی فضای اشغال شده از هارد دیسک است که توسط ویندوز ایجاد می شود. به طوری که هر فایل در بخش های مربوط به هم بر روی دیسک نوشته می شود. نکته قابل توجه اینجاست که ویندوز فایل ها را به طور دسته به دسته بر روی ساختمان آزاد دیسک می نویسد. در این میان ویندوز سعی می کند فضا های مجاور آزاد بزرگ را بر روی دیسک بیابد. یک فایل بزرگ می تواند به راحتی به بیش از ناحیه های آزاد موجود برروی دیسک تقسیم شود و این زمانی رخ می دهد که حجم ناحیه های آزاد کمتر از حجم فایل است. در اکثر موارد، هر بخش از یک فایل در مکان های مختلفی از دیسک قرار می گیرد.

Defragmenter همیشه تمام فایل ها را مرتب نمی کند و چنانچه عملیات مرتب سازی با سرعت تمام شد یا پیغامی مبنی بر لازم نبودن مرتب سازی توسط برنامه صادر شد، جای هیچگونه تعجبی نیست. چون ممکن است فایل های شما نسبت به ظرفیت دیسک سایز کمی داشته باشند. البته قبل از شروع توضیحات مربوط به کارکردن با برنامه، لازم است برخی از محدودیت های این ابزار را خاطر نشان کنیم:

تنهای زمانی این برنامه اجرا می شود که مجوزهای لازم توسط Administrator داده شده باشد، نمی تواند آن را برای دیسک هایی که حالت شبکه دارند به کار برد. تنها برای دیسک های local یا محلی قابل اجراست، 

آموزش یکپارچه سازی یا دیفرگ (Defrag) کردن دیسک ها

وقتی که شما فایلی رو روی دیسک سخت ذخیره می کنید ، ویندوز تا جایی که امکان داشته باشه اون فایل رو در اولین بخش قابل دسترسی دیسک سخت (که در اصطلاح کلاستر نام دارد) قرار میده و اگر هم قسمتی از اون جا نشد ، ادامه رو در کلاستر بعدی ذخیره می کنه . در ابتدا این نوع ذخیره سازی فایل ها مشکلی رو برای دیسک بوجود نمی آره اما به مرور زمان این فایل ها روی دیسک سخت ، گسسته میشه و بعد از مدتی که می خواهید یه برنامه رو باز کنید ، ممکنه که مدت زیادی معطل بشید .

برای حل این مشکل چه باید کرد ؟

برای پیشگیری و احیانا رفع این مشکل میتونید از ابزار Disk Defragmenter ، که تو خود ویندوز قرار داره استفاده کنید . با استفاده از این ابزار مفید ویندوز میتونید فایل های دیسک خودتون رو یکپارچه سازی کنید و شاهد سریع تر اجرا شدن برنامه ها باشید . برای استفاده از این ابزار مفید ویندوز ، روی دیسکی که میخواهید این عمل رو روی اون انجام بدید کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Properties رو انتخاب کنید . 

مدت زمان یکپارچه سازی دیسک

 مدت زمان یکپارچه سازی به حجم دیسک ، تعداد و حجم فایل های روی دیسک بستگی داره . هنگام یکپارچه سازی دیسک ، یک نوار در پنجره Disk Defragmenter میزان پیشرفت اون رو نشون میده . بعد از اتمام یکپارچه سازی دیسک میتونید با کلیک روی View Report ، اطلاعاتی جزئی در مورد دیسک یکپارچه سازی شده بدست بیارید .

دانلود مقاله همه چیز در مورد Disk Defragmenter

دانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

دانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این دو موضوع در طراحی،ساخت وپیاده سازی سیستم‌ها بسیار به هم وابسته‌اند . برای درک بهتر تفاوت بین آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنید. 

BOISتنها کلمه ای است که می‌تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می‌کنند ، را شرح دهد.
BOISدر حقیقت نرم افزار را به سخت افزار متصل می‌نماید . قسمتی از بایوس بر روی چیپ ROM مادربرد و قسمتی دیگر بر روی چیپ کارتهای وفق دهنده قرار دارد که FIRE WARE(یعنی میانه افزار یا سفت افزار)نامیده میشود .

یک PC می‌تواند شامل لایه‌هایی (بعضی نرم افزاری و بعضی سخت افزاری ) باشد که واسط بین یکدیگرند. در اکثر اوقات شما می‌توانید یک کامپیوتر (PC) را به چهار لا یه تقسیم کنید که هر کدام از لایه‌ها به زیر مجموعه‌هایی کوچکتر تقسیم کنیم . در شکل 1-5 چهار لایه نمونه از یک PC را مشاهده می‌کنید . هدف از این نوع طراحی این است که سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌های مختلف بر روی سخت افزار‌های مختلف اجرا شوند (حالت مستقل از سخت افزار ) . شکل 1-5 نشان می‌دهد که چگونه دو ماشین متفاوت با سخت افزار‌های مختلف که از یک نسخه بایوس استفاده می‌کنند ، می‌توانند انواع نرم افزارها و سیستم عامل‌های مختلف را اجرا کنند . 

در معماری این لایه‌ها برنامه‌های کاربردی با سیستم عامل از طریق API(Application Program Interface) ارتباط برقرار می‌کنند .
API بر اساس سیستم عاملی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجموعه توابع و دستورالعملهایی که برای یک بسته نرم افزاری ارائه می‌دهد ، متغیر می‌باشد . به طور مثال یک بسته نرم افزاری می‌تواند از سیستم عامل برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده کند و خود نرم افزار مجبور نیست که این کارها را انجام دهد. 
نرم افزارها طوری طراحی شده‌اند که ما می‌توانیم آنرا بر روی سیستمهای دیگر نصب و اجرا نمائیم و این به دلیل مجزا شدن سخت افزار از نرم افزار است و نرم افزار از سیستم عامل برای دستیابی به سخت اقزار سیستم استفاده می‌کند . سپس سیستم عامل از طریق واسط‌ها به لایه‌های بایوس دستیابی پیدا می‌کند .

معماری سخت افزار و نرم افزار بایوس 


البته بایوس ، نرم افزاری است که شامل گرداننده‌های مختلفی است که که رابط بین سخت افزار و سیستم عامل هستند یعنی بایوس نرم افزاری است که همه آن از روی دیسک بارگذاری نمی شود بلکه قسمتی از آن ، قبلا بر روی چیپهای موجود در سیستم یا برروی کارتهای وفق دهنده نصب شده اند. 

بایوس در سیستم به سه صورت وجود دارد :
1-ROM BIOS نصب شده بر روی مادر برد.
2- بایوس نصب شده بر روی کارتهای وفق دهنده (همانند کارت ویدئویی)
3- بارگذاری شده از دیسک(گرداننده‌ها)

چون بایوس مادربرد مقدمات لازم را برای گردادننده‌ها و نرم افزارها ی مورد نیاز فراهم میکند ،د اکثرا به صورت سخت افزاری که شامل یک چیپ ROM می‌باشد موجود است.
سالهای پیش هنگامی که سیستم عامل DOS بر روی سیستم اجرا میشد خود به تنهائی کافی بود و گرداننده ای (Driver) مورد نیاز نداشت . بایوس مادربرد به طور عادی شامل گرداننده‌هایی است که برای یک سیستم پایه همانند صفحه کلید، فلاپی درایو،‌هارد دیسک ، پورتهای سزیال و موازی و غیره ... است.

BIOS و CMOS RAM 


اکثر افراد BIOS رابا CMOS RAM اشتباه می‌گیرند ، این از آنجا سرچشمه می‌گیرد که برنامه Setup برای پیکربندی BIOS و ذخیره آن در CMOS RAM می‌شود استفاده می‌شود.
در حقیقت BIOS و CMOS RAM دو چیز متفاوت از هم می‌باشند. بایوس مادربرد در یک چیپ ROM به طور ثابت ذخیره شده است.
همچنین بر روی مادربرد یک چیپ است که RTC/NVRAM نامیده می‌شود ، که زمان سیستم را نگهداری می‌کند و یک حافظه فرار و ثابت است که اولین بار در چیپ MC146818 ساخت شرکت موتورلا استفاده شده است، و ظرفیت آن 64 بایت است که 10 بایت آن مربوط به توابع ساعت است ..
اگرچه این چیپ غیر فرار نامیده می‌شود اما با قطع برق ، ساعت و تاریخ تنظیم شده در آن و داده‌های درون RAM پاک می‌شود . 

BIOS مادربرد :


همه مادربردها شامل یک چیپ مخصوص هستند که بر روی آن نرم افزاری قرار دارد که BIOS یا ROM BIOS نامیده می‌شود . این چیپ ROM شامل برنامه‌های راه اندازی و گرداننده‌هایی است که که در هنگام راه اندازی سیستم مورد نیاز است و یک واسطه به سخت افزار پایه سیستم است . 
اغلب به CMOS RAM (حافظه پاک نشدنی NVRAM(Non-Volatile نیز می‌گویند ، چون با 1 میلینیوم آمپر فعال می‌شود و تا هنگامی که باطری لیتیوم فعال باشد ، داده‌ها باقی می‌مانند.
BIOS مجموعه ای از برنامه‌هایی است که در یک یا چند چیپ ذخیره شده است ، که در طول راه اندازی سیستم این مجموعه از برنامه‌ها قبل از هر برنامه ای حتی سیستم عامل بارگذاری می‌شوند . 
BIOS در اکثر سیستمهای PC‌ها شامل چهار تابع است:
POST(Power Self On Test): این برنامه پردازنده، حافظه ،چیپستها ،وفق دهنده ویدوئویی ، دیسک کنترلر ،گرداننده‌های دیسکی ،صفحه کلید ،و مدارات دیگر را تست می‌کند. 
BIOS Setup: برنامه ای است که در طول اجرای برنامه POST بافشار دادن کلید خاصی فعال می‌شود و به شما اجازه می‌دهد مادربرد را پیکربندی کنید و تنظیم پارامترهایی همانند ساعت و تاریخ و پسورد و ... را انجام دهید. در سیستمهای 286 و 386 برنامه Setup در ROM آنها وجود ندارد و لازم است که شما سیستم را توسط دیسک مخصوص Setup راه اندازی نمائید.
بارگذارکننده یا لودر BootStrap :روالی است که سیستم ار برای پیدا کردن سکتور Boot جستجو می‌کند .
BIOS: که مجموعه ای از گرداننده‌هایی است که واسط بین سخت افزار و سیستم عامل است.

دانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

دانلود پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

دانلود پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز
پایان نامه بررسی کانی
 کانی کائولینیت در معدن زنوز
کائولینیت در معدن زنوز
دسته بندی معدن
فرمت فایل doc
حجم فایل 3640 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

این پروژه به بررسی کانی کائولینیت از نظر خواص میزان تولید اکتشاف و استخراج در ایران و سایر نقاط جهان و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف می پردازد و به طور مشخص بر روی این کانی در معدن کائولن منطقه زنوز در آذربایجان شرقی می پردازد.

فهرست مطالب

چکیده 1

مطالعات اکتشافی و زمین شناسی کائولن در ایران 2

کانسارهای هوازده (کانسارهای برجای مانده)3

کانسارهای سولفاتار Solfatara 5

کائولن‌های رسوبی 6

زمین شناسی و پراکندگی کانه در ایران 9

بررسی وضعیت کائولن در ایران وجهان 12

سرامیک‌سازی 14

نسوز 17

کاربرد شیمیایی:19

تولیدکنندگان کائولن در ایران 28

کارخانه کائولن شویی زنوز 29

الف ـ فرآیند تولید 29

ب ـ مراحل شستشو کائولن درخط تولید 30

ج ـ مراحل مختلف تولید کائولن تغلیظ نشده معدن زنوز 31

د- مصارف گوناگون کائولن فرآوری شده کارخانه زنوز 33

کارخانه کائولن شویی گناباد 34

کارخانه معدن فرآور 35

بیولوژی و تاثیرات زیست محیطی کائولن 62

منابع و ماخذ :65

دانلود پایان نامه بررسی کانی کائولینیت در معدن زنوز

دانلود مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

دانلود مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

• شروع سریع تر ویندوز XP


در صورتى که از یک کامپیوتر به اصطلاح گازوئیلى استفاده مى نمائید و براى ارتقاى سخت افزار کامپیوترتان آهى در بساط ندارید قطعاً براى راه اندازى کامپیوتر و شروع ویندوز فرصتى به اندازه یک روزنامه خواندن در اختیار خواهید داشت، در صورتى که مایل نیستید از این فرصت استفاده بهینه نمائید، مى توانید با استفاده از راهکار زیر اندکى سرعت راه اندازى ویندوز را افزایش دهید.
همانطور که مى دانید بخشى از زمانى که ویندوز براى راه اندازى کامپیوتر صرف مى کند به اجراى برنامه هایى اختصاص دارد که در Startup تعریف شده است. جهت غیرفعال کردن این برنامه ها جهت شروع سریع تر ویندوز، فرمان Run را از منوى Start اجرا نموده و پس از تایپ عبارت msconfig در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. در زبانه Startup بر روى دکمه Disable All کلیک نموده و در زبانه Services نیز پس از فعال کردن گزینه
Hide All Microsoft Service box بر روى دکمه Disable All کلیک نمائید. پس از راه اندازى مجدد کامپیوتر مشاهده خواهید کرد که دیگر از آن انتظار کشنده براى شروع ویندوز XP خبرى نیست.


• حذف نام کاربر از منوى Start


همانطور که مى دانید در بالاى منوى Start محلى جهت نمایش نام کاربر (User name) به همراه یک تصویر اختصاص یافته است. جهت حذف Username از این قسمت، از منوى Start فرمان Run را اجرا نموده و پس از تایپ عبارت gpedit.msc در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. از ناحیه سمت چپ پنجره اى که ظاهر خواهد شد مسیر زیر را دنبال نمائید:
USERتCONFIGURATION ADMINISTRATIVE TEMPLATES MENU AND TASKBA سپس از ناحیه سمت راست بر روى عبارت REMOVE USER NAME FROM START MENU کلیک راست نموده فرمان Properties را انتخاب نمائید. از پنجره اى که ظاهر خواهد شد گزینه Enable را انتخاب و جهت اعمال تغییرات اعمال شده بر روى OK کلیک نمائید.


• غیرفعال کردن امکان Autoplay


حتماً مشاهده کرده اید که بعضى از دیسک هاى فشرده (CD) با ورود به داخل Cd Drive به طور اتوماتیک اجرا شده و برنامه موجود بر روى آن بر روى صفحه نمایش ظاهر مى گردد. در صورتى که این امکان ویندوز براى شما آزاردهنده بوده و مایلید که این دیسک ها فقط در صورت تمایل و توسط خودتان اجرا شوند، از منوى Start فرمان Run را اجرا نموده و پس از تایپ عبارت gpedit.msc در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. از ناحیه سمت چپ پنجره اى که ظاهر خواهد شد مسیر زیر را دنبال نمائید: Computer Config -> Administrative Template -> System از ناحیه سمت راست پنجره فوق بر روى عبارت
Turn off Autoplay دابل کلیک نموده و گزینه Enable را فعال نمائید. با کلیک بر روى دکمه OK تغییرات مورد نظر بر روى ویندوز اعمال خواهد شد.


• مرتب نمودن منوى Start


جهت دسترسى سریع تر به برنامه هاى موجود در منوى Start بهتر است که آنها را بر اساس حروف الفبا مرتب نمائید. بدین منظور با کلیک راست بر روى منوى Start All Programs از منوى ظاهر شده گزینه Sort by Name را انتخاب کنید .

فشرده سازی به روشی منحصر به فرد

ویندوز XP دو نوع فشرده سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستید میتوان با کیلک راست بر روی فایل یا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزینه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP اما روش دوم که خیلی جالبتر و در نوع خود بی همتاست به صورت زیر امکان پذیر است :
۱) سیستم فایلی ویندوز XP بایستی حتما NTFS باشد (این سیستم فایلی بعد از دو سیستم آشنای FAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنیت بیشتری در مقایسه با دو سیستم قبلی در نگهداری و ذخیره اطلاعات پشتیبانی می کند)

نحوه خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایت ها

احتمالا شما هم به سایتهایی مراجعه کردین که هنگام راست کلیک اخطار میده ,که نمی تونید از منوهای راست کلیک استفاده کنید .
البته این روش های جلوگیری از راست کلیک اصلا مفید نیستن چون به هر حال کل صفحات سایت همراه با محتوی سایت توسط مرورگر در داخل History ثبت میشن .
خب می پرسید چطوری میشه راست کلیک کرد ؟؟‌ اینم راه حل :
روش های زیادی وجود داره :
1. ساده ترین راه غیر فعال کردن Java Script هست . 2.دو تا کلیک (راست و چپ) رو با هم فشار بدین و با هم بلند کنید (این روش در بعضی از سایت ها کار نمی کنه)
2. در صفحه راست کلیک کنید , دکمه راست کلیک رو هم چنان پایین نگه دارید و بعد Esc را بزنید تا اخطار ناپدید شود . دکمه راست کلیک رو رها کنید , حالا می تونید از منو های راست کلیک استفاده کنید .
3. راه دیگه اینه که عکس یا هر چیز دیگه رو که در سایت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالای مرورگر ( جایی که آدرس های اینترنتی رو وارد می کنید ) بکشید (بکشید و رها کنید)

قطع کردن صدای بلندگوی داخل کامپیوتر

وارد رجیستری شوید ( گزینه Regedit در منوی Run ) و به دنبال آدرس زیر بگردید:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound
در صورت نبود با کلیک راست و انتخاب New و بعد String Value را انتخاب کنید و پوشه جدید را Beep بنامید ( حرف B بزرگ تایپ شود ) و با دابل کلیک در قسمت Value data کلمه No را وارد کنید سپس سیستم را Restart کنید.

دو راه جالب جهت نفوذ به ویندوز XP بدون رمز عبور!

یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟. در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.
حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برایAdmin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟

ترفندهای عبور از فیلتر

برای مقابله با فیلترینگ یک روش جامع و واحد وجود ندارد، بلکه انتخاب روش مناسب باید با توجه به عوامل متعددی انجام شود. از جمله نوع فیلترینگ، مسائل مالی، مسائل قانونی و غیره:

  • همان طور که در مبحث انواع فیلترینگ گفته شد، شیوه‌های مختلفی برای انجام فیلترینگ وجود دارد که سانسورگران بر حسب شرایط و نیازها، یکی از آنها را انتخاب میکنند. متأسفانه ما نمی‌توانیم در شناسایی نوع فیلترینگ به شما کمک کنیم. بنابراین، این خودتان هستید که باید نوع  فیلترینگی را که در منطقه شما استفاده میشود شناسایی کرده و بر اساس آن، راهکار مناسب مقابله را انتخاب کنید.
  • نکته دیگری که در انتخاب روش مقابله اهمیت دارد این است که آیا شما برای این کار بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید یا نه !  اگرچه در حالت عادی روشهای زیادی وجود دارند که شما میتوانید به رایگان از آنها برای عبور از فیلتر بهره بگیرید ولی این روشها در مقایسه با روشهای پولی از اعتبار و کارایی بسیار کمتری برخوردارند. اکثر این روشها خیلی زود توسط اداره فیلترینگ شناسایی و خنثی میشوند و شما ناچار خواهید شد تا به دنبال روشهای جدید باشید. تجربه نشان داده وقت و هزینه‌ای را که شما در مدت یک سال برای پیدا کردن پروکسیها و فیلترشکنهای عمومی و سایر روشهای رایگان خرج میکنید بیشتر از روشهای پولی است.
  • در بعضی کشورها سیستم فیلترینگ با پشتوانه قانونی حمایت میشود و برای کسانی که سعی کنند از فیلتر فرار کنند جریمه‌های نقدی و حتی گاهی حبس در نظر گرفته شده است. واضح است که در چنین مواردی شما باید بسیار محتاط باشید و تنها از روشهایی استفاده کنید که قابل شناسایی نباشند. ما از شما اکیداً میخواهیم قبل از مطالعه ادامه بحث، از قوانین حاکم بر کشور خود اطلاع کسب کنید، زیرا مسئولیت و عواقب استفاده از روشهایی که در اینجا آموزش داده شده صرفاً بر عهده خود شما خواهد بود.

 تغییر ISP:

اگر شما بتوانید از شرکتهای خارجی یا از طریق ماهواره اشتراک اینترنت تهیه کنید، مشکل فیلترینگ شما به کلی رفع خواهد شد، ولی اینترنتهای ماهواره‌ای نیاز به تجهیزات خاص دارد و ممکن است قیمت آن برای کاربران خانگی خیلی مناسب نباشد.

سرویس‌دهندگان اینترنت ایرانی از لحاظ فیلترینگ وضعیت گوناگون دارند. از آنجایی که در ایران یک نظام هماهنگ برای فیلترینگ وجود ندارد، گاهی دیده میشود که یک سایت مشخص توسط بعضی ISPها فیلتر شده در حالیکه همان سایت از طریق ISPهای دیگر قابل دسترسی است. در این میان ISPهای بزرگ و شناخته شده، وضعیت نامطلوب‌تری دارند. به کرات دیده شده که این ISPها کاسه داغتر از آش شده و علاوه بر سایتهایی که مخابرات مسدود کرده تعدادی سایت را نیز خودشان بلوک میکنند. بهترین کار این است که از این ISPها اشتراک اینترنت نگیرید.

تنظیمات BIOS


یکی از عواملی که می تواند سهم عمده ای در کاهش کارآئی یک کامپیوتر داشته باشد و معمولا" مورد توجه جدی قرار نمی گیرد ، تنظیمات BIOS است . اکثر کاربران تنظیمات BIOS را همانگونه که در شرکت تولید کننده انجام شده است ، پذیرفته و آنها را با همان وضعیت استفاده می نمایند . عدم مطابقت تنظیمات BIOS با پیکربندی بهینه ماشین  ، از جمله عوامل مهم در کاهش کارآئی یک کامپیوتر می باشد. اغلب کاربران ، پس از بررسی‌ کارشناسی اقدام به تغییر تنظیمات BIOS می نمایند که قطعا" با تنظیمات انجام شده در کارخانه تولید کننده یکسان نخواهد بود .
به منظور آگاهی از تنظیمات بهینه BIOS با توجه به نوع مادربرد ، یک بانک اطلاعاتی خاص وجود ندارد ولی با یک جستجوی ساده بر روی نام مادربرد و BIOS می توان به تنظمیات صحیح دست یافت . همچنین ، با بهنگام سازی BIOS نصب شده بر روی مادربرد می توان وضعیت آن را بهبود بخشید. بدین منظور لازم است پس از مراجعه به سایت تولید کننده مادربرد و دریافت نرم افزار و دستورالعمل های مربوطه ، اقدام به ارتقاء BIOS نمود . 

دانلود مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

دانلود مقاله جستجو در وب پنهان

مقاله جستجو در وب پنهان

مقاله جستجو در وب پنهان

دانلود مقاله جستجو در وب پنهان

مقاله جستجو در وب پنهان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 459 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مقاله جستجو در وب پنهان

چکیده

با رشد روز افزون حجم اطلاعات وب در صفحات دینامیک و پایگاه های داده آنها، تلاش های زیادی در رسیدن به راه حلی برای تسهیل بازیابی این اطلاعات توسط کاربران، انجام گرفته است. این نوشتار سعی در معرفی این بخش از منابع وب، اهمیت آن و دسته بندی راه های جستجو در آن دارد.

کلمات کلیدی : وب پنهان، فرم های HTML، موتورهای جستجو، اندیس گذاری

مقدمه

دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به ‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر با رشد روز افزون این پدیده، حجم گسترده اى از منابع اطلاعاتى حوزه هاى مختلف مثل کتب، مجلات، پایان نامه ها، طرحهاى پژوهشى و پایگاههاى اطلاعاتى در بسترهاى جدید و با قابلیتهاى متنوعى در مقایسه با منابع چاپى قابل دسترسى هستند. این در حالی است که تولد وب سایت های جدید و توسعه سیستم های دینامیک ارائه محتوا، به حجم و غنای این اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا به آنجا رسیده که امروزه مشکل «دسترسی به اطلاعات» جدی تر از «فقدان اطلاعات» است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران، دستیابی به اطلاعات می باشد.

انواع اسناد وب

اسناد[1] وب، مجموعه ای از اطلاعات ذخیره شده در قالب فایل بر روی سرورهای متصل به اینترنت است که از طریق پروتکل HTTP در اختیار کلاینت های متقاضی قرار می گیرد. این اسناد بر اساس این که در چه سطحی از دسترسی برای موتورهای عمومی جستجوی وب قرار می گیرد، به دونوع «اسناد سطح وب» و «اسناد ناپیدای وب» تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. 

اسناد سطح وب

اسناد سطح وب (وب سطحی[2]) به بخشی از اسناد وب اطلاق می شود که توسط موتورهای عادی جستجوی وب قابل اندیس گذاری هستند، از این رو به این بخش از وب «وب قابل اندیس گذاری[3]» یا به اختصار PIW گفته می شود. این اسناد که غالبا محتوای استاتیک (ذخیره شده و ثابت) دارند عموما دارای یک URL حقیقی بوده و از طریق دنبال کردن لینک های موجود در صفحات وب به این URLها قابل دسترسی هستند.


[1] documents [2] Surface Web [3] Publicly Indexable Web

- دشوار در کشف[1]: این دسته از صفحات پنهان دارای URL هستند اما از آنجا که لینکی در صفحات دیگر ندارند، بسادگی قابل دسترسی نمی باشند.

- فاقد هویت ساده[2]: این دسته از صفحات تنها بکمک یک URL نشان داده نمی شوند و اطلاعات بیشتری مورد نیاز است. این مسئله نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای هر سیستم دیگری که برای شناسایی محتوی یک سند تنها از URL آن اقدام می کنند، نیز وجود دارد.

یک نمونه از این منابع صفحاتی هستند که تنها بعد از پر کردن و فرستادن فرم های HTML با متد HTTP POST قابل دسترسی اند. با متد POST برای منبع URL منحصر به فرد تولید نمی شود و منبع فقط می تواند در برابر تکمیل و فرستادن این فرم نمایش داده شود. لازم به ذکر است با وجود اینکه متد دیگر ارسال داده های فرم که URL منحصر به فرد تولید می کند یعنی HTTP GET، در مواردی مانند فرم های جستجوهای پیشرفته، طول داده هابی که برای شناسایی منبع باید رمزگشایی شود از طول یک URL قابل شناسایی تجاوز می کند و چاره ای جز استفاده از متد POST در آن ها نیست.


[1] Difficult in discovery

[2] Lack of simple identity

وب پنهان چیست؟

«وب پنهان[1]» به بخشی از صفحات دینامیک وب اطلاق می شود که با استفاده از اطلاعات بدست آمده از فرم های HTML مربوط به آن صفحه تولید می شوند. این اسناد حاوی منبع عظیمی از اطلاعات هستند که در پایگاه های داده قابل جستجوی وب سایت ها ذخیره شده اند. وب پنهان در واقع زیر مجموعه ای از وب ناپیدا (مذکور در قسمت قبل) است که دو خصوصیت «دشواری در کشف» و «فقدان هویت ساده» را دارد.

دشواری در کشف این بخش از وب به علت آن است که در حقیقت راه ورود به این صفحات دینامیک، لینک های ساده موجود در صفحات دیگر نیست بلکه از طریق تکمیل و ارسال فرم های HTML توسط کاربران قابل دسترسی اند. به همین خاطر موتورهای جستجوی معمولی که قادر به تکمیل فرم HTML و ارسال آن به سرور مربوطه نیستند نمی توانند به محتویات این صفحات دسترسی داشته باشند.

به لحاظ هویت سند، URLهای ساده را می توان به عنوان آدرس اسناد وب در نظر گرفت که حاوی آدرس سرور، شاخه ای روی آن سرور و نام سند مربوطه اند. صفحات دینامیک مورد بحث یک URL حقیقی نداشته و URL آنها پس از تکمیل فرم تولید می شود، به همین دلیل علاوه بر آدرس صفحه پاسخگو به درخواست فرم، حاوی اطلاعات ارسالی داخل فرم نیز هست که با URLهای ساده تفاوت دارد.


[1] Hidden Web

فهرست مطالب

1 مقدمه. 5

2 شرح.. 7

2.1 انواع اسناد وب... 7

2.1.1 اسناد سطح وب... 7

2.1.2 اسناد ناپیدای وب... 7

2.2  وب پنهان چیست؟. 11

2.3 واسط های وب پنهان. 11

2.4 اهمیت وب پنهان. 12

2.5 رهیافت های جستجوی وب پنهان. 13

2.5.1 ابزارهای سنتی جستجوی وب پنهان. 14

2.5.2 رهیافت های پیشرفته جستجوی وب پنهان. 16

2.6 دسته بندی خودکار وب پنهان. 16

2.6.1 تکنولوژی های کشف واسط های وب پنهان. 17

2.6.2 تکنولوژی های دسته بندی واسط های وب پنهان. 18

2.7 موتورهای جستجوی وب پنهان. 19

2.7.1 تکنولوژی های اندیس گذاری وب پنهان. 20

2.7.2 تکنولوژی های جستجوی بلادرنگ.... 26

3 بحث... 31

4 نتیجه گیری.. 31

5 خلاصه. 33

6 منابع. 35

دانلود مقاله جستجو در وب پنهان

دانلود مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع

مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع

از آنجائیکه بکارگیری روش های اصولی و علمی مانور در شبکه های فشار متوسط ، تأثیر بسزایی در کاهش زمان خاموشی دارد ، وجود یک دستورالعمل مدون برای مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع در سطح شرکت های توزیع برق الزامی می باشد

دانلود مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع

مدیریت اتفاقات 
 شبکه توزیع
شبکه
کنترل شبکه
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 658 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

از آنجائیکه بکارگیری روش های اصولی و علمی مانور در شبکه های فشار متوسط ، تأثیر بسزایی در کاهش زمان خاموشی دارد ، وجود یک دستورالعمل مدون برای مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع در سطح شرکت های توزیع برق الزامی می باشد. بدین منظور با بهره گیری از تجربیات گذشته ، دستورالعمل مانور شبکه های فشار متوسط در قالب ‹‹ نظام نامه عملیات مانور شبکه های فشار متوسط ›› تهیه شده است .

فهرست مطالب

چکیده. 1

ضرورت تدوین نظام نامه مانور شبکه فشار متوسط... 2

فصل اول.. 3

تعاریف.... 3

1- شبکه :4

2- مانور :4

3- مرکز کنترل :4

4- مسئول کنترل شبکه :4

5- مأمور مانور :4

6- نقطه مانور :4

7- نقطه شروع کار :5

8- منطقه ( امور ) معین :5

9- شرکت معین :5

10- عیب زودگذر :5

11- عیب ماندگار :5

12- ولتاژ مجاز آزمایش شبکه :5

13- فیدر :5

14- دستگاه آزمایش شبکه :5

15- فرم اجازه کار :6

16- شبکه دارای سیستم اتوماسیون :6

17- اولویت ویژه مقطعی :6

18- اولویت ویژه دائم :6

19- اتصال زمین :6

20- تعمیرات شبکه :6

21- تفنگ پرتاب سیم زمین :6

فصل دوم:7

تشخیص وجود خطا7

تجهیزات و تکنولوژی های جدید:8

○ سیستم اتوماسیون.. 8

○ ریکلوزر و سکشنالایزر. 8

○ آشکار سازهای خطا9

○ رله های ثانویه. 9

○ سیستم GPS.. 9

○ سیستم حفاظت خطوط هوایی منشعب از پست زمینی... 10

○ سیستم هشداردهنده قطع المان کات اوت ، بریکر ، کلید فشار ضعیف و بازشدن درب پستها10

فصل سوم. 11

روشهای مختلف آزمایش شبکه های توزیع.. 11

روشهای مختلف آزمایش شبکه های فشار متوسط... 12

الف: روش آزمایش شبکه 20 کیلوولت با استفاده از دستگاه تستر :12

الف-1- انتخاب محل انجام آزمایش..... 12

الف-2- استقرار در محل آزمایش..... 12

الف-3- شروع عملیات آزمایش شبکه. 13

تفاوت شبکه سالم و معیوب با توجه به تغییرمکان عقربه وسایل اندازه گیری موجود بر روی دستگاه تستر :14

ـ شبکه مورد آزمایش سالم است.... 14

مرحله سوم اعمال ولتاژ.

مرحله دوم اعمال ولتاژ.

ـ شبکه مورد آزمایش معیوب است.... 15

ب ـ روش آزمایش انواع شبکه های فشار متوسط... 17

ب-1- آزمایش تکه کابل یا خط هوائی فاقد انشعاب... 17

ب-2- آزمایش شبکه دارای انشعاب... 18

* آزمایش شبکه هوائی دارای انشعاب... 18

* آزمایش شبکه های کابلی و مختلط دارای انشعاب... 19

ب-3- آزمایش شبکه دارای لوازم اندازه گیری... 19

ب-4- آزمایش یک ترانسفورماتور مشکوک به عیب.... 20

  • اندازه گیری مقاومت اهمی سیم پیچهای ترانسفورماتور. 20
  • اندازه گیری مقاومت عایقی ترانسفورماتور. 21

ج ـ نکات مهم در آزمایش شبکه. 22

فصل چهارم. 24

عملیات مانور شبکه توزیع.. 24

عملیات مانور در شبکه. 25

○ نقطه مانور. 25

5- الف- مانور به منظور سرویس ، نگهداری و تعمیر تجهیزات شبکه. 27

5- ب- مانور به منظور تشخیص نقطه عیب و رفع خاموشی در شبکه. 28

5- ب-1- روش مانور در زمان وقوع عیب در شبکه هوائی... 28

* مانور شبکه هوائی دارای تجهیزات قطع کننده و حفاظتی... 29

  • عملیات مانور در شبکه هوائی در حالت وقوع عیب زودگذر. 29

□ محل بروز عیب زودگذر بعد از ریکلوزر باشد.. 30

□ محل بروز عیب زودگذر قبل از ریکلوزر باشد.. 30

  • عملیات مانور در شبکه هوائی در حالت وقوع عیب ماندگار. 30

□ محل بروز عیب ماندگار بعد از ریکلوزر باشد.. 31

◙ محل بروز عیب ماندگار بر روی انشعاب دارای سکشنالایزر باشد.. 31

◙ محل بروز عیب ماندگار بر روی انشعاب دارای فیوز کات اوت باشد.. 31

◙ محل بروز عیب ماندگار بر روی انشعاب فاقد تجهیزات حفاظتی باشد.. 32

◙ محل بروز عیب ماندگار بر روی خط اصلی باشد.. 32

□ محل بروز عیب ماندگار قبل از ریکلوزر باشد.. 33

* مانور شبکه هوایی فاقد تجهیزات حفاظتی... 35

5- ب-2- روش مانور درزمان وقوع عیب در شبکه کابلی... 37

5- ب-3- روش مانور در زمان وقوع عیب در شبکه مختلط... 39

5- ج- مانور به منظور جایگزینی پستهای فوق توزیع از دست رفته. 41

5- د- مانور به منظور تغییر آرایش نرمال شبکه در مواقع اولویت های ویژه. 43

○ اولویت ویژه مقطعی... 43

○ اولویت ویژه دائم.. 44

5- ر- مانور به منظور پاسخ به درخواست های دیسپاچینگ فوق توزیع.. 45

5- و- مانور بـه منظور بی برق نمودن تأسیسات جهت احداث و بـرقراری جریان شبکه های جدیدالاحداث... 46

  • مانور به منظور بی برق نمودن تأسیسات جهت توسعه و احداث شبکه. 46
  • مانور به منظور برقراری جریان شبکه های جدیدالاحداث... 46

5- ز- مانور به منظور تعدیل بار فیدرهای فشار متوسط... 48

5- ح- مانور به منظور جلوگیری از خسارات جانی و مالی در مواقع اضطراری... 49

5- ط- مانور در شبکه های دارای اتوماسیون.. 50

☼ راهکارها و پیشنهادات... 51

فصل پنجم.. 52

مدل عملیات مانور یک شبکه توزیع نمونه. 52

مدل تصمیم گیری عملیات مانور یک شبکه فشار متوسط نمونه. 53

« دستورالعمل چگونگی مانور در شرائط بحران از دست رفتن یک پست 20/63 کیلوولت به علل مختلف ». 57

فصل ششم.. 59

عیب یابی خطوط زمینی (کابلی)59

مقدمه:60

عیب یابی کابل... 62

شرح قسمتهای ایمنی و اتصال زمین خودرو عیب یاب... 62

مواردی که هنگام شروع بکار باید رعایت شود. 63

شرح دستگاه عیب یاب... 63

الف) کابل برق ماشین عیب یاب... 63

کابل اصلی دستگاه عیب یاب... 64

شرح قسمتهای داخل ماشین عیب یاب... 64

دستگاه رفلکتور. 65

دستگاه تست HV.... 66

دستگاه تخلیه الکتریکی... 67

دستگاه مولد فرکانس صوتی FLS.. 68

مراحل عیب یابی کابل 20کیلو ولت.... 69

امتحان فاز بریدگی... 69

مراحل عیب یابی کابل فشار ضعیف.... 70

دستگاه تستر. 70

فصل هفتم.. 72

ایمنی در مانور شبکه های توزیع و الزامات مربوط به مامورین مانور. 72

ایمنی در مانور شبکه های فشار متوسط... 73

○ فهرست لوازم ایمنی انفرادی :74

○ فهرست لوازم ایمنی گروهی :75

◙ مقررات ایمنی قبل از انجام کار. 75

◙ مقررات ایمنی حین انجام کار. 76

◙ مقررات ایمنی بعد از انجام کار. 76

◙ الزامات ایمنی مأمورین مانور77

دانلود مدیریت اتفاقات در شبکه توزیع

دانلود مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

دانلود مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

مقدمه

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که کار نسبتاً ضروری با سیستم خود داشته باشید و به محض زدن دکمه Power ببینید که دستگاه روشن نمی شود و آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که دستگاهتان با فاصله زمانی کوتاهی هنگ کند و یا صدا و یا احیاناً دودی از آن خارج شود.

در این بخش در نظر داریم به بررسی قسمت های مختلف رایانه بپردازیم و در آینده به تفصیل در مورد هر یک توضیح دهیم. تا آشنایی جزیی و مؤثری با هر یک از قسمت ها پیدا کنیم و پاره ای از مشکلات رایانه خود را بهتر شناسایی نموده و در صدد رفع آن برآییم.

قسمت های اصلی یک رایانه:
CPU- یا پردازنده: این قطعه به عنوان مغز رایانه نامیده می شود و مسئولیت کنترل تمام محاسبات، عملیات و قسمت های مختلف را بر عهده دارد.
-حافظه: حافظه رایانه برای ذخیره اطلاعات به کار می رود. حافظه با ریزپردازنده در ارتباط می باشد، بنابر این از سرعت بالایی برخوردار است. در رایانه از چندین نوع حافظه استفاده می شود. (Virtual- Caching- BIOS- ROM- RAM)
- منبع تغذیه یا Power Supply :این قسمت از رایانه جریان الکتریکی مورد نیاز در رایانه را تنظیم نموده و مقدار آن راتأمین می کند.
-هاردیسک: یک حافظه با ظرفیت بالا و دائم می باشد که اطلاعات و برنامه ها را دربرمی گیرد.
-برد اصلی یا Mother Board :برد اصلی رایانه است که تمام قطعات بر روی آن نصب می شوند. پردازشگر و حافظه به طور مستقیم بر روی برد اصلی نصب خواهند شد. ولی ممکن است بعضی از قطعات به صورت غیرمستقیم به برد وصل شوند. مانند کارت صدا که می تواند به صورت یک برد مجزا باشد و از طریق اسلات به برد اصلی متصل است.
-کارت صدا یا Sound Card :کارت صدا سینگال های آنالوگ صوتی را به اطلاعات دیجیتال و برعکس تبدیل می کند و آنها را ضبط و پخش می کند.
-کارت گرافیکی یا :Graphic Cards اطلاعات را به گونه ای تبدیل می کند که قابل نمایش بر روی مانیتور باشد.
-کنترل کننده Integrated Drive Electronics (IDE) :این قطعه اینترفیس اولیه برای CD ROM، فلاپی دیسک و هارد می باشد.
- اینترفیس :(SCSI) Small Computer برای اضافه نمودن دستگاه های اضافی مانند هارد و اسکنر می باشد.
- گذرگاه Interconnect PeriPheral Component (PCI) :این قطعه رایج ترین شیوه جهت اتصال یک عنصر دیگر به رایانه است کارت های PCI از طریق اسلات ها به برد اصلی متصل است.
- پورت Accelerated Graphics Port (AGP) :این قطعه برای اتصال سرعت بالا از کارت گرافیکی به رایانه است.

ورودی ها و خروجی ها
- مانیتور Monitor)): جهت نمایش اطلاعات رایانه به کار می رود. نمایش تصاویر از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی بوجود می آید.
- صفحه کلید Key Board) ):برای ورود اطلاعات به کار می رود.
- ماوس Mouse)) :بهترین وسیله جهت نشان دادن و انتخاب نمودن گزینه ها و ایجاد ارتباط کاربر با رایانه می باشد.
-اسپیکرها: جهت پخش صدا به کار می روند.
- ابزارهای قابل حمل جهت ذخیره سازی Removable Storage) :(با استفاده از این ابزارها می توان اطلاعات را به رایانه اضافه نمود و یا آنها را ذخیره کرده و به محل دیگر برد.
Flash Memory- یکنوع حافظه است (EEPROM) که امکان ذخیره سازی دائم را به وجود می آورد. مانند کارت های PCMCIA که دارای سرعت بالایی می باشند.
- فلاپی دیسک Floppy Disk)) جهت ذخیره اطلاعات بکار می رود و حجم آن ۴۴/۱ مگابایت است.
CD- ROM- دیسک های فشرده رایج هستند که حجم آنها از ۶۵۰ مگا بایت به بالاست و برای ذخیره و جابه جایی اطلاعات می باشد.
(Digital Versatile Disc) DVD- ROM- این نوع رسانه مانند CD می باشد که با این تفاوت که دارای حجم بسیار بالا و کیفیت فوق العاده باشد.
نکته: البته رسانه های دیگری نیز مانند Optical Drive، دیسک های بزرگ معروف به درایوB و Tape Backup و سایر موارد نیز وجود داشته اند که در حال حاضر با آمدن CD و DVD و رسانه ای بسیار حرفه ای تر غیر قابل استفاده شده اند.

انواع پورت ها
- موازی Parallel) ):این نوع اتصال عموماً برای چاپگرها به کار می رود.
- سریال Seriall)): این نوع پورت های جهت اتصال دستگاه هایی مانند مودم خارج یه کار می رود.
- پورت :(Universal Serial BUS) USB این نوع اتصال نیز برای اتصال دستگاههای مانند اسکنر و یا دوربین های دیجیتالی و یا وب ا ستفاده می شود.
اتصالات مربوط به شبکه و اینترنت
- مودم های کابلی Modem Cable) ):برای ارتباط با اینترنت از طریق سیستم تلویزیون به کار می رود.
- مودم های:(vdsl) Very high bit-rate DSL در این نوع ارتباط از فیبر نوری استفاده می شود.
-مودم های :(DSL) Digital Subscriber Line یک نوع ارتباط با سرعت بالا از طریق خطوط تلفن برقرار می شود.

زمان دستیابی

با توجه به این که صنعت ساخت دیسک سخت پیشرفت زیادی کرده است، با این حال زمان دستیابی به اطلاعات و مقایسه میلی ثانیه ها و بحث درباره سرعت همچنان اهمیت دارد.
ویژگی هایی که دارای اهمیت می باشند موارد ذیل می باشند:
زمان جست وجو- زمانی که هدها و نوک های خواندن و نوشتن به شیار یا ترک درخواست شده انتقال پیدا می کند.
زمان آرامش یا سکون- زمانی است که مکان درخواست شده به زیر نوک خواندن و نوشتن می رسد.
زمان دستیابی- زمانی است که دیسک سخت مکان درخواست شده برای داده ها را می یابد.( زمان دستیابی اهمیت زیادی دارد)
سرعت انتقال داده ها- سرعتی است که داده ها روی دیسک نوشته و یا خوانده می شوند. این سرعت تا اندازه زیادی به رابط های دیسک سخت و رایانه مربوط می شود.
گذرگاه- برای بهره گیری از توانایی های دیسک سخت باید از گذرگاه های داده ای سریع و پهن استفاده نمود.
سرعت چرخش یا دوران
می دانیم که هر چه دیسک سخت سریع تر بگردد داده ها با سرعت بیشتری از روی سطح دیسک خوانده می شود، این عمل باعث سرعت انتقال می شود. سرعت گردش دیسک با واحد یا یکای دور در دقیقه اندازه گیری می شود. این یکا به صورت «RPM» جمع سرواژه های «Rotation Per Minute»می باشد. به طور مثال دیسک های سخت دارای سرعت چرخش ۵۴۰۰، ۷۲۰۰، ۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه و بالاتر هستند.
نکته: دیسک های اسکازی دارای سرعت دوران دهها هزار دور در دقیقه هستند.

دیسک های AV
دیسک های ای وی جمع سر واژه کلمه های Audio/Visual) می باشد. این نوع دیسک های سخت دارای ویژگی های زیر می باشد:
۱- سرعت چرخش آنها بر حسب دور در دقیقه بسیار بالا می باشد و معمولاً کمتر از ۷۲۰۰ دور در دقیقه نمی باشد.
۲- داده های ذخیره شده بر روی این نوع دیسک ها به صورت یکپارچه ذخیره می شوند و تکه تکه و پراکنده نمی باشند. بنابر این برای ویرایش صوت و تصویر مناسب می باشند و زمان کار با این نوع دیسک ها بسیار کاهش خواهد یافت.
قالب بندی زیربنایی
(فرمت سطح پایین یا فیزیکی)
قبل از استفاده از دیسک سخت ابتدا باید آن را قالب بندی یا فرمت نمود. تمام دیسک های سختی که در بازار وجود دارند توسط کارخانه سازنده قالب بندی سطح پایین می شوند. در این نوع قالب بندی قطاع ها، استوانه ها و شیارها و سایر موارد تعریف می شوند.
قالب بندی سطح پایین یا فیزیکی باعث می شود قطاع ها با استفاده از جریان مغناطیسی روی شیارها مشخص شوند. در این وضع علامت هایی روی هر شیار نوشته می شود که به آن Sector ID و یا شناسه قطاع گویند. شناسه های قطاع شماره هایی هستند که قطاع ها را از هم جدا می کنند. در واقع در زمان انجام عمل قالب بندی سطح پایین، سطح دیسک آزمایش می شود و داده های مربوط به شناسه قطاع ها، به صورت کامل روی دیسک نوشته می شوند. این داده ها توسط سیستم عامل برای مشخص کردن محل قرار گرفتن داده ها روی دیسک، مورد استفاده قرار می گیرند.
گاهی اوقات ممکن است شناسه قطاع ها ضعیف شوند، در این حالت ممکن است پیام زیر ظاهر شود.
Sector not Found
در این صورت لازم است دیسک سخت را قالب بندی سطح پایین نمود. قالب بندی دیسک، سبب نوسازی و ایجاد قطاع های فیزیکی تازه روی آن می شود.
با اینکه دیسک سخت در کارخانه فرمت بندی می شود.اما گاهی اوقات انجام مجدد آن بسیاری از اشکال ها را از بین می برد.
عیب یابی دیسک سخت
با اینکه بیشتر اشکال های دیسک سخت در هنگام نصب آن بوجود می آید، اما پس از آن نیز به دلایل مختلف ممکن است اشکال هایی در آن بوجود بیاید:
- ممکن است دیسک کار نکند به این علت که کابل تغذیه (برق) شل باشد و یا در جهت عکس و نادرست نصب شده باشد.
- اگر چراغ دیسک سخت پس از روشن شدن رایانه به حالت چشمک زن درآید این احتمال وجود دارد که کابل روبانی داده ها نادرست نصب شده باشد.
- در صورتی که بایوس دیسک سخت را می شناسد اما Fdisk قادر به شناسایی آن نیست، وارد Setup شوید و گزینه ای که مربوط به شناسایی نوع ورودی و خروجی است را از حالت خودکار درآورید و آن را به صورت دستی تنظیم کنید.
- همان طور که می دانید بیشتر سخت افزارها و نرم افزارها بدون ایراد نمی باشند و باعث آسیب رساندن به هارد می شوند.
- بعضی از ویروس ها باعث صدمه دیدن هارد می شوند.
- گاهی ممکن است نوک های خواندن و نوشتن به صفحه های دیسک سخت برخورد کنند و روی آنها خش بیاندازند.
- اگر هنگام کار با دیسک سخت، نمایشگر شروع به نوسان کند، ممکن است دسترسی به دیسک سخت سبب شود جریان بیشتری از منبع تغذیه کشیده شود، در نتیجه بر جریان ارسالی به کارت گرافیکی اثر بگذارد. برای همین لازم است منبع تغذیه آزمایش و بررسی شود. 

کارت صدا (۲)
عملیات کارت صدا

کارت صدا چهار عملیات خاص در ارتباط با صدا انجام می دهد:
- ضبط صدا با حالات متفاوت
- پخش موزیک های از قبل ضبط شده مانند: MP3، Wav و یا DVD
- ترکیب نمودن صداها
- پردازش صوت های موجود

تولید کنندگان کارت صدا
شرکت های مختلفی کارت صدا را می سازند. مهم ترین این سازنده ها عبارتنداز شرکت های:
Creative-S3- Trident Yamaha- Ensoniq- Cirrus Logic- ِِِDiammond- ESS- Opti 931- Opti 933- 3DJ- 3DX-Genius- Asound

در هنگام خرید کارت صدا به چه نکاتی باید توجه کرد؟
به دلیل این که مادربردهای جدید دارای کارت صدا به صورت سرخود می باشند، بنابر این دیگر نیازی نیست که کارت صدا را به صورت جداگانه خریداری نمود. جز در مواردی که برای کارهای حرفه ای از کارت صدا استفاده می شود.
دو نوع استاندارد اختصاصی برای کارت های صدا وجود دارد. (استاندارد Adlih و Sound Blaster) اغلب کارتهای صوتی با Sound Blaster سازگاری دارند. با توجه به این که کارت صوتی نباید با این استاندارد به راه انداز خاصی نیاز داشته باشد.
به غیر از استانداردهای ذکر شده، استانداردهای دیگری هم وجود دارند. اکثر برنامه های کاربردی صوتی برای محصولاتی نوشته می شوند که عمومیت دارند. برای همین بیشتر سازندگان، کارت های صوتی خود را تحت این دو استاندارد می سازند.
نکته: بیشتر بازی های تحت داس ازکارت های صوتی با استانداردهای ساوند بلاستر، ساوند بلاستر ۱۶ و ساوند بلاستر پرو استفاده می کنند.
در حال حاضر بیشتر سی دی رام ها دارای فیش ورودی هدفون یا بلند گو هستند. بدین ترتیب می توان از صداهای آن ها استفاده کرد.
اما در صورتی که صدای بهتری می خواهید می توانید ازکارت صدا استفاده نمایید.

انواع رابط ها
جهت دریافت و ضبط از طریق کارت صدا لازم است رابط های زیر وجود داشته باشد:
- رابط ورودی: این رابط برای ورود داده های صوتی استفاده می شود که دارای انواع مختلفی می باشند.
- رابط خروجی: این رابط جهت ارسال سیگنال ها از کارت به وسایل خارج از رایانه به کار می رود. یک سر کابل به کارت صوتی و سر دیگر آن به بلندگو و یا هدفون و سیم های استریو وصل می شود.

دانلود مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر

دانلود مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

دانلود مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

مقاله وب درمانی و کتاب درمانی
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

چکیده

این مقاله به بررسی اجمالی کتاب درمانی ، وب درمانی  و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی می¬پردازد. این مقاله پیشنهاد میکند که وب درمانی به عنوان جایگزین یا مکمل کتاب درمانی و سایر فنون روان درمانی به کار گرفته شود.

کلیدواژه: روان درمانی، کتاب درمانی، کتاب،  اینترنت درمانی، وب درمانی،  وب، کتابخانه بیمارستانی

کتاب درمانی

کتاب درمانی به عنوان برابرنهاده واژه Bibliotherapy انتخاب شده است. واژه Bibliotherapy از دو واژه Biblio به معنای کتاب و Therapy به معنای درمان و شفا مشتق شده است و قدمتی چون تاریخ کتاب دارد. کتاب درمانی به مفهوم امروزی در قرن 19 و 20 شکل گرفته است. البته واژه کتاب¬درمانی نخستین¬بار توسط ساموئل کروترز در سال 1916 به کار گرفته شد. کتاب درمانی یعنی استفاده از کتاب و مواد خواندنی سودمند به منظور حل مشکلات جسمی، روحی و روانی.

کتاب درمانی یعنی استفاده از مواد خواندنی برگزیده به عنوان مکمل درمان در پزشکی و روانشناسی بالینی و نیز راهنمایی در حل مشکلات شخصی به وسیله مطالعه هدفدار. امروزه در کشورهای پیشرفته کتاب¬درمانی به وفور و به طور مؤثری در محیط های اجتماعی همچون بیمارستان ها، مدارس، زندان ها، دارالتأدیب ها، ندامتگاه ها، مراکز بازپروری و مراکز مشاوره برای درمان اختلالات شایع روانی نظیر افسردگی استفاده می شود (بلوچ زراعتکار، 1383).

وب درمانی

امروزه منابع موجود در وب به منظور درمان و رشد فکری و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف وب درمانی به کارگیری منابع موجود در وب برای حفظ سلامت روانی، تندرستی و سلامتی است.

وب درمانی به عنوان برابرنهاده واژه Webotherapy انتخاب شده است. واژه Webotherapy از دو واژه Web به معنای وب و Therapy به معنای درمان و شفا مشتق شده است (نوروزی، 2006). واژه انگلیسی Webotherapy نخستین بار توسط نوروزی (2006) در یادداشت سردبیر مجله وب شناسی به کار برده شده است. وب¬درمانی یعنی مطالعه منابع الکترونیکی موجود در وب به منظور ارتقای سطح دانش، حل مشکلات و مسائل جسمی، روحی و روانی. قابل ذکر است که ایده وب درمانی بر گرفته از کتاب درمانی است. منابع موجود در وب (اعم از صفحه های وب، وبنوشت ها ، مجله های دسترسی آزاد ، کتاب های الکترونیکی ، روزنامه های الکترونیکی و غیره) می توانند به حل مشکلات افراد کمک کنند. مطالعه مواد خواندنی موجود در وب می تواند بهبودبخش و آرام بخش مشکلات فردی باشد. استفاده از خواندنی های گزینشی و متناسب با مشکلات و سن افراد به منظور حفظ سلامت و بهداشت روانی نوعی وب¬درمانی است. بدون شک مطالعه خواندنی های سودمند و مناسب برای روان آدمی مفید است. وب¬درمانی نوعی خودیاری است که افراد با مطالعه و راهنمایی گرفتن از منابع ارزشمند موجود در وب مشکلات عاطفی، روانی یا جسمانی خود را برطرف کرده و یا ناراحتی های خود را تسکین می¬بخشند.

اهداف و فواید وب­درمانی

وب­درمانی می­تواند ناجی بسیاری از افراد برای رهایی از مشکلات شخصی باشد. مهمترین مزایای وب­درمانی عبارتند از:

- توسعه خودشناسی و دیگرشناسی

- افزایش بهداشت روانی و سلامت روحی

- ایجاد اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس

- افزایش میزان احترام به خویشتن و دیگران

- بهبود آگاهی افراد نسبت به مشکلات یا بیماری خود

- کاهش انزوای اجتماعی افراد

- تقویت مهارت­های برقراری ارتباط و روابط اجتماعی با سایر افراد

- افزایش آگاهی و بینش واقعی افراد و وسعت ذهن

- کاهش مشکلات عاطفی و تنش­های روانی

-  تخلیه هیجان­ها و احساس­های منفی

-  تحول فکری از طریق تأمل و تفکر درباره رفتارها و نگرش­ها

-  برطرف کردن مشکلات ارتباطی بین افراد خانواده

- بالا بردن قدرت رویارویی فرد با مشکلات

دانلود مقاله وب درمانی و کتاب درمانی

دانلود مقاله ویروس‌های تلفن همراه

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

دانلود مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

با آسان‌تر شدن اتصال تلفن همراه به رایانه‌ی شخصی و بالعکس، خطر موجود برای منتقل شدن ویروس‌های رایانه‌یی به تلفن همراه موجب افزایش تقاضاها برای خرید نرم‌افزارهای آنتی ویروس تلفن همراه شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، کارشناسان امنیت کامپیوتری اعلام کرده‌اند، اگر چه ویروس‌های کامپیوتری تهدیدی بزرگ برای گوشی‌های تلفن همراه محسوب می‌شوند، اما هنوز زود است که در خصوص انتقال این ویروس‌ها به تلفن همراه احساس نگرانی شود.

هرچند شرکت McAfee، تولید کننده‌ی نرم‌افزارهای آنتی ویروس اعلام کرده است که طی 20 ماه گذشته، بیش از 150 ویروس که منحصرا گوشی‌های تلفن همراه را مورد هدف قرار می‌دهند، شناسایی شده‌اند، که این رقم در مقایسه با ویروس‌های مربوط به رایانه (150 هزار) بسیار ناچیز است.

اما مساله‌ای که در این میان متخصصان نرم‌افزار ضدویروس و امنیت رایانه را نگران ساخته این است که طی یک سال گذشته، تعداد تلفن همراه فروخته شده در جهان بسیار بیشتر از رایانه بوده و همین امر می‌تواند موجب گسترش و انتقال ویروس‌های تلفن همراه شود. 

ویروس های کامپیوتری و نحوه عملکرد آن ها بر سیستم های رایانه ای



گسترش ویروس ها در دنیای امروز قابل توجه است و برای مبارزه با این ویروس ها، باید انواع مختلف آن ها را شناخت.

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن‌آوری اطلاعات ایران، به نقل از سایت تراشه، بنابراین گزارش این ویروس ها می توانند شامل کرم هایی باشند که از طریق شبکه های کامپیوتری منتقل می شوند؛ نمونه بازر این نوع از ویروس ها، ویروس ILOVE YOU می باشد که به طور گسترده ای در جهان منتشر شده است؛ هم چنین برخی از این نوع ویروس ها می توانند، از طریق ایمیل منتشر شوند. Trojan یا اسب تروا که نام آن بر گرفته از یک داستان قدیمی یونانی است، نیز نوعی از ویروس های رایانه ای است که کامپیوتر افراد را برای افراد مزاحم باز می گذارد تا آنان بتوانند، فایل های موجود در کامپیوتر را به راحتی مشاهده کنند.

ویروس های فایلی نیز نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای هستند که از طریق کپی کردن خود بر روی دیسک درایو کامپیوتر و یا جایگزین کردن خود به جای فایل ها عمل کنند. ویروس های راه انداز سیستم (Boot sector virus) هم در مکان نامعلومی از هارد درایو و یا فلاپی مخفی می شوند و زمانی که کامپیوتر در حال اجرای آن فلاپی و یا فایل است، خود را بر روی درایو کپی می کنند.

Macroviruses نیز انواع دیگری از ویروس های رایانه ای هستند که بر روی فایل پردازنگر کلمات تاثیر می گذارند و از طریق کلمات موجود در ایمیل ها منتقل می شوند. Hoaxes نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای است که اگر چه به اندازه سایر ویروس ها خطر ندارد، ولی می تواند، هشدارهای دروغینی برای افراد بفرستد. ویروس گوشی های موبایل هم از جدیدترین انواع ویروس ها هستند و بر روی برخی از انواع گوشی ها عمل میکند.

ویروسهاى اینترنتى
به احتمال بسیار،همگى ما درباره ویروس love که به صورت پست الکترونیک خود را براى کاربرد هاى اینترنت ارسال مى کرد، چیزهایى شنیده ایم. این ویروس پس از مورد حمله قرار دادن یک کامپیوتر، با دستبرد به دفتر آدرس ها (adress book) در برنامه ارسال و دریافت پست الکترونیک out look، با استفاده از

آدرسهاى فهرست شده درآن، خود را منتشر مى کرد. سال گذشته نیز همین روش توسط ویروس وحشتناک ملیسا(Melissa) مورد استفاده قرار مى گیرد و تا کنون ویروس هاى کوچکترى نیز مانند pretty park به این شیوه خود را پراکنده اند.چنین به نظر مى رسد که پست الکترونیک به عنوان شیوه موثر ارتباط در دنیاى اینترنت، بهترین بستر براى انتشار بعضى از ویروس ها تبدیل شده است.

معرفی چندویروس:

همانطور که می دانیم تعداد ویروس ها بی شمار است. تمام ویروس ها از نقاط ضعف سیستم استفاده نموده، وارد سیستم می شوند و کارهای زیان آور خود را انجام می دهند.

Alabama پرونده های اجرایی و Fat را خراب می کند.

Albania دارای اثرات جانبی نیست و فقط خود را تکثیر می کند.

Anticad برنامه های اتوکد را آلوده می کند.

Antipascal پرونده های دارای پسوند bat,bak,pas را خراب می کند.

Armagdam علاوه بر ایجاد اختلال در کار مودم ها، یک شماره می گیرد و ساعت را اعلام می کند.

Baby lonia این ویروس به پرونده های hip در ویندوز علاقمند است.

Back band  سندهایی را که دارای کلمه عبور هستند آلوده می کندواگر تاریخ، سال2000 را نشان دهد، آن را به 1980 تبدیل می کند.

Brain رکوردبوت را خراب می کند.

Bubble سندهای word را آماده می کند. این برنامه با استفاده از نقاط ضعف سیستمهای محافظتی ویندوز، این کاررا صورت می دهد.

Chantal پرونده های دستداری و ویژال بیسیک را آلوده می کند.

Crypto یک ویروس مقیم در حافظه است و تمام اطلاعات روی دیسک را با صورت و روش های بسیار پیچیده ای رمزگذاری می کند. اگر ویروس در حافظه، فعال باشد، پرونده های رمز شده، قابل استفاده خواهند بود. زیرا آنها را رمزبرداری می کند. اما اگر در حافظه نباشد، یعنی با ضدویروس از حافظه حذف شده باشد، پرونده های به رمز تبدیل شده، قابل استفاده نخواهند بود. ویروس هنگام راه اندازی سیستم وارد حافظه می شود و ضدویروس های مشهور را می شناسد و آنها را آلوده نمی کند. 

Dbase روی رکوردبوت می نشیند و پایگاههای داده شده را آلوده می کند.

 Disk killeاگر رایانه، بیشتر از 24 ساعت روشن باشد، دیسک نرم و سخت را خراب می کند.

Excel این ویروس، پرونده ها و سندهای Excel را آلوده می کند.

Lazy در حافظه مقیم می شود و سرعت رایانه و فضای حافظه اصلی را کم می کند.

Manquin بالای سر هر نوشته ای را که برای چاپ به چاپگر فرستاده می شود خراب می کند.

Mirror حروف صفحه نمایش را مانند آینه به صورت وارونه نشان می دهد.

Mypics خود را به صورت پست الکترونیک بر روی سیستم های ویندوز تکثیر می کند.

Pc-fiu کار بعضی ضدویروس ها را مختل می کند.

Vbs-Tun یک کرک است که به زبان ویژوال بیسیک نوشته شده و سعی دارد تا از طریق پست الکترونیکی خود را منتشر سازد.

Zelu یک اسب است که پیغام هایی صادر و پرونده ها را حذف می کند.

دانلود مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

دانلود مقاله مفاهیم اولیه شبکه

مقاله مفاهیم اولیه شبکه

مقاله مفاهیم اولیه شبکه

دانلود مقاله مفاهیم اولیه شبکه

مقاله مفاهیم اولیه شبکه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

مقاله مفاهیم اولیه شبکه 

مفاهیم اولیه شبکه عبارتند از :

  • شبکه : از به هم پیوستن چند کامپیوتر به یکدیگر و برقراری ارتباط بین آنها یک شبکه تشکیل می گردد.
  • Lan : به شبکه محلی که در آن کامپیوتر ها نزدیک به هم بوده و ارتباط آنها از طریق Hub ،Switch و یا Wireless باشد اطلاق می شود.
  • Intranet و Internet : منظور از اینترانت همان شبکه جهانی اینترنت است که در محیط بسته (Lan) پیاده سازی شده و با دنیای خارج از آن ارتباطی ندارد.
  • Protocol : عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپیوتر طبق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند.
  • TCP/IP: یک پروتکل جامع در اینترنت بوده و تمام کامپیوترهایی که با اینترنت کار می کنند از آن تبعیت می کنند.
  • IP Address : در اینترنت هر کامپیوتر دارای یک آدرس IP است. هر IP متشکل از 4 عدد بوده که با یک نقطه ازهم جدا می شوند. ( مثل 217.219.175.11 ) هر کدام از این اعداد حداکثر می توانند 254 باشند. هر IP دارای یک Mask می باشد که از روی آن می توان تعداد IP های یک شبکه محلی را تشخیص داد.
  • Valid IP : به IP هایی گفته می شود که در اینترنت معتبر بوده و قابل شناسایی باشند.
  • Invalid IP : به IP هایی گفته می شود که در اینترنت فاقد هویت و غیر قابل شناسایی می باشند. از این IP ها معمولا در شبکه های Lan در صورت نداشتن Valid IP به میزان کافی و یا جهت امنیت شبکه استفاده می شود. از Invalid IP بدلیل نداشتن هویت در اینترنت نمی توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. بلکه باید از تکنیکهایی مثل NAT یا Proxy استفاده کرد.
  • Proxy : در مفهوم عامیانه به سانسور کردن سایتها تعبیر می شود. اما از نظر فنی راه حلی است برای اینکه ما بتوانیم از Invalid IP ها برای اتصال به اینترنت استفاده کنیم. در این روش باید یک Proxy Server در شبکه نصب شود. در کل این روش مطلوب نبوده و دارای نقاط ضعف عمده زیر است:
    • نیاز است که کاربران تنظیمات خاصی را در کامپیوتر خود انجام دهند.
    • در این روش بسیاری از پروتکلها پشتیبانی نشده و قابل استفاده نیستند.

با این حال برخی از مراکز اینترنتی نظیر دانشگاهها، مؤسسات دولتی و امنیتی و ... برای کنترل بیشتر کاربران خود و گزارشگیری از سایتهای مرور شده توسط هر کاربر از Proxy استفاده می کنند. از جمله نرم افزارهای Proxy Server می توان به Squid، ISA، CacheXpress و . . . اشاره کرد.

  • NAT : یک تکنیک خوب برای بکارگیری Invalid IP است. در این روش تقریبا تمام پروتکل ها پشتیبانی می شوند و مهمتر اینکه نیاز به تنظیم خاصی بر روی کامپیوتر کاربران نیست. از جمله نرم افزارهایی که کار NAT را انجام می دهند می توان به ISA و Winroute اشاره کرد.
  • DNS : پروتکل تبدیل اسم Domain به IP می باشد. در شبکه به دستگاهی که این کار را انجام می دهد DNS Server گفته می شود. (62.217.156.205 = http://www.yahoo.com/ )
  • Routing : اگر کامپیوتری بخواهد با یک کامپیوتر دیگر در اینترنت ارتباط برقرار کند، Packet هایش الزاما از چندین Node (کامپیوتر یا Router ) عبور می کند تا به مقصد برسد. به عملی که یک Node بر روی Packet ها و ارسال آنها به Node دیگر برای رسیدن به مقصد انجام می دهد Routing گفته می شود.
  • Mail Server : در شبکه به سروری گفته می شود که کار دریافت، ارسال و نگهداری Email را انجام میدهد. از جمله نرم افزارهایی که برای Mail Server مورد استفاده قرار می گیرند می توان به MDaemon و Exchange اشاره کرد.
  • Web Server : به سروری گفته می شود که صفحات Web بر روی آن قرار گرفته و Page های آن از طریق اینترنت قابل دستیابی است.
  • FTP Server : به سروری گفته می شود که فایلهای مورد نیاز برای Download کردن کاربران بر روی آن قرار گرفته است. و کاربران می توانند فایلهای موجود در FTP Server را Download کنند.
  • Domain : به نام یک شبکه که منحصر بفرد بوده و در اینترنت Register شده است گفته می شود. مثل persiannetworks.com . یک شبکه می تواند دارای یک یا چند Domain باشد. البته یک شبکه می تواند بدون Domain یا دارای Domain محلی نیز باشد.
  • Domain Registration : به عمل ثبت Domain گفته می شود. چنانچه شما بخواهید یک Domain برای خود رجیستر کنید ابتدا باید یک نام را که تا کنون در اینترنت استفاده نشده است انتخاب کنید. سپس توسط شرکتهایی که عمل Domain Registration را انجام می دهند آنرا بنام خود به مدت زمان معین Register کنید.
  • Host : به کامپیوترهای میزبان که صفحات Web یا فایلهای FTP بر روی آن قرار دارند Host گفته می شود.
  • PC 2 Phone : به امکان ایجاد ارتباط تلفنی بوسیله اینترنت از طریق یک کامپیوتر با یک تلفن PC2Phone گفته می شود.
  • Phone 2 Phone : به امکان ایجاد ارتباط تلفنی بوسیله اینترنت از طریق یک تلفن با یک تلفن دیگر Phone2Phone گفته می شود.
  • ISP : به مراکز سرویس دهی اینترنت ISP گفته می شود. (Internet Service Provider)
  • ITSP : به مراکز سرویس دهی Phone2Phone گفته می شود. (Internet Telephony Service Provider)
  • DVB : به کارت سخت افزاری اطلاق می شود که در یکی از Slot های کامپیوتر قرار می گیرد و بوسیله یک کابل به دیش متصل شده و از طریق آن می تواند Receive کند.
  • Receiver : یک Device است که به دیش وصل شده و عمل دریافت اطلاعات از دیش را انجام می دهد.
  • Transiver : یک Device است که به دیش وصل شده و عمل ارسال اطلاعات به دیش را انجام می دهد.
  • Cache Server : در حقیقت Proxy Server ای است که بتواند هنگام کارکردن کاربران، سایتهای بازدید شده توسط آنها را در خود نگهداری کرده و در صورتی که کاربر دیگری بخواهد همان سایتها را بازدید نماید با سرعت بیشتر و صرفه جویی در پهنای باند پاسخ خود را از طریق Cache Server دریافت کند. وجود Cache Server در شبکه می تواند تا 50 درصد در اندازه پهنای باند صرفه جویی کند و راندمان شبکه را بالا ببرد. (در شرایط بهینه این میزان تا 60 درصد هم افزایش می یابد.) Cache Server هم می تواند سخت افزاری باشد (مثل Cache Force) و هم می تواند نرم افزاری باشد.(مثل: 1- Squid که تحت Linux و Windows قابل نصب است. 2- ISA که تحت Win2000 قابل نصب است. 3- CacheXpress که تحت Linux و اکثر Windowsها قابل نصب است.)
  • Accounting/Billing : به نرم افزارهای مدیریت کاربران در یک ISP گفته می شود. این نرم افزارها کنترل میزان استفاده کاربران از شبکه اینترنت را برعهده دارند. پر استفاده ترین نرم افزار در این زمینه، NTTacPlus است.
  • Firewall : هم بصورت سخت افزاری و هم بصورت نرم افزاری وجود دارد و وظیفه آن بالا بردن ضریب امنیتی شبکه به منظور جلوگیری از Hack شدن و سوء استفاده توسط افراد سودجو می باشد.
  • Filtering : هم بصورت سخت افزاری و هم بصورت نرم افزاری وجود دارد و وظیفه آن جلوگیری از ورود کاربران به سایتهای غیر مجاز می باشد.
  • MultiPort : دستگاهی است که معمولا در ISPها مورد استفاده قرار می گیرد. دارای یک کارت PCI بوده و بر روی Mainboard یک کامپیوتر نصب می شود. با نصب MultiPort می توان Comport های یک کامپیوتر را افزایش داد و تعداد زیادی Modem به یک کامپیوتر متصل کرد.
  • RAS : به کامپیوتری گفته می شود که تعداد زیادی Modem به آن متصل بوده و کاربران می توانند به آن Connect کرده و از اینترنت استفاده کنند.
  • Access Server : به دستگاههایی گفته می شود که کاربران اینترتنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
  • VOIP Gateway : به دستگاههایی گفته می شود که کاربران تلفنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن با کشورهای مختلف ارتباط تلفنی برقرار کنند.
  • VOIP Carrier : به تشکیلاتی گفته می شود که با VoIP Gateway از طریق اینترنت در ارتباط بوده و ارتباط های تلفنی بین VoIP Gateway و کشورهای مختلف را برقرار می سازد.


انواع راههای ارتباط کاربر به ISP:(خط آنالوگ، خط Leased، خط E1 ،Wireless ،ADSL)

هر ISP می تواند برای دستیابی به اینترنت از یک یا چند روش از روشهای زیر استفاده کند.
خط آنالوگ، خط Leased، خط E1 ،Wireless ،ADSL ،Receive Only Sattelite ،Send/Rec Sattelite.

انواع دستگاههای ارتباطی که کاربر را به ISP متصل می کند(برای خطوط آنالوگ و E1 ) عبارتند از:

  • روترهای Cisco : امروزه استفاده از روترهای Cisco به منظور برقراری ارتباط کاربران با ISP از جمله رایج ترین روشهای موجود است.
  • Multiports : همانگونه که قبلا گفته شد از Multiport برای افزایش دادن پورتهای Com و اتصال مودمهای External به آنها استفاده می شود. رایج ترین Multiport محصول شرکت Moxa می باشد که دارای دو مدل Desktop (رومیزی) و Rackmount (قابل نصب در Rack ) می باشد. Multiport ها دارای مدلهای 8پورت، 16 پورت و 32 پورت هستند. از انواع دیگر مولتی پورت می توان به Equinox اشاره کرد.
  • Moxa Async Server : محصول شرکت Moxa بوده و دارای CPU می باشد و در شبکه مستقیما به Hub وصل می شود. و تعداد زیادی خطوط تلفن به آن وصل می شود و کاربران از طریق آن می توانند به شبکه وصل شوند.
  • Lucent Max TNT : محصول شرکت Lucent بوده و همانند Router قادر است هم به منظور Access Server برای ISP ها و هم به منظور VoIP Gateway برای ITSP ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این دستگاه کلا امکان نصب 10 Module وجود دارد. برخی از این Module ها عبارتند از:

modem, ISDN, VoIP, V.110, and PHS MultiDSP module: support for analog
Digital modem module: support for analog modem and ISDN users
Analog modem module
Channelized T1/E1
Ethernet module

ضمنا این دستگاه دارای چهار Ethernet با سرعت 10MB/s و یک Ethernet با سرعت 100MB/s می باشد. این دستگاه توانایی پشتیبانی از انواع خطوط مخابراتی را دارد. هر مادیول MultiDSP توانایی پشتیبانی از 96 پورت Dialup را دارد. بنابراین اگر 10 مادیول MultiDSP را به Max وصل کنیم توانایی پشتیبانی از 960 خط را خواهد داشت!

  • Lucent Max 3000 : این دستگاه هم مانند Max TNT محصول Lucent بوده و دارای مشخصات زیر است :
    دارای 2 WAN برای اتصال خطوط E1 می باشد. 32MB اندازه Ram و 16MB اندازه ظرفیت Flash آن می باشد.
  • Taicom TopServer : این دستگاه محصول شرکت Taicom بوده و دارای 30 مودم Internal برای اتصال به خطوط آنالوگ می باشد.
  • USRobotics Net Server : این دستگاه هم محصول شرکت USRobotics بوده و از خطوط معمولی و E1 پشتیبانی می کند.
  • Zyxel ModemPool : محصول Zyxel بوده که حاوی تعداد زیادی مودم است که در یک Box جاسازی شده اند و می توان آنرا به یک کامپیوتر متصل کرده و از آن استفاده نمود. اخیرا یک شرکت ایرانی بنام قاصدک نیز یک ModemPool مشابه بنام Ghasedak را تولید کرده است.

مفاهیم پروتکل TCP/IP در شبکه  

پروتکل TCP/IP


TCP/IP ، یکی از مهمترین پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپیوتری است . اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه موجود ، از پروتکل فوق بمنظور ارتباط دستگاه های متفاوت استفاده می نماید. پروتکل ، مجموعه قوانین لازم بمنظور قانونمند نمودن نحوه ارتباطات در شبکه های کامپیوتری است .در مجموعه مقالاتی که ارائه خواهد شد به بررسی این پروتکل خواهیم پرداخت . در این بخش مواردی همچون : فرآیند انتقال اطلاعات ، معرفی و تشریح لایه های پروتکل TCP/IP و نحوه استفاده از سوکت برای ایجاد تمایز در ارتباطات ، تشریح می گردد.


مقدمه


امروزه اکثر شبکه های کامپیوتری بزرگ و اغلب سیستم های عامل موجود از پروتکل TCP/IP ، استفاده و حمایت می نمایند. TCP/IP ، امکانات لازم بمنظور ارتباط سیستم های غیرمشابه را فراهم می آورد. از ویژگی های مهم پروتکل فوق ، می توان به مواردی همچون : قابلیت اجراء بر روی محیط های متفاوت ، ضریب اطمینان بالا ،قابلیت گسترش و توسعه آن ، اشاره کرد . از پروتکل فوق، بمنظور دستیابی به اینترنت و استفاده از سرویس های متنوع آن نظیر وب و یا پست الکترونیکی استفاده می گردد. تنوع پروتکل های موجود در پشته TCP/IP و ارتباط منطقی و سیستماتیک آنها با یکدیگر، امکان تحقق ارتباط در شبکه های کامپیوتری را با اهداف متفاوت ، فراهم می نماید. فرآیند برقراری یک ارتباط ، شامل فعالیت های متعددی نظیر : تبدیل نام کامپیوتر به آدرس IP معادل ، مشخص نمودن موقعیت کامپیوتر مقصد ، بسته بندی اطلاعات ، آدرس دهی و روتینگ داده ها بمنظور ارسال موفقیت آمیز به مقصد مورد نظر ، بوده که توسط مجموعه پروتکل های موجود در پشته TCP/IP انجام می گیرد. 

معرفی پروتکل TCP/IP


TCP/IP ، پروتکلی استاندارد برای ارتباط کامپیوترهای موجود در یک شبکه مبتنی بر ویندوز 2000 است. از پروتکل فوق، بمنظور ارتباط در شبکه های بزرگ استفاده می گردد. برقراری ارتباط از طریق پروتکل های متعددی که در چهارلایه مجزا سازماندهی شده اند ، میسر می گردد. هر یک از پروتکل های موجود در پشته TCP/IP ، دارای وظیفه ای خاص در این زمینه ( برقراری ارتباط) می باشند . در زمان ایجاد یک ارتباط ، ممکن است در یک لحظه تعداد زیادی از برنامه ها ، با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.


TCP/IP ، دارای قابلیت تفکیک و تمایز یک برنامه موجود بر روی یک کامپیوتر با سایر برنامه ها بوده و پس از دریافت داده ها از یک برنامه ، آنها را برای برنامه متناظر موجود بر روی کامپیوتر دیگر ارسال می نماید. نحوه ارسال داده توسط پروتکل TCP/IP از محلی به محل دیگر ، با فرآیند ارسال یک نامه از شهری به شهر، قابل مقایسه است . 

دانلود مقاله مفاهیم اولیه شبکه

دانلود مقاله نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

مقاله نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

مقاله نکاتی در مورد مودم های V۹۲

دانلود مقاله نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

مقاله نکاتی در مورد مودم های V۹۲
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 5 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

مقاله نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

اگر چه تعداد کاربرانی که از ارتباطات سریع DSL و کابلی برای اینترنت بهره می برند در حال گسترش است ، اما هنوز بسیاری از کاربران به این ارتباطات سریع اینترنت دسترسی ندارند و تمام امکاناتشان همین مودم های آنالوگی هستند که برای شماره گیری خدمات دهنده سرویس اینترنت از خط تلفن بهره می گیرند.

مهم ترین نیازمندی های بیشتر کاربران کامپیوتر ، ارتباط هر چه سریع تر اینترنت است ، زیرا صفحات گسترده جهانی روز به روز در حال گسترش هستند و گرافیک ، کلیپ های ویدیویی و سایر فایل ها و برنامه های فراخوانی به کمک مودم ها در کامپیوتر ها ذخیره می شوند و بدین ترتیب مردم سراسر جهان به مودم وابسته هستند .
اگر چه تعداد کاربرانی که از ارتباطات سریع DSL و کابلی برای اینترنت بهره می برند در حال گسترش است ، اما هنوز بسیاری از کاربران به این ارتباطات سریع اینترنت دسترسی ندارند و تمام امکاناتشان همین مودم های آنالوگی هستند که برای شماره گیری خدمات دهنده سرویس اینترنت از خط تلفن بهره می گیرند .
حال آیا سری مودم های تازه برای افزایش سرعت اینترنت کمکی به شما می کند ؟ اگر سری به بازار کامپیوتر بزنید متوجه عرضه تجهیزاتی می شوید که برای افزایش سرعت اینترنت ساخته شده اند . یکی از این تجهیزات سری تازه « Connection Protocol » معرف به V.۹۲ است . استاندارد مودم V.۹۲ توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) معرفی شده است . مکان این اتحادیه که در سوییس است بر استانداردهای مخابراتی دولتی و خصوصی سراسر جهان نظارت دارد . اگر چه ITU ، استاندارد V.۹۲ را پذیرفته ، اما هنوز برخی از کاربران نمی دانند که مودم های V.۹۰ را بخرند یا V.۹۲ .
استاندارد V.۹۲ به خاطر الگوها و الگوریتم فشرده سازی تازه اش سرعت فراخوانی را تا حدی افزایش می دهد ، اما سرعت قابل توجه آن در فرستادن اطلاعات به اینترنت نهفته است . مودم های V.۹۲ برای انتقال اطلاعات از تمام ذرات کابل های مسی تلفن کاربران استفاده می کنند . مودم های V.۹۰ خوب امروزی می توانند اطلاعات را تا سرعت نهایی ۵۶ کیلوبایت در ثانیه انتقال دهند و این سرعت نهایی ، برای فراخوانی اطلاعات با استفاده از مودم های آنالوگ قراردادی خط تلفن است . 

اگر کامپیوتر شما پورت USB آزاد دارد ، بهتر است که از آن استفاده کنید زیرا کار کردن با آن بهتر و ساده تر است . اگر قصد اتصال مودم خارجی به پورت سریال را دارید ، دیگر نمی توانید از آن پورت برای وسیله دیگری استفاده کنید ، زیرا مودم نصب شده آن را تنها برای خود نگه می دارد . در مورد سرعت نیز بسیاری از کاربران گفته اند که سرعت مودم های USB بالاتر از مودم های وصل شده به روش سریال هستند .
البته این قضیه به تعداد تجهیزات متصل شده به پورتهای USB در کامپیوتر نیز بستگی دارد . هر چه تعداد وسایل وصل شده به پورت های USB بیشتر باشد ، سرعت آن نیز به نسبت کند می شود ، زیرا آنها به طور استاندارد در سرعت USB شریک می شوند . به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پورت USB باید از سیستم عامل ویندوز ۹۸ یا تازه تر استفاده کنید .

دانلود مقاله نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

دانلود مقاله کابل کشی شبکه

مقاله کابل کشی شبکه

مقاله کابل کشی شبکه

دانلود مقاله کابل کشی شبکه

مقاله کابل کشی شبکه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 2575 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله کابل کشی شبکه 

مدل های متفاوت کابل کشی کابل های UTP
به منظور کابل کشی کابل های UTP از دو استاندارد
  متفاوت  T-568A و T-568B استفاده می گردد . نحوه عملکرد دو مدل فوق یکسان بوده و تنها تفاوت موجود به رنگ زوج هائی است که به یکدیگر متصل می شوند.در کابل های UTP از کانکتورهای استاندارد و چهار زوج سیم بهم تابیده استفاده می گردد :

  • ·         زوج اول : آبی و سفید/ آبی

زوج دوم : نارنجی و سفید /نارنجی زوج سوم : سبز و سفید/ سبز

  • ·         زوج چهارم : قهوه ای و سفید / قهوه ای 

در شبکه های 100/10 Mbit از زوج های دو و سه استفاده شده و  زوج های یک و چهار رزرو شده می باشند . در شبکه های گیگااترنت از تمامی چهار زوج استفاده می گردد. کابل های CAT5 متداولترین نوع کابل UTP بوده که دارای انعطاف مناسب بوده و نصب آنان بسادگی انجام می شود .

ایجاد یک کابل UTP به منظور اتصال کامپیوتر به هاب ( معروف به کابل های Straight )
اترنت عموما" با استفاده از هشت کابل هادی به همراه هشت پین ماژولار plugs/jacks
  ، داده را حمل می کند . کانکتور استاندارد،  -45RJ نامیده شده و مشابه کانکتور استاندارد  -11RJ است که در تلفن استفاده می گردد. یک رشته کابل 5CAT شامل چهار زوج سیم بهم تابیده است که هر زوج دارای دو رشته سیم با رنگ هائی خاص است . (یک رشته رنگی و یک رشته سفید با نواری به رنگ رشته زوج مربوط  ) . به منظور تسهیل در امر نگهداری ، می بایست به اندازه ضروری سیم های بهم تابیده را از حالت پیچش خارج نمود ( مثلا" حدود یک سانتیمتر ) . زوج های در نظر گرفته شده برای اترنت ده و یکصد مگابیت به رنگ نارنجی و سبز می باشند . از دو زوج دیگر ( رنگ قهوه ای و آبی ) می توان به منظور یک خط اترنت دوم و یا اتصالات تلفن استفاده نمود . 
به منظور کابل کشی کابل های UTP از دو استاندارد متفاوت با نام
B T-568 ( یا EIA ) و T-568A  ( یا AT&T ، 258A ) ، استفاده می گردد . تنها تفاوت موجود بین آنان ترتیب اتصالات است .

IP Address موضوع:

هر دستگاه متصل به شبکه که از پروتکل  TCP/IPاستفاده میکند باید دارای یک آدرس IP باشد .این آدرس باید در کل شبکه یکتا باشد .  IP از چهار قسمت تشکیل شده است که به وسیله نقطه از هم جدا می شوند .به عنوان مثال:

192.168.1.110

213.29.233.2

اعداد بین صفر تا 255 می باشند .

 (Subnet Mask) زیر شبکه ای

یک زیر شبکه عبارت است از زیرمجموعه ای از یک شبکه به عبارت دیگر میدان دید که برای مسیر یابی سیستمها  به مقصد مورد نظر استفاده می شود.

(IP) کلاس های

A کلاس

از این آدرس ها برای شبکه هایی که شامل تعداد زیادی میزبان هستند می باشند اختصاص می یابند.مانند Microsoft

B کلاس

 آدرسهای کلاس B  به شبکه های تخصیص داده میشوند که به منظور سرویس دهنده های اینترنتی ISP مورد استفاده قرار می گیرد.

C کلاس

آدرس های این کلاس به شبکه های کوچکتر با تعداد محدود تری میزبان تخصیص می یابد .در هر کلاس تعداد آدرسهایی که می توان به میزبانها اختصاص داد محدود  می باشد.

دانلود مقاله کابل کشی شبکه

دانلود مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

دانلود مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

بخشهایی از متن:

از مجموعه نظامهای طبقه بندی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ، طبقه‌بندی چندمحوری به دلیل تکمیل محورهای تکمیلی و کمک و تشخیصی متعدد ، نظام مناسبی برای تشخیص و طبقه بندی فراهم می سازد . دو طبقه بندی چند محوری هر محور نشانگر آگاهیهای تکمیلی در مورد علایم ، سبب شناسی ، سطح سازگاری ، میزان استرس و ... است . تجدیدنظر چهارم راهنمای تشخیصی آماری اختلالهای روانی (DSM IV) یکی از نظامهای چندمحوری است که در سال 1994 جانشین DSM IIIR شده است . آماده سازی DSM IV بنا به ضرورت و به طور تنگاتنگی با آماده شدن فصل پنجم «اختلالهای روانی و رفتاری» در ICD 10 که به وسیلة سازمان جهانی بهداشت تهیه شده ، هماهنگ شده است و مشورتهای بین انجمن روان پزشکی امریکا و سازمان جهانی بهداشت به هماهنگی کدها و اصطلاحات منجر شده است .

در سیستم چند محوری ،‌ارزیابی بر اساس محورهای متعددی انجام می گیرد و هر محور به حوزة متفاوتی از اطلاعات مربوط بوده و متخصصان را در طرح ریزی درمان و پیش بینی نتیجه کمک می کند ، نظام چند محوری DSM IV برای این منظور پنج محور پیشنهاد کرده است . استفاده از این نظام ، ارزیابی نسبتاً نظام مند و جامعی را با توجه به اختلالهای روانی متعدد و شرایط طبی ، مشکلات روانی ، اجتماعی ، محیطی و سطح عملکرد فراهم ساخکته ، چهارچوب مناسبی را برای سازماندهی و ارتباط دادن اطلاعات بالینی در مورد یک شخص به دست می دهد و کاربرد مدل زیستی - روانی - اجتماعی را در شرایط بالینی ، تربیتی و پژوهشی امکان پذیر می کند .

 محورهای DSM IV عبارت اند از :

محور I : اختلالهای بالینی یا شرایط دیگری که ممکن است کانون توجه بالینی باشد .

محور II : اختلالهای شخصیت و اختلال عقب ماندگی ذهنی

محور III : بیماریهای جسمانی

محور IV : مشکلات روانی - اجتماعی ، و محیطی

محور V : ارزیابی کلی عملکرد

...

محور پنج : ارزیابی کلی عملکرد :

محور پنجم برای گزارش ارزیابی متخصصان از سطح کلی عملکرد فرد در نظر گرفته شده است و در طرح درمان و اندازه گیری تاثیر آن و پیش بینی نتیجه ،‌مورد استفاده قرار می گیرد. این گزارش می تواند با استفاده از مقیاس ارزیابی کلی عملکرد (GAF) فراهم شود . این مقیاس با توجه به عملکرد روانشناختی اجتماعی و شغلی درجه بندی می شود و نقص در عملکرد مربوط به محدودیتهای جسمانی یا محیطی را در بر نمی‌گیرد .

در موقع ارزیابی بر اساس مقیاس GAF ، سطح عملکرد در زمان ارزیابی در نظر گرفته می‌شود . از آنجایی که درجه بندی عملکرد اخیر در واقع منعکس کنندة نیاز به درمان یا مراقبت است در برخی شرایط لازم می شود که ارزیابی هم در موقع پذیرش و هم در زمان مرخص کردن در نظر گرفته شود .

نوروز هیستری

علامت بارز نوروز هیستر ، از دست دادن غیرارادی کارکرد و یا اختلال کنش در فعالیت دستگاه عصبی ارادی و یا شعور آگاه است . اغلب ، علایم این بیماری به طور ناگهان و در اثر شرایط حاد و هیجانی بروز می کند ؛ مانند بی حسی یا فلج شدن دست و پا ، غش کردن و غیره . گاهی علایم هیستری به همان سرعتی که پدید می‌آیند ؛ ناپدید می شوند و غالباً می توان آنها را با تلقین از بین برد و یا تقلیل داد . نوروز هیستری دو نوع دارد : هیستری تبدیلی و هیستری از هم گسستگی .

دانلود مقاله طبقه بندی اختلالهای روانی بر اساس DSMIV

دانلود مقاله فقر

مقاله فقر

مقاله فقر

دانلود مقاله فقر

مقاله فقر
سیاستهای کاهش فقر
شاخصهای فقر
شاخصهای فقر روستایی
استراتژی فقر زدایی
تجریه و تحلیل فقر
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

مقاله فقر

بخشهایی از متن مقاله بهمراه فهرست مطالب:

مقدمه

فقر حیات اجتماعی را به مخاطره می افکند و کرامت انسانی را تهدید می کند. در روایات اسلامی، نگرانی پیشوایان دین با این ممضون بیان شده که بعید نیست که فقر به کفر بیانجامد. در عمل، جهان امروزه به طور مرتب با این پدیده مواجه است و در حالی که هدف اصلی جامعه بشری، حفظ شرافت و عزت نفس انسان هاست، فقر مادی و به همراه آن فقر فرهنگی افراد را در برابر یکدیگر یا در برابر یک نظام و یا حتی ملت‌ها را در مقایسه با سایر ملت ها به ذلت می کشاند.

بحث درباره فقر به شکل جدی یکصد سال پیش توسط رونتری مطرح شد که بیشتر به نیازهای غذایی و سایر نیازهای اولیه اشاره داشت. در دهه 60 سطح درآمد موضوع محوری بحث فقر و به تدریج با تکامل مفاهیم مربوط به آن، نهایتاً به بحث فقر انسانی و فقر قابلیتی در سال های اخیر منتهی شده است. در واقع، طی دهه های گذشته مبارزه با فقر در صدر برنامه های توسعه کشورهای مختلف قرار داشته و موفقیت های قابل ملاحظه ای نیز به دست آورده است.

در ایرن نیز موضوع فقر و مبارزه با آن سابقه ای طولانی دارد، در گذشته مقابله با این پدیده شوم به صورت سنتی و خودجوش و بر اساس تعالیم انسانی صورت می گرفته است. مروری بر تاریخ اجتماعی و فرهنگ کشور نشان می دهد که همواره جوامع محلی در میان خود تشکل هایی را داشته اند تا بتوانند نیازهای افراد تنگدست منطقه خود را رفع کنند....

...


فهرست عنوان

مقدمه

- ابعاد مفهومی ونظری فقر

-         تجریه وتحلیل فقر

-         کاهش فقر

-         سیاستهای کاهش فقر

-         هزینه های عمومی وکاهش فقر

-         شاخصهای فقر در مناطق روستایی در سطح ملی

-         شاخصهای فقر روستایی در سطح خانوار

-         شاخصهای جدید دراندازه گیری فقر

-         استراتژی فقر زدایی


ابعاد مفهومی و نظری فقر

فقر به معنای عدم برخورداری از حداقل امکانات معیشتی می باشد. امکانات معیشتی ابعاد مختلف نیازهای اساسی از قبیل نیاز به غذا، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و پرورش، سوخت و … را در بر می گیرد هر خانواده ای که در تأمین هر یک از این نیازها در حد کفایت ناتوان باشد می توان آن خانواده را فقیر دانست.

فقر نسبی به عنوان ناتوانی در احراز آن سطح از معیشت که در جامعه کنونی آن را لازم یا مطلوب تشخیص داده می شود.

شکاف فقر: شکاف فقر شاخصی برای اندازه گیری شدت یا عمق فقر است و به لحاظ مفهومی مترادف با انحراف درآمد افراد فقیر از خط فقر تلقی می شود.

تجزیه و تحلیل فقر

برای تجزیه و تحلیل فقر ابتدا باید مواردی مورد بررسی قرار گیرد از جمله:

1-خطوط فقر:ابزاری است برای تجزیه و تحلیل پدیده فقر و طرح ریزی سیاستهای مربوط به آن در جهت کاهش فقر در ترسیم خط فقط هدف تعیین سطحی از درآمد(مصرف) است

دانلود مقاله فقر

دانلود مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی

مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی

تحلیل فرآیندهای قالبسازی

دانلود مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی

مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی

 

- انواع قالبها

- قالبهای پلاستیک

- قالبهای ترموپلاستیک

- قالبهای باکالیت

- فرآیند دایکاست

-قرآیند اکستروان

- فرآیند ریخته گری

- قالبهای فلزی

- قالبهای سمبه ماتریس

- قالبهای برش

- قالبهای خمش

- قالبهای کشش

- قالبهای فرم

- طراحی قالب

- مواد و جنس قالب

- برآورد هزینه - توجیه اقتصادی - بهره وری قالب

- ساخت قالب

- مونتاژ

- تست

- منابع


انواع قالبها

قالبهای پلاستیک

پلاستیک ها به دو گروه تقسیم می شوند:     

ترموپلاستیک

ترموست (باکالیت)

- قالبهای ترموپلاستیک:

گروه ترموپلاستیک ها یا گرمانرما که بر اثر دیدن حرارت خمیده گشته وبا کم شدن میزان گرما سختی خود را بدست می آورند و تغییرات شیمیایی در آنها صورت نمی گیردو بعد از تزریق، شکل محفظه قالب را به خود می گیرد.

در قالب گیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می کند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواده به شکل و فرم قالب در می آید و سخت می شود.

از دیدگاه دیگر مواد ترموپلاست به موادی گفته می شود که پس از یک یا چند بار مصرف در فرآیند تولید دوباره قابل استفاده می باشد. این مواد به شکل دانه یا پودر در ماشین تزریق ریخته می شود.

ساختمان قالبهای تزریقی:

قالب های پلاستیک ازنظر کلی به دونوع تقسیم می شوند:

1- قالبهای باراهگاه سرد             

2- قالب های باراهگاه گرم

و نیز از نظر ساختمانی بر دونوع می باشند:

1- قالب های دو صفحه ای          

2- قالبهای سه صفحه ای که تعداد صفحات قالب و خط جدایش آن ها بر اساس عواملی ماند تعداده حفره های قالب، شکل قطعه پلاستیکی،‌ نوع ماشین تزریق،‌نوع مواد مصرفی و سیستم خروجی هوا و ... تعیین می شوند اصولاً در هر قالب تزریقی دو بخش اصلی وجود دارد.

1- بخش ثابت قالب (نیمه ثابت) که در این نیمه مواد گرم تزریقی پلاستیک تزریق  می شوند.

2- بخش متحرک (نیمه محرک) که رد قسمت متحرک ماشین تزریق بسته می شوند و سیستم و مکانیزم بیرون اندازی قطعات اکثرادر آن قرار دارد.

... تعیین تعداد حفره ها و محفظه های قالب از نکات مهم طراحی قالب های تزریقی می باشد و قالب های پلاستیک در این زمینه بر 2 نوع هستند:

1- قالب های تک حفره ای

2- قالب های چند حفره ای

- قالب های تک حفره ای:

در مواردی از قالب های تک حفره ای استفاده می شوند که مقدار تولید قطعه پلاستیکی محدود می باشند. بنابراین طراحی و ساخت قالب های تک حفره ای از نظر زمان ساخت و مسائل اقتصادی - ارزان تر تمام خواهد شد.

...

طراحی قالب

پس از معرفی انواع قالبها به بررسی تک تک مراحل ساخت قالب می پردازیم، برای ساخت یک قالب مرحله اول طراحی قالبها می باشد.

انواع مختلف قطعه وجود دارد، شکل این قطعات اساس و پایه ای برای طراحی قطعه می باشند باید متذکر شد که طراحی قطعه ی مورد نظر قبل از طراحی قالب انجام    می پذیرد و شامل محاسبات منحصر به خود است، طراحی قطعات شامل موارد زیر می باشد.

1- فرورفتگی ها و برآمدگیها (گروه ماهی ها)

2- فرورفتگی ها و برآمدگیها در اطراف سوراخ

3- لبه های خم

4- تلورانس

5- برش سوراخها

6- سوراخهای راست

7- سوراخهای بیرون زده

8- رابطه سوراخها با خم ها

9- شکاف ها (فاق ها)

10- خم ها و لوله ها

بعد از طراحی قطعه باید شروع به طراحی قالب نمود.

طراح بر حسب اطلاعات و تجربیات خویش و استفاده از الگوهای خاص اقدام به طراحی ذهنی از قالب مورد نظر و سیل آوردن آن بر روی کاغذ و کنترل تک تک موارد می نمایند سپس اقدام به نقشه های تشریحی از قالب مورد نظر را می نمایند و با احتساب تفکیک قسمتهای مختلف قالب آنها را به واحد ماشین کاری ارجاع می دهد.

دانلود مقاله تحلیل فرآیندهای قالبسازی

دانلود پروژه کمک فنر

پروژه کمک فنر

پروژه کمک فنر

دانلود پروژه کمک فنر

پروژه کمک فنر
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پروژه کمک فنر

فهرست :

کمک فنر دو جداره بی فشار                  1

ساختار و شیوه کارکرد                        1

هواگیر و موازنه حجم                           5

رینگ آب بند ، میله ......                      8

محفظه سیلندر ، مخزن روغن...            11

کمک فنر برای موقعیت کاری دشوار...     12

کمک فنر دو جداره با فشار                  14

رینگ آب بند ، میله پیستون...              21

محاسن و معایب                              23

بررسی نیروی میرایی                        25

میرایی کاهنده ، افزاینده و خطی          29

شیوه انتخاب و نوع فنر بندی                34

محاسبه نسبت میرایی کل خودرو         36

میرایی اصطحکاک                             46

میرایی تئوری و حقیقی                      52

تلرانس میرایی                                53

روغن کمک فنر                                57

منابع و ماخذ                                  61

/////////////////////////////////////////////

بخشهایی از متن:

کمک فنر دو جدارة بی فشار

کمک فنر دو جدارة بی فشار ارزانترین و اقتصادی ترین نوع کمک فنر هیدرولیکی برای خودروی سواری است.

اصلاح بی فشار بیانگر آن است که سطح روغن در حالت سکون کمک فنر و در دمای محیط (دمای متعارف) در فشار اتمسفر قراردارد.دراینجا فشاری که هنگام فشرده شدن کامل کمک فنر،افزایش دما یا در کمک فنر بادی کمکی به دلیل پخشش تنش (فشاری)در آب بند به سطح روغن وارد می شوند،در نظر گرفته نمی شوند،زیرا مقادیر آن ناچیز و از این رو قابل اغماض است.

ساختار و شیوة کارکرد

شکل 2-1 ساختار کمک فنر را نشان می دهد.این طبق اصول کارکرد کمک فنر که طبق اصول کارکرد کمک فنر دو جداره عمل می کند،از یک محفظة کار (لوله سیلندر 2 به نام لولة‌فشار)تشکیل شده است.این لوله از پایین به شیرهای زیرین و از بالا به راهنمای میلة پیسون 8 و رینگ آب بند 5 محدود می شود.میلة پیسون 6 بین راهنمای میلة پیسون و آب بند حرکت می کند.میله پیسون از یک سو به پیسون1(واقع در محفظه کار) و از سوی دیگر به مفصل چشمی بالایی و لولة حفاظ متصل است.لوله سیلندر 2 در داخل لولة‌ دیگری قرار دارد که به لولة بیرونی 3 یا لولة نگهدارنده موسوم است.از آنجا که این کمک فنر در لوله دارد،کمک فنر دو جداره نامیده می شود.بین لولة‌سیلندر 2 و لولة بیرونی 3،محفظة تعادل فشار C ایجاد می شود که حدودتاً تا

شکل 2-1: کمک فنر دو جدارة ساخت شرکت بوگه با اتصالات چشمی در هر دو انتها.از آنجا که محفظة تعادل فشار را درپیرامون محفظة‌کار کمک فنر طراحی کرده اند،در شکل،مجموعة شیر پیسون و شیر زیرین 4 را که در انتهای محفظة کار قراردارد،می بینید.شکل 2-3 شیوة کارکرد کمک فنر دو جداره را  نشان می دهد.

شکل 2-2:شیوة کارکرد کمک فنر دوجداره

نیمه روغن دارد.اما محفظة کار را از روغن کاملاً پر می کنند.لولة نگهدارنده 3 از طرفی به راهنمای میلة پیسون و از سوی دیگر به کلاهک 1 که شیر زیرین را نگه می دارد،وصل می شود و پیش تنیدگی درونی مجموعه را کاملاً تأمین می کند.در قسمت زیرین کلاهک،اتصال چشمی را جوش می دهند.

...

 رینگ آب بند،میلة پیستون با پیستون، راهنما

رینگ آب بند

شیوة تولید و ساخت کمک فنر دوجداره،ر خلاف نوع یک جداره،دشوار نیست.این کمک فنر،کوتاه تر از کمک فنر یک جداره است و در خودروی سواری،خانوادگی و باری کاربرد دارد.مزیت این کمک فنر،سادگی ساختار رینگ آب بند میلة پیستون است.کارآیی رینگ های آب بند چند لبه ای در طی سالیان رسیده است و امروزه شرکت های بزرگ کمک فنرسازی،مانند دلکو،کلی و مونرو به تولید انبوه آنها می پردازند.(شکل های 2-5 و 2-8 را ببینید).

همان طور که در بالا یاد شد،مزیت بزرگ این رینگ های آب بند،ساختار ساده و دوام آنان است.رینگ آب بند بین راهنمای میلة پیستون و یک کلاهک درپوش که به شکل هندسی آب بند منطبق شده است،قرار می گیرد.یک فنر مارپیچ استوانه ای یا مخروطی شکل پیش تنیدگی لازم را برای آب بندی مطلوب تأمین می کند.

رینگ آب بند را معمولاً از جنس کائوچوی نیتریل پربونان[1]، والستومرفلور[2]،و ویتون[3]بر می گزیند تا در دمای زیاد به خوبی کار کنند.

نقطة ضعف این نوع رینگ،اصطکاک نسبتاً زیاد آن است.افزایش اصطکاک چسبشی رینگ در نقاط برگشت پیستون نیز،(شکل 2-8)در خوش سواری و صدای کارکرد اثرات منفی دارد،(بخش 3-7 را ببینید).

شکل 2-5:رینگ آب بند چند لبه ای کمک فنر دوجدارة بی فشار شرکت ساخت شرکت فرویدنبرگ[4]و گوتسه[5] در حالت سوار شده.یک فنر مارپیچ پیش تنیدگی لازم را تأمین می کند.نیروی فنر را با توجه به شکل و جنس رینگ آب بند بر می گزینند.نیروی فشاری که در جهت شعاعی (عرضی) به میلة پیستون وارد می آید،در رینگ آب بند از جنس رینگ آب بند باز جنس پریونان حدود 130 نیوتن و در رینگ از جنس سیلیکون در حدود 58 نیوتن است.

1-NBR (Nittril-Kautschunk)

2-FPM  (Flour-Elatomer)    

3- Viton                               

4-Freudenberg              

5-Goetze

دانلود پروژه کمک فنر

دانلود پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

دانلود پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 288

پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

بخشهایی از متن:

مقدمه:

مراقبت برای رشد اولیه و تکامل کودکان خردسال، راه‌گشای زندگی آنان در آموزش، خوداتکایی و زندگی مستقل در آینده است. کودک در هنگام تولد موجود ناتوانی است که برای طی کردن مسیر زندگی مستقل نیاز مبرمی به زندگی خانوادگی دارد به‌طوری‌که اگر این حمایت خصوصاً در سال‌های اولیه زندگی خدشه دار شود ادامه زندگی سالم کودک با مخاطره بسیار جدی مواجه می‌شود. در این دوران حساس، کودک زندگی مستقل، توجه به دیگران، رعایت حق و حقوق سایر افراد، نظم و انظباط و ... را در محیط پویا و صمیمی خانوادگی فرا می گیرد. فرآیند رشد و تحول کودک تابع تأثیر متقابل عوامل زیستی، روانی و اجتماعی است و خانواده نقش بسیار مهم و اساسی را در این زمینه ایفا می کند.

کودک برای رشد و تحول نیاز به فراهم شدن محیط مساعد دارد، محیطی که کلید اصلی آن “ مراقبت والدین” است. مراقبت یعنی درک کردن، شناختن، دوست داشتن، پذیرفتن، تحریک انگیزه های کودک، تأمین نیازهای تغذیه ای و پوشاک و حفاظت از کودک در برابر بیماریها و در یک کلام انتظار مناسب از توانائی‌های کودک داشتن است.

والدین باید بتوانند نیازهای فزاینده کودک را دریافته و به آن پاسخ مناسب بدهند. میزان وابستگی و علاقه دو طرفه بین والدین و کودک، توانائی او را برای یادگیری و دانستن مطالب جدید افزایش می دهد. در حالی که بدرفتاری با کودک و عدم توجه به نیازهای او می تواند باعث ایجاد اختلالات روانی مانند پرخاشگری در بزرگسالی شود. (موسوی و همکاران، 1380).

کودک در ابتدای تولد کاملا وابسته و ناتوان است. او برای بقای خود نیازمند است که به محیط خود اطمینان داشته باشد و احساس امنیت کندو احساس امنیت مهمترین سنگ بنای شخصیت آدمی است. در اولین مرحله رشد ، درگیری و مبارزه میان امنیت خاطر و احساس ناامنی، مهمترین مسأله ای است که کودک با آن روبروست. او همیشه به طور فطری در جستجوی آرامش است.

هنگامی‌که در محیط رشد هیجان، ترس، بی توجهی و بدرفتاری و ناراحتی‌هایی مانند آن باشد، کودک با تجربه هایی روبرو می شود که نتیجه اش احساس ناامنی و عدم اعتماد است. اما محیطی که سلامت جسمی و تغذیه ای کافی و به کار گیری حواس و حرکات و احساس آرامش طفل را فراهم کند، باعث ایجاد امنیت و حس اعتماد در کودک می شود.

اهمیت مادر برای کودک در رفع نیازهای او خلاصه نمی شود: بلکه همه احساس امنیت کودک وابسته به وجود مادر است. اولین احساس رضایت در نتیجه مکیدن حاصل می شود. شیر دادن مادر، پیوندی عمیق بین کودک و مادر به وجود می آورد و موجب رضایت خاطر مادر و احساس امنیت و رضایت کودک می شود.

مطابق تحقیقات ولف واشپیتز، در صورتی که کودک به طور مستمر عشق و علاقه مادر را دریافت نکند. حتی واکنش‌های بسیار طبیعی عاطفی نیز به موقع بروز نمی کند. برای مثال در فاصله سنی سه تا شش ماهگی واکنش طبیعی خنده در کودک دیده می شود، اما اگر فعالیت‌های مادرانه ناکافی باشد این واکنش طبیعی بروز نمی کند.

تحقیقات مارگارت ریبل نشان می دهد که واکنش کودکان نسبت به توجه ناکافی مادر، به صورت پریدگی رنگ و از دست دادن شادابی طبیعی، عدم تنفس طبیعی و حتی ناراحتی های معده و روده که منجر به اسهال و استفراغ در کودک می شود، ظاهر می گردد.

با توجه به این تحقیقات، کودک باید در یک دوره طولانی، محبت مادرانه کافی و با ثبات را تجربه کند و تظاهر به رفتار مادرانه کافی نیست. کودک نیاز به دریافت محبت واقعی و عمیق مادر یا جانشین مادر دارد تا بتواند مراحل رشد را به‌طور طبیعی طی کند یا عشق و علاقه خود را به او ابراز کند.

طرد کودک و عدم توجه به او برای کودک بسیار خطرناک و دردناک است. عدم توجه مادر به کودک می تواند اختلالات مختلف روانی برای کودک به بار آورد. از همان ابتدا مشاهده می شود که کودک نسبت به ناراحتی و عصبانیت واکنش نشان می دهد. گاه به شدت گریه می کند، عصبانی می شود و شیر نمی خورد. روابط اولیه کودک و مادر اهمیت فوق العاده ای در چگونگی اجتماعی شدن و رشد شخصیت او دارد.

عدم توجه به کودک نیز سبب طرد شدن کودک می شود. در نتیجه او به هیچ وجه نسبت به محیطی که در آن زندگی می کند احساس امنیت نمی کند. چنین کودکانی معمولاً مشوش و مضطربند و ناسازگاری‌های رفتاری نشان می دهند. (سیف و همکاران 1380) . لذا قرار گرفتن کودک در یک محیط خانوادگی پر استرس و یا در معرض خطر آزار و اذیت بودن می تواند مانع رشد جسمی و فکری کودک گردد.

کودکان تحت آزار در کسب مهارت‌های بنیادی در دامان خانواده دچار مشکل می شوند، مهارت‌های اصلی فکر کردن را به دست نمی آورند، اعتماد به نفس ضعیفی خواهند داشت و رشد اجتماعی پیدا نمی کنند و نهایتاً در بزرگسالی ممکن است نقش مثبت و مؤثر در اجتماع نداشته باشند.

کودک باید آزادی عمل داشته باشد زیرا آزادی عمل موجب تقویت حس استقلال و ایجاد اعتماد به نفس در کودک می گردد. ولی آزادی باید تا آنجا باشد که کودک از آن سوء استفاده ننماید و موجب آزار دیگران و صدمه به خود نگردد. کودکی که احساس کمبود محبت از سوی والدین می کند تمامی توان خود را به کار می گیرد تا با جلب محبت دیگران آن را جبران نماید.(موسوی و همکاران، 1380)

 

بیان مسئله:

آزار و اذیت کودکان هموراه در طول تاریخ، به اشکال مختلف وجود داشته است. به عبارتی کودکان که جزء یکی از آسیب پذیرترین اقشار اجتماعی هستند و همیشه در معرض تعرض افراد گوناگون- خواه در خانواده یا اجتماع- قرار می گرفته‌اند.

پدیده کودک‌آزاری ناشی از علل گوناگونی چون ناآگاهی و ناآشنایی افراد نسبت به حقوق کودک، فقر، اعتیاد، طلاق، مشکلات روانی آزارگران کودک ، مشکلات خانوادگی و بیماری‌های مزمن و غیر قابل درمان در کودکان است.

کودک آزری طیف گسترده ای دارد و در جوامع مختلف دارای شدت و ضعف است. در مجموع کودک آزاری به طرق مختلف از جمله کار و استثمار کودکان، ایذای کودکان توسط والدین خود یا ناپدری، نامادری، نابرادری و ناخواهری، تجاوز جنسی به کودکان، تبعیض در خانواده به صورت تبعیض بین دو جنس یا تبعیض بین فرزندان از یک جنس، نظام آموزشی ناکارآمد و ... ظهور می یابد.

...

 

کودک آزاری در عصر جدید:

با وجود قدمت پدیده کودک آزاری، از شناسایی این پدیده تا کنون می توان چهار دوره را از یکدیگر تمیز داد. نخستین دوره مربوط به سال‌های 1860 تا 1946 است. در آن زمان “ تاردیو[1]” متخصص پزشک قانونی کشورفرانسه، سندروم کودک آزاری جسمی خصوصاً آزار جسمی علیه کودکان ناتوان را گزارش نمود، همزمان با وی“ سامل وست” یک متخصص کودک نیز گزارشی را از شکستگی ‌های متعدد ، کبودی‌ها و برآمدگی ‌های استخوانی در کودک داد.

فروید نیز در شرح حال خانم هایی که به علت مشکلات عصبی به او مراجعه می کردند، به آزار جسمی و جنسی آنان در دوران کودکی و خانواده پی برد.

دومین دوره مربوط به سال 1946 تا 1962 است. در این دوره برای نخستین بار “کافی”[2] رادیولوژیست آمریکایی شش مورد کودک مبتلا به خونریزی سخت را گزارش داد که در همه آنها شکستگی های متعدد به تعداد 23 عدد وجود داشت. وی معتقد بود تمام این شکستگی ها ریشة ضربه ای دارد، ولی مکانیسم ایجاد آنها نا معلوم بود در این دوره کودک آزاری تا حدودی شناخته شد، ولی به عنوان یک مسأله مطرح نشد.

سومین دوره به وسیله “کمپ”[3] و همکارانش در سال 1962 آغاز شد که در آن موقع به عنوان سندرم کودک کتک خورده توصیف شد. چهارمین دوره که از سال 1972 شروع شد، مسأله کودک آزاری به صورت آزارهای جسمی، جنسی، عاطفی، غفلت و مسامحه مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

اکنون پنجمین دوره، یعنی دوره ای است که بیشترین تأکید بر نحوة پیش‌گیری از کودک آزاری است.(پور ناجی،78) پدیده کودک آزاری با اینکه گذشته ای به قدمت تاریخ بشر دارد، اما هنوز در کشور ما چندان به شکل علمی و صحیح مورد بررسی ارزیابی و شناخت قرار نگرفته است.

 


فهرست مطالب

عنوان                                          صفحه

فصل اول:

مقدمه ....................................................................................................................................... 2

بیان مسأله ............................................................................................................................... 4

هدف پژوهش ........................................................................................................................ 5

ضرورت اهمیت پژوهش .................................................................................................... 5

فصل دوم:

    تعریف ها ................................................................................................................................ 7

       روش‌های اعمال خشونت ................................................................................................ 11

       تاریخچه ................................................................................................................................ 13

انواع سوء رفتار ................................................................................................................... 19

چرا والدین فرزندان خود را کتک می زنند ................................................................. 20

والدین آسیب رسان ........................................................................................................... 21

تظاهرات بالینی کودک کتک خورده .............................................................................. 22

جدول علائم و نشانه های رفتاری و کلامی کودک تحت آزار جسمی ............... 25

اثرات روانی کودک آزاری جسمی   ................................................................................ 26

اثرات بدنی کودک آزاری جسمی    ................................................................................. 26

جدول علائم و نشانه های آزار جسمی در کودک .................................................... 29

گزارش از یک مورد سوء رفتار جسمی ....................................................................... 30

تشخیص کودک آزار جسمی .......................................................................................... 31

شیوع کودک آزاری جسمی در ایران ............................................................................ 38

کودک آزاری جنسی .......................................................................................................... 42

انواع آزار جنسی ................................................................................................................. 43

عنوان                                          صفحه

جنس کودکان قربانی سوء رفتارهای جنسی ............................................................... 44

سن کودکان قربانی سوء استفاده جنسی ....................................................................... 46

نوع تجاوز ............................................................................................................................ 43

تعداد دفعات تجاوز ........................................................................................................... 48

چه کسانی کودکان را مورد سوء استفاده جنسی قرار می دهند؟ ........................... 48

اختلالات روانی آزارگران جنسی ................................................................................... 50

رازداری در کودکان قربانی سوء استفاده جنسی ......................................................... 53

حربه هایی که سوء استفاده کنندگان از کودک به کار می برند .............................. 54

نشانه های بالینی سوء رفتار جنسی ............................................................................... 56

عوامل تشدید واکنش ها .................................................................................................. 58

جدول علائم و نشانه های کودک آزاری جنسی ........................................................ 59

گستره و شیوع آزار جنسی .............................................................................................. 60

غفلت و مسامحه ................................................................................................................ 62

مصادیق غفلت .................................................................................................................... 62

نشانه های سوء رفتار ناشی از غفلت ............................................................................ 65

خصوصیات بارز غفلت فیزیکی ..................................................................................... 65

نشانه های روانی غفلت و مسامحه ............................................................................... 65

کودک آزاری عاطفی ......................................................................................................... 66

اثرات کودک آزاری عاطفی ............................................................................................. 68

جدول علایم و عوارض سوء رفتار با کودکان ........................................................... 70

علل و زمینه های کودک آزاری ...................................................................................... 71

عوامل محیطی، اجتماعی و فرهنگی .............................................................................. 71

کودکان شبانه روزی .......................................................................................................... 74

عنوان                                          صفحه

تفاوت محیط شبانه روزی و خانواده ............................................................................ 75

کودکان جنگ ...................................................................................................................... 78

کودک آزاری ناشی از آداب، رسوم و نگرش های مذهبی و فرهنگی ................. 81

کودک آزاری ناشی از نظام آموزشی ............................................................................. 82

کودک آزاری در قالب تجارت اعضای بدن و فروش کودکان ............................... 86

کودک آزاری ناشی از فقر و نظام اقتصادی جامعه و دولت .................................... 88

کودکان خیابانی ................................................................................................................... 88

آمار کودکان خیابانی در ایران .......................................................................................... 90

کودکان کار .......................................................................................................................... 91

کار استثمارگرانه به چه معناست .................................................................................... 92

کودک، فقر، کار، آموزش ................................................................................................. 92

آمار کودکان و کارگر در جهان ....................................................................................... 93

کار کودکان در ایران .......................................................................................................... 94

شکل های کار کودکان ...................................................................................................... 95

وضعیت اشتغال کودکان در ایران ................................................................................... 99

علل عمدة کار کودکان ................................................................................................... 100

کار کودکان و بزه‌کاری ................................................................................................... 101

 وجود قوانینی مبنی بر مجاز شمردن تنبیه بدنی ...................................................... 102

خصوصیات کودک آزار دیده، والدین و خانواده های آزارگر ............................. 103

درمان .................................................................................................................................. 111

رویکردهای نظری در ارتباط با کودک آزاری .......................................................... 113

حقوق کودکان .................................................................................................................. 118

پیگیری کنوانسیون حقوق کودک در کشورهای خارجی ...................................... 123

عنوان                                          صفحه

کنوانسیون حقوق کودک در ایران ............................................................................... 124

حقوق کودکان در ایران .................................................................................................. 125

حقوق کودک در مجلس ................................................................................................ 134

فصل سوم:

روش پژوهش .................................................................................................................. 136

نوع پژوهش ...................................................................................................................... 136

سؤال‌پژوهش .................................................................................................................... 136

جامعه پژوهش ................................................................................................................. 137

نمونه پژوهش و ویژگی های آن ................................................................................. 137

ابزار پژوهش ..................................................................................................................... 137

معرفی پرسش‌نامه ............................................................................................................ 137

نمره گذاری آزمون .......................................................................................................... 138

روش آماری ...................................................................................................................... 138

فصل چهارم:

       بررسی دلایل اثبات یا رد فرضیه ................................................................................. 140

       جدول ................................................................................................................................. 145

فصل پنجم:

       تبیین فرضیه ...................................................................................................................... 147

پیشنهادها ........................................................................................................................... 153

محدودیت ها .................................................................................................................... 154

منابع .................................................................................................................................... 155

سؤال‌های پرسشنامه

دانلود پایان نامه تجزیه و تحلیل کودک آزاری

دانلود تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

دانلود تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

چکیده

تحقیق حاضر به منظور بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا صورت گرفته است. در فرضیه های ارائه شده است علت اصلی عقب ماندگی این دانش آموزان

1- عوامل دوران بارداری

2-ازدواج فامیلی

3-عوامل اجتماعی- اقتصادی- فرهنگی و غیره ذکر گردیده است.

جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان مدرسه طلوع می باشند

نمونه آماری 6 نفر از دانش آموزان این مدرسه می باشد.

 

بیان مسئله

تاریخ تمدن سابقه تلاش انسان است در غلبه بر تقاضای محیطی که در آن زندگی می کند. در فرهنگهای مختلف افرادی که نمی توانند به نحوی مطلوب خود را با نمودها و تقاضاهای محیطی و فرهنگی سازی نمایند.

از نظر دیگران تعاریف و ویژگی های خاص به عنوان درمانده، ضعیف، عقب افتاده و... شناخته می شود.

گروهی از مردم استنباط نادرستی از عقب ماندگی داشته و تصور می کنند که عقب ماندگی ذهنی یک مرض یا بیماری مسری بوده و می تواند از فرد به فرد دیگر سرایت نماید و مانند سل و آبله میان کودکان دیگر هم سرایت کند با این تفاوت که بیماری ذهنی طولانی تر و سخت تر است. در بیان عقب ماندگی ذهنی باید گفت آن یک پدیده تک بعدی و ساده نمی باسد بلکه یک شرایط مرکب و پیچیده ذهن است. مسائل مربوط به عقب ماندگی از بعضی جهات تازگی ندارد. اما پیچیدگی مسأله عقب ماندگی ذهنی با توجه به تحقیقات انجام شده به حدی است که علی رغم پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف (پزشکی، روانپزشکی و ژنتیکی) تا کنون حدود دو هزار علت برای عقب ماندگی ذکر نموده اند و عوامل متعدد باعث بروز عقب ماندگی می شود از جمله باید به عوامل قبل و بعد و در حین زایمان و عوامل محیطی اشاره کرد.

بیان مسئله

تاریخ تمدن سابقه تلاش انسان است در غلبه بر تقاضای محیطی که در آن زندگی می کند. در فرهنگهای مختلف افرادی که نمی توانند به نحوی مطلوب خود را با نمودها و تقاضاهای محیطی و فرهنگی سازی نمایند.

از نظر دیگران تعاریف و ویژگی های خاص به عنوان درمانده، ضعیف، عقب افتاده و... شناخته می شود.

گروهی از مردم استنباط نادرستی از عقب ماندگی داشته و تصور می کنند که عقب ماندگی ذهنی یک مرض یا بیماری مسری بوده و می تواند از فرد به فرد دیگر سرایت نماید و مانند سل و آبله میان کودکان دیگر هم سرایت کند با این تفاوت که بیماری ذهنی طولانی تر و سخت تر است. در بیان عقب ماندگی ذهنی باید گفت آن یک پدیده تک بعدی و ساده نمی باسد بلکه یک شرایط مرکب و پیچیده ذهن است. مسائل مربوط به عقب ماندگی از بعضی جهات تازگی ندارد. اما پیچیدگی مسأله عقب ماندگی ذهنی با توجه به تحقیقات انجام شده به حدی است که علی رغم پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف (پزشکی، روانپزشکی و ژنتیکی) تا کنون حدود دو هزار علت برای عقب ماندگی ذکر نموده اند و عوامل متعدد باعث بروز عقب ماندگی می شود از جمله باید به عوامل قبل و بعد و در حین زایمان و عوامل محیطی اشاره کرد.

مع الوصف در بسیاری از موارد علل عقب ماندگی ذهنی همچنان پوشیده مانده و نا مشخص است. طبق نظریه «اشترین» (1973) برای حدود نیمی از افراد عقب مانده ذهنی نمی توان به تشخیص علت شناسی نسبت داد و مدعی شد که حدود 3 درصد منابع شناخته شده عقب ماندگی ذهنی به عوامل ژنتیکی و حدود 30 درصد به عوامل محیطی منسوب می شود.

در تحقیق ها توسط «مرلند» در سال 1958 صورت گرفت نشان داده شده که اکثر مشکلات مربوط به لحظه تولد نتیجه اختلالهایی است که در ماه اولیه رشد جنین به وجود می آید و این اشکالات در هنگام تولدظاهر می شود شناخت کودکان عقب مانده ذهنی در سنین قبل از دبستان و شروع آموزش در سالهای نوپایی کمک قابل توجهی در کاهش درصد عقب ماندگی و افزایش مهارتهای اجتماعی می کند که خود می تواند در پذیرش این کودکان از طرف اجتماع مؤثر باشد.

از این طریق می خواهیم از آموزش آنها و رسیدن به اهداف اصلی تعلیم و تربیت و کفایت اقتصادی و سازگاری با محیط و مقبولیت اجتماعی گامهای مؤثری داریم.

با توجه به آخرین آمار سازمان استثنایی کل کشور از سال 1378 حدود 70 الی 80 درصد از جمعیت کودکان عقب مانده ذهنی را گروه آموزش پذیر تشکیل می دهند.

اگر مادر در دوران بارداری تحت نظر پزشک باشد احتمال وقوع حوادث ناگوار بسیار کم است. باید در نظر داشت که ارائه خدمات مختلف توانبحش و نگهداری عقب ماندگی ذهنی با توجه به آمار روزافزون آنها غیر ممکن است؛ لذا لازم است که مسئله ای با نام پیشگیری در اولویت برنامه مختلف مربوط به انواع بیماریها و معلولیتها قرار گیرد که با شناسایی زود هنگام و آموزش های لازم به خانواده های کودکان عقب مانده ذهنی بتوان از بروز این پدیده جلوگیری نمود چون عقب ماندگی ذهنی معلول عوامل متعدد بیولوژیکی، اجتماعی، حتی گاهی اقتصادی است. در این تحقیق سعی بر این است که با توجه به شرایط خاص اقلیمی و بافت اجتماعی برنامه هایی طرح شود که بتوان با اجرای آنها خدمتی در جهت این کودکان انجام داد.

اهداف تحقیق:

در این تحقیق سعی شده است که با توجه به امکانات و منابع موجود به هدفهای زیر برسیم.

1- دلایل به وجود آمدن عقب ماندگی در کودکان

2- چگونگی پیشگیری از بوجود آمدن عقب ماندگی در کودکان

3- چگونگی رفتار با کودکان استثنایی

اهمیت و ضرورت تحقیق:

چون علل ایجاد کننده عقب ماندگی خصوصا عوامل مربوط به هنگام تولد و بعد از تولد قابل پیشگیری است می توان با شناخت اولیه از بروز تعداد بیشتر عقب ماندگی جلوگیری نمود.

...

دانلود تحقیق بررسی علل عقب ماندگی دانش آموزان ناشنوا

دانلود تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

دانلود تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

چکیده ی بخشهایی از متن:

ماشین صفحه تراش یکی از ماشینهایی است که آنرا جزء ماشینهای ابزار می نامند . این نوع ماشین برخلاف ماشین تراش دارای حرکت اصلی رفت و برگشت خطی است . با حرکت رفت و برگشت متوالی که رنده را حمل می کند قطعه کارتراشیده می شود . در ماشینهای ابزار مشابه مثل ماشین صفحه تراش دروازه ای اختلاف آنها در حرکت ابزار می باشد . زیرا حرکت ابزار در ماشین صفحه تراش معمولی فقط طولی ولی در ماشین صفحه تراش دروازه ای حرکت ابزار عمودی یا عرضی است . در ماشین تراش معمولی قطعه کار را که روی میز ماشین می بندند دارای حرکت عرضی است که در این صورت بار برداشته شده بارنده بوسیله حرکت عرضی میز ماشین انجام میگیرد . بطور کلی عمل برش ماشینهای صفحه تراش معمولی و دروازه ای یکسان است . بنابراین اصول قوانینی که در صفحات آینده خواهد آمد برای هر دو نوع ماشین فوق صادق می باشد . عمل براده برداری فقط در زمان رفت قلم صورت میگیرد برای محافظت قلم در زمان برگشت قلم قدری از روی کار بسمت بالا حرکت کرده در این حالت با سطح کار فاصله خواهد داشت .

انواع ماشین های صفحه تراش

معمولاً برای تراش کارها از نظر فرم و اندازه ماشینهای صفحه تراش را بانواع مختلف بشرح زیر می سازند .

1ـ ماشین صفحه تراش معمولی (کورس کوتاه)

2ـ ماشین صفحه تراش دروازه ای (کورس بلند)

3ـ ماشین صفحه تراش عمودی (کله زنی)

...

دستگاه تنظیم بار

دستگاه تنظیم بار تشکیل شده است از چرخ لنگی با شکاف T شکل که بوسیله محور چرخ دنده بزرگ بگردش در میآید . درداخل شکاف ایم چرخ دنده میله ای قابل حرکت است و در هر نقطه ای قابل تنظیم می باشد از طرفی دیگر پیچ میز حرکت عرضی بار در قسمت دو سر در داخل ریل عرض یا طاقان بندی شده است و امکان حکت آن بطرفین ممکن نمی باشد در روی این پیچ مهره ای قرار گرفته که بمیز ماشین محکم شده و هنگامیکه پیچ میز ماشین بوسیله دستگاه خودکار حرکت کند مهره میز ماشین را همراه خود بطرفین خواهد کشاند در یک طرف این پیچ استوانه ای که دارای شیارها و دندانه هائی می باشد که در آن شیار ها دندانه موشکی (خار) قرار میگیرد . میله ایکه در شیار چرخ لنگ دار حرکت میکند توسط میل رابطی بموشک (خار متحرک) وصل شده و این میل ربط زمانیکه بطرف جلو حرکت میکند بوسیله موشک چرخ دنده روی پیچ را یک یا چند دندانه بحرکت در میآورد که نتیجتاً این حرکت به پیچ میز ماشین منتقل میگردد ، زمانیکه چرخ لنگ حرکت خود را ادامه دهد میل رابط دوباره بعقب برمیگردد و موشک چنانچه گام پیچ برحسب اینچ یعنی 2/0 اینچ باشد رابطه فوق بصورت زیر نوشته
می شود.

دانلود تحقیق ماشین های صفحه تراش ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف

دانلود تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی

تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی

تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی

دانلود تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی

تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی


چکیده:

عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست . چنانچه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیتهای ذهنی در حد طبیعی نبوده اند به خصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است . در گذشته اجتماع از باب مصلحت ، تعصب و یا سالم سازی ، بعضی از این افراد را تحمل کرده ، عده ای را محبوس می ساخت یا به مرگ محکوم می نمود . این افراد مطرود که به تنهایی نمی توانند راه خود را در زندگی انتخاب کنند و اکثراً آلت دست دیگران قرار می گیرند . صرفنظر از مخارج هنگفتی که دستگاهها و موسسات مختلف برای نگهداری و درمان آنها متحمل می‌شوند جامعه نیز از نیروی انسانی آنها بی بهره مانده و حتی گاهی زیانهای غیرقابل جبرانی برای خانواده و اجتماع به بار می آورند که موضوع درخور کمال توجه است . امروزه کشورهای توسعه یافته سعی در شکوفا کردن حداقل استعدادهای آنان می کنند. در سال 1370 برای اولین بار در ایران سازمان استثنایی پایه گذاری شد . این سازمان کوشیده با به کار بردن نیروهای متخصص گام موثری در جهت کم رنگتر کردن مشکلات این افراد بردارد . اما هنوز مشکلات فراوانی در این زمینه به چشم می خورد که بررسی و موشکافی پیرامون آن لازم و ضروری به نظر می رسد . گزارش زیر بر گرفته از صحبتهای آقای سیدعباس جلالی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان تهران‌ ، علیرضا نظری کارشناس تامین نیروی انسانی ، مریم سمائی کارشناس روانشناسی و روانشناس مدرسه مهرآئین و چند تن از والدین کودکان استثنایی است .

علی رضا نظری کارشناس علوم تربیتی و مسئول تامین نیروی انسانی اداره استثنایی در این باره می گوید : «متولی امور اشتغال این بچه ها سازمان بهزیستی است و آموزش و پرورش مسئولیت اجرایی در این رابطه ندارد به این معنا که ما سعی در آموختن حرفه داریم ولی ایجاد اشتغال بر عهده سازمان بهزیستی کشور است که متاسفانه در این امر موفقیت لازم کسب نشده است . در حال حاضر ما دارای نوجوانان و جوانان نیمه‌شنوا، ناشنوا ، نیمه بینا و نابینای زیادی هستیم که آینده آنها در جامعه مجهول است و هیچ کسی عهده دار مسئولیت آنها نیست» .

جلالی نیز پیرامون همین موضوع می گوید :

«متاسفانه در ایران به خاطر این که بخشی از کار آموزش و پرورش وابسته به بهزیستی است ما سیستم مشخصی نداریم . مسئولیت این سازمان آموزش بچه هاست . این افراد تا دیپلم در این مدارس درس می خوانند اما وظیفه پیگیری وضعیت بچه ها بعد از مدرسه به عهده بهزیستی و وزارت کار است . این افراد بعضا تا حد فوق لیسانس (البته ناشنواها و نابینایان پیش می روند) اما کاری در اجتماع برای آنها نیست . در واقع تعاملی بین وزارت کار ، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش وجود ندارد و این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش آموزانی که تربیت شده اند ، می شود . در صورتی که با وجود برنامه های بلند مدت دولت با همکاری این سازمانها آ.پ هم طبعاً بر اساس نیازهای جامعه بچه ها را تربیت حرفه ای می کند و برنامه ها حتماً با انسجام و سمت و سوی مشخص تری پیش می رود .

 

دانلود تحقیق نارسایی رشد قوای ذهنی

دانلود مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

دانلود مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

بخشهایی مختلف از متن:

چکیده

در این مقاله تاریخچه شکل‌گیری و تکامل مهندسی صنایع و تغییر آن از مهندسی صنایع سنتی به مهندسی صنایع و سیستم‌ها شرح داده می‌شود. مهندسی صنایع و سیستم‌ها، تعریف و جایگاه آن در سازمان بررسی می‌شود. در پایان به برخی از فعالیت‌های مهندسی صنایع و سیستم‌ها اشاره می‌شود. تاریخچه مهندسی صنایع، سیر شکل‌گیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم، تکامل مهندسی صنایع بعد از جنگ جهانی دوم، ارتباط مهندسی صنایع با مدیریت، تحقیق در عملیات، مهندسی سیستم، علوم کامپیوتر، علم آمار، علم مدیریت، مهندسی فاکتورهای انسانی، رشته مهندسی صنایع و سیستم‌ها، تعریف مهندسی صنایع، نقش مهندسی صنایع و سیستم‌ها در سازمان، حوزه‌های فعالیت مهندسی صنایع و سیستم‌‌ها شامل مطالعات امکانپذیری، استقرار کارخانه یا سازمان، طرح‌ریزی واحدهای صنعتی و خدماتی، برنامه‌ریزی حمل و نقل، جانمایی بخش‌ها، ارزیابی کار و زمان، کنترل موجودی، برنامه‌ریزی تولید، سیستم‌های برنامه‌ریزی مواد موردنیاز، برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفیت، مدیریت و کنترل پروژه، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و سیستم‌های حقوق و دستمزد، مهندسی فاکتورهای انسانی و سیستم‌های اطلاعات از جمله مباحث این مقاله هستند.

1- تاریخچه مهندسی صنایع

1-1- سیر شکل‌گیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم

اولین فعالیت‌های مهندسی صنایع مربوط به اقتصاددانهای کاربردی و صنعتگرها است که در حدود سالهای 1800 در انگلستان شکل گرفت. آدام اسمیت ، اقتصاددان معرف اسکاتلندی، در سال 1776 در کتاب ثروت ملل ایده تقسیم کار را برای بهبود بهره‌وری مطرح کرد. پیاده‌سازی این ایده روی فعالیت سوزن سازی در یک کارگاه نشان داد که با تقسیم فعالیت به چهار عملیات جداگانه، خروجی 5 برابر افزایش یافت. وقتی که یک کارگر تمام فعالیت را انجام می‌داد در هر روز 1000 سوزن تولید می‌کرد ولی وقتی 10 کارگر به چهار فعالیت تخصصی و جداگانه گمارده شدند می‌توانستند 48000 سوزن تولید کنند. علاوه بر اینکه ظرفیت تولید افزایش یافت، اسمیت نشان داد که با این ایده هزینه ساخت نیز کاهش می‌یابد.

...

1-2-6- علم مدیریت

علم مدیریت رشته‌ای است که در ارتباط تنگاتنگ با تحقیق در عملیات در دهه 1960 توسعه یافته است. تکنیکهای مورد استفاده در این رشته همان تکنیکهای تحقیق در عملیات هستند اما تفاوت آن با تحقیق در عملیات در حوزه کاربرد آن است که بیشتر در امور اداری، بازرگانی و مدیریت صنعتی مطرح می‌گردند. امروزه تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شوند و معمولاً با هم و به شکل OR/MS مطرح می‌گردند.

1-2-7- مهندسی فاکتورهای انسانی

سیستم‌های مهندسی صنایع بر خلاف سیستم‌های سخت‌افزاری، مانند مهندسی الکترونیک اغلب ترکیبی از انسان و ماشین هستند و طراحی سیستم‌های انسان- ماشین نیازمند تعیین بهترین ترکیب از عناصر انسانی و ماشینی است. این نیازمندی ضرورت آگاهی مهندسین صنایع از روانشناسی صنعتی و مهندسی فاکتورهای انسانی را توجیه می‌نماید.

1-3- مهندسی صنایع و سیستم‌ها

شکل‌گیری و تکامل مهندسی صنایع و تعامل آن با حوزه‌های مرتبط طی سالهای 1800 تا 1970 باعث تدوین حوزه یا رشته‌ای به نام مهندسی صنایع و سیستم‌ها شده است. نمودار زیر این روند تکاملی را بیشتر روشن می‌سازد.

دانلود مقاله مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

دانلود تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

دانلود تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

فهرست مطالب:

-        چکیده مطلب

-         مقدمه

-         مد چیست

-         مد گرایی و جنبه های مثبت و منفی آن

-         علل و عوامل و تقلید غیر آگاهانه از مدها

-         تحلیل های آماری برخی از مطالب در رابطه با مدگرایی

-         نمونة پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق

-         ذکر منابع و مأخذ مورد استفاده در تحقیق

.............................................................................................

چکیده:

از نظر تحلیل آماری مد به نمونه یا نوع خاصی از شکل یا رفتار گفته می شود که بیشتر اتفاق می افتد و از تعداد بیشتری برخوردار باشد .

اما مد از نظر اجتماعی به نوع خاصی از رفتار ، شکل ظاهری ، نوع وسایل زندگی وغیره گفته می شود که در زندگی روزمره جلب توجه می کند و دیگران جذب آن می شوند و بیشتر افراد آن رفتار یا عمل را انجام می دهند و گاهاً بدون هیچ دلیلی از آن تبعیّت می کنند .

 

مدگرایی (Foddist) 

مدگرایی و تقلید بد نیست و تنها نباید به جنبة منفی آن توجه نمود بلکه می توان جنبه های مثبتی را نیز در مدها انتخاب نموده و به کار برد ،‌چه بسا که بسیاری از مدها دارای جنبه های مثبت و سازنده بوده و انسان را در پیشرفت و اصلاح رفتار خویش راهنمایی می کنند .

به طور مثال استفاده از یک وسیلة آشپزخانه در تهیه غذا که باعث تسریع در کار آشپزی و صرفه جویی وقت می شود و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد ، زمانی که استفاده از این وسیله در سطح اجتماع به فراوانی مشاهده می شود و جنبة مد به گرفته است ،‌ حال اگر ما این وسیله را برای آشپزخانة خود تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهیم بدون شک از مد روز جامعه پیروی نموده و این کار ما نام مدگرایی به خود می گیرد ،‌ولی ما در این انتخاب دچار انحراف نشده ایم و جنبة مثبت مد را مورد تقلید و استفاده قرار داده ایم .

پس مد گرایی در جامعه اگر حساب شده و از روی آگاهی و با اطلاعات قبلی صورت پذیرد نه تنها منفی و عامل انحراف جلوه نمی کند بلکه موجب پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نیز می شود .

امّا در صورتی که ما از یک مد ، بدون آگاهی و بینش پیروی نموده و آن را رواج دهیم نه تنها خود در مسیر انحراف قرار میگیریم بلکه باعث انحراف افراد دیگر شده و این عمل باعث لطمات اجتماعی و فرهنگی وسیعی در ساختار جامعه خواهد شد . این مشکل یعنی مدگرایی بدون آگاهی مسئله ایست که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان سوم به چشم می خورد و تبدیل به یک معضل اجتماعی گردیده است که نه تنها راه پیشرفت را بر آنان بسته است بلکه هویت و شخصیت را نیز از آنان ربوده است و جوانان و نوجوانان را از فرهنگ بومی خود بیگانه کرده است .

 

دانلود تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

دانلود گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

دانلود گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

گزارش کارآموزی موتورها و فنرها
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

مقدمه :

در حقیقت تمامی موتورهای جتی که دارای توربین هستند توربین گاز (ولی اصطلاح توربین گاز بیشتر به موتورهای جتی داده میشود که هدف استفاده از آنها تولید رانش نیست بلکه چرخاندن توربین و اکثرا برای تولید برق است و برخی اوقات در طراحی و نحوه قرار گرفتن توربین ها و نازل با انواع دیگر موتور جت تفاوت عمده ای دارند .  در توربین های بخار برای چرخاندن توربینها ابتدا آب را توسط سوختهای فسیلی حرارت میدهند تا آب تبدیل به بخار شود و بخار سبب چرخش توربین میشود که این سیستم دارای ضعفهایی است از جمله حجیم بودن دستگاهها و تشکیلات نیروگاه ولی در توربین گاز مرحله تبدیل آب به بخار حذف شده است و گاز های داغ خروجی که در توربین بخار هدر میشوند در این حالت مستقیما سبب چرخش توربین میگردد .

توربین گازی که در پایین مشاهده میکنید دارای کمپرسور شعاعی (گریز از مرکز) و توربین محوری میباشد

سیستم تعلیق چیست؟

         امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهم ترین عوامل راحتیسرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن ،حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و .... باشد.         برای تحقق این هدف ،بین چارچوب شاسی و چرخهای خودرو سیستم تعلیق را کار گذاشته اند.

سیستم تعلیق ،مجموعه فنرها،کمک فنرها و تمام سازوکارهایی است که برای ایجاد راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو به کار میروند.

  هر سیستم تعلیق دو هدف کلی دارد:

۱-راحتی سرنشینان

۲-فرمایپذیری و کنترل خودرو

    هدف اول به واسطه جدا کردن سرنشینان از ناهمواریهای جاده فراهم میشود. که این وظیفه به وسیله اجزای انعطاف پذیر مانند فنر و عضو میرا کننده (کمک فنر)انجام میپذیرد.در واقع....

دانلود گزارش کارآموزی موتورها و فنرها

دانلود گزارش کاراموزی نیروی برش

گزارش کاراموزی نیروی برش

گزارش کاراموزی نیروی برش

دانلود گزارش کاراموزی نیروی برش

گزارش کاراموزی نیروی برش
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 164 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

نیروی برش / Trim  Force :

1- نیروی لازم برای برش خطوط بدون زاویه لبه برش ( without shear angle )

نیروی برش  P= L. t. σ                                                                             P : ( N ) :نیروی برش

طول برش  L : ( mm )

ضخامت ورق  t : ( mm )

مقاومت کششی ورق σ : ( N / mm ² )

که برای فولاد نرم ( حالت عمومی ) : σ = 345 N / mm ² 

توجه : در صورتیکه ورق از جنس فولاد با مقاومت زیاد ( high strength steel ) باشد باید نیروی برش بدست آمده را در عدد 1.5 ضرب کرد .

 

2- نیروی لازم برای برش خطوط با زاویه لبه برش ( shear angle )

 نیروی لازم برای برش با زاویه برش Ps= c.p                                                Ps: ( N )

 نیروی لازم برای برش بدون زاویه برش p : ( N )

( فولاد نرم = soft steel  ) c : 0.6 ~ 0.7

 

نیروی سوراخکاری / Pierce Force

1 – محاسبه نیروی سوراخکاری ( pierce ) برای سطوح بدون زاویه :

   نیروی سوراخکاری P : ( N )                                                  P = π D .t . σ

قطر سوراخ D : ( mm )

ضخامت ورق t : ( mm )

مقاومت کششی ورق σ : ( N / mm ² )

برای فولاد نرم : σ = 345 N / mm ²

نیروی جانبی برش / Side Pressure On Trim Steel  

نیروی جانبی 1/3 نیروی لازم برای برش است .

 

N = 1/3 .P : نیروی جانبی

P= L. t. σ : نیروی برش

نیروی ورق گیر / Pad Pressure

نیروی pad به شکل قطعه و ضخامت آن بستگی دارد ولی معمولاً این نیرو در حدود 4 – 20  درصد نیروی برش است در این حالت اگر دقت شکل مورد نظر ( trim & pie )  در حدود 10 درصد اندازه شکل برش باشد باید از حد بالائی محدوده فوق استفاده کرد .

نیروی pad بر حسب Ps : ( N )

نیروی برش بر حسب P : ( N )

طول برش بر حسب L : ( mm )

ضخامت ورق بر حسب t : ( mm )

نیروی pad را با توجه به ضخامت ، طبق روش زیر بدست آورید :

t ≥ 4.6

2 ≤ t ≤ 4.5

t < 2 mm

ضخامت ورق

Ps = 0.11. P

Ps = 0.07. P

Ps = 0.05. P

قطعه با اشکال ساده

Ps = 0.11. P

Ps = 0.08. P

Ps = 0.06. P

قطعه با اشکال پیچیده

 

برای مثال در قطعه تقویت لولا در OP20 نیروی برش به این شکل محاسبه میشود که ابتدا طول خط برش با توجه به آنچه که در DIE LAY OUTمشخص شده است اندازه گرفته میشود.

دانلود گزارش کاراموزی نیروی برش

دانلود پایان نامه ناتوانیهای یادگیری

پایان نامه ناتوانیهای یادگیری

پایان نامه ناتوانیهای یادگیری

دانلود پایان نامه ناتوانیهای یادگیری

پایان نامه ناتوانیهای یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

پایان نامه ناتوانیهای یادگیری


سرفصل مطالب:


فصل اول:  تاریخچه و تعریف و فراوانی

فصل دوم: ویژگیهای افراد دارای ناتوانی‌های یادگیری

فصل سوم: انواع ناتوانیهای یادگیری

فصل چهارم: علل ناتوانیهای یادگیری

فصل پنجم: تشخیص و ارزیابی ناتوانیهای یادگیری

فصل ششم: برنامه‌ها و خدمات آموزشی کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری

فصل هفتم: درمان ناتوانیهای یادگیری

........................................................................................................................

بخشهایی از متن:


چه بسیارند کودکانی که تنها به دلیل داشتن ضعف خاص در دیکته، حساب یا روخوانی علی‌رغم داشتن هوش عادی، توانایی جسمی خوب و روانی سالم به دلیل شکستهای پی درپی تحصیلی برای همیشه با دنیای کتاب، مشق و مدرسه خداحافظی کرده‌اند. چه بسیارند استعدادهایی که بدین سان نشکفته پرپر گشته و می‌شوند و چه بسیارند زیانهایی که جامعة ما از این راه متحمل می‌گردد.

ناتوانیهای یادگیری مقولة خاص دیگری است که درحیطة کودکان استثنایی قرار دارد و درصد چشمگیری از کودکان را در بر می‌گیرد. ناتوانیهای یادگیری، نارساییهای یادگیری خاصی است که در صورت عدم شناسایی آن معمولاً تحقیرها، توهینها، مقایسه‌های نابجای خردکننده وشکستهای تحصیلی پی در پی را به بار می‌آورد. میلیونها کودک در سراسر جهان به اختلالات یادگیری مبتلا هستند. آنان علی‌رغم رشد جسمی،‌ذهنی، زبانی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی طبیعی هنگامی که به سنین مدرسه می‌رسند با مشکلاتی ویژه روبرو می‌گردند که عرصه را بر آنها تنگ می‌کند. اشکال بزرگ این اختلال آن است که بر خلاف نابینایی ، ناشنوایی، سرآمدی، ناسازگاری و معلولیتهای جسمی که تشخیص آن در سنین پیش‌دبستانی به آسانی امکانپذیر است،‌براحتی نمی‌توان آن را در سنین پیش‌دبستانی تشخیص داد. کودک مبتلا به اختلال یادگیری خود نیز از این که نمی‌تواند در انجام تکالیف تحصیلی همانند دیگر همسالانش موفق باشد،‌رنج می‌برد. او نیز همانند دیگر کودکان تصویری توانا و مثبت از خود ساخته است که به دلیل این اختلال و رویارویی پی در پی با ناکامیهای اصلی، فرعی تحصیلی این تصویر خدشه‌دار می‌شود واحساس حقارت درونی جایگزین آن می‌گردد[1].

 


1 مرتضی حاج بابایی و یاور دهقانی هشتجین ، آشنایی با ویژگیها و مسایل کودکان استثنایی ، تهران، نشر ایران، 1372، ص 114

 

...

 

در سال 1930 عصب آسیب‌شناسی به نام اُرتون[1]  رابطة میان غلبه مغز و اختلالات تکاملی زبان را مورد مطالعه قرار داد. در سال 1947 اشتراوش[2]  و لتی‌نین [3] کتاب «آسیب‌شناسی روانی و تربیت کودک معلول مغز» را منتشر کردند که بر پایة آن ناتوانیهای یادگیری ناشی از ضایعات مغزی قلمداد می‌شوند.

از سال 1948 به بعد تلاشهایی شکل یافته‌تر در این زمینه آغاز شد که به طور عمده مربوط به تلاش برای کشف حدود و علل متفاوت ناتوانیهای یادگیری بود. این تلاشها ادامه یافت و به پدید آمدن گروههای محلی و سازمان‌های ایالتی متفاوتی انجامید که در سال 1963 با برگزاری یک کنفرانس ملی به رهبری ساموئل کرک[4]  در شیکاگو اقدام به ایجاد و سازماندهی یک مؤسسه ملی کردند. در همین سال کرک طی سخنانی در این کنفرانس گفت: موضوع بحث ما در این جا کودکانی هستند که یا به جهت سبب‌شناسی ( برای مثال نقص کار مغز ، نقص جزئی در کار مغز یا اختلال عصبی – روانی) ، یا به سبب جلوه‌های رفتاریشان (برای مثال، اختلالهای ادراکی، فعالیت‌های حرکتی بیش از حد، نارساخوانی یادیس لکسی) نامی بر آنها نهاده شده است» کرک در اظهارات خود پیشنهاد کرد که برای پرهیز از معمای پیچیدة کار ناقص مغز،‌از اصلاح «ناتوانی یادگیری» که در برگیرندة تمام افراد مورد نظر است استفاده شود.

اولیای کودکانی که به ناتوانی یادگیری مبتلا بودند و با اصطلاحات پیشنهاد شدة قلبی موافقت نداشتند. این اصطلاح را شور و شوق پذیرفتند و مؤسسه کودکان ناتوان در یادگیری را تشکیل دادند. این نامگذاری مشکل به وسیلة کرک و تشکیل مؤسسه کودکان ناتوان در یادگیری معمولاً به عنوان شروع اداری و رسمی حرکت در جهت برخورد با ناتوانیهای یادگیری در نظر گرفته می‌شود[5].

تعریف اختلالات یادگیری:

اصطلاح اختلالات یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و درعین حال در چهارچوب سنتی کودکان استثنایی نمی‌گنجند.

تعاریف ناتوانی یادگیری با تغییرات متنوعی همراه بوده است این امر ممکن است به خاطر ارزشیابی و بازنگری‌های متحد و در این قلمرو و ماهیت علمی آن باشد. رشته‌های تخصصی متعددی به طور مثال پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، ‌زبان شناسی و عصب شناسی، هر کدام اصطلاحاتی را برای تبیین این اختلال دخیل کرده‌اند. برای مثال علوم تربیتی عبارت ناتوانی یادگیری خاص را به کار می برد، روانشناسی از مقولات همچون اختلالات ادراکی، رفتارهای فزون کنشی، نقص توجه و زبان شناسی از عبارات ناگویی اکتسابی، نارساخوانی و پزشکی و عصب‌شناسی از موارد ضربه مغزی،‌ نارساکنش‌وری قلیل مغز، صدمه یا آسیب‌ مغزی استفاده می‌کنند[6].

 


[1] . orton      

[2] . strauss

[3] . Lehtinen

[4] .kirk

1 مرتضی حاج بابایی و یاور دهقانی هشتجین، آشنایی با ویژگیها و مسایل کودکان استثنایی،‌تهران ، نشر ایران ، 1372 ، ص 115 و 116

1 پرویز شریفی درآمدی، روانشناسی کودکان استثنایی،‌تهران، نشر روانسنجی، چاپ اول، جلد 2، 1381، ص 23 و 24

 

...

 

تعریف تشخیص:

تشخیص آموزشی عبارت است از مطرح کردن پرسشهایی درباره رفتار یادگیری کودک به منظور آموزش دادن وی، رفتارهای مربوط به یادگیری کودکان مبتلا به ناتوانیهای آموزشی معمولاً پرسشهایی را بر می‌انگیزد که باید به آنها پاسخ گفت، این پرسشها ما را در گزینش ابزار برای گردآوری اطلاعات راهنمایی می‌کند. اقدامات تشخیصی، پاسخگوی نیازمندیهایی است که برای شناسایی و شناخت کودک مبتلا به ناتوانیهای یادگیری، شیوه‌های جایدهی آنان در کلاسها، گسترش برنامه، و ارزشیابی برنامه وجود دارد.[1]

تشخیص کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری می‌تواند در دو مقطع سطحی و عمقی انجام پذیرد. در این راستا گام اول همیشه شک‌کردن به دانش آموزانی است که به گونه‌ای در یادگیری یک یا چند واحددرسی بامشکل اساسی روبرو هستند. به جای این که با واژه‌هایی چون تنبل، درس نخوان، بی‌توجه، بی‌استعداد به توصیف این دسته از کودکان بپردازیم. بهتر است اول در این مورد که آیا کودک مورد نظر دچار اختلال یادگیری هست یا نه شک کنیم، جهت بررسیهای بعدی به مراجع و مراکز صاحب صلاحیت معرفی کنیم. به این فرایند تشخیص سطحی گفته می‌شود. مرحله دوم تشخیص که تشخیص عمقی است زمانی میسر می‌شود که بخواهیم با استفاده از مشاهدات و آزمونهای بالینی، تشخیص اولیه را محقق سازیم یا آن را رد کنیم. به هر حال شناخت کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری مستلزم به کار بستن روشها، ابزار و آزمونهای مختلفی است،‌هدف نهایی از تشخیص اختلالات یادگیری گردآوری اطلاعاتی است که بتواند مربیان و مسئولان آموزش و پرورش را در طرح و برنامه‌ریزی مواد، محتوا و ورش آموزش یاری دهد.[2]

مراحل تشخیص ناتوانیهای یادگیری:

1ـ‌ آیا کودک واقعاً ناتوانی یادگیری دارد؟ در این قسمت فرد متخصص به تحقیق و بررسی پیرامون سطح یادگیری بالفعل و بالقوه کودک پرداخته و در یک  قضاوت بالینی و از تفاوت این دو سطح به این نتیجه می‌رسد که کودک مورد نظر مبتلا به اختلال یادگیری هست یا نه؟ در صورتی که این اختلاف سطحی زیاد باشد جواب می‌تواند مثبت تلقی گردد.

2ـ سنجش میزان تلاش و پیشرفت:

در این قسمت از تشخیص، به ارزیابی میزان تلاش صورت پذیرفته ونتایجی که درقالب پیشرفت به دست آمده است،پرداخته می شود.بدیهی است که معمولاً نسبتی ثابت میان سطح تلاش و سطح پیشرفت وجود دارد. بزرگ بودن این نسبت می‌تواند حاکی از وجود نوعی اختلال در یادگیری باشد. برای مثال،چنانچه برای حفظ کردن یک شعر 8 بیتی یک کودک 10 ساله با 15 تا 30 بار مرور کردن به نتیجه می‌‌رسد و کودکی دیگر در همان سن با 80 یا 90 بار مرور کردن هم کاملاً به نتیجه نمی‌رسد، می‌توان به وجود نوعی اختلال در فرایند یادگیری کودک دوم مشکوک شد.

و کودکی دیگر در همان سن با 80 یا 90 بار مرور کردن هم کاملاً به نتیجه نمی‌رسد، می‌توان به وجود نوعی اختلال در فرآیند یادگیری کودک دوم مشکوک شد.

3- تجزیه و تحلیل یادگیری کودک: شاید یکی از مهمترین مراحل تشخیص ناتوانی یادگیری مرحله‌ای است که متخصص باید به تشخیص وجود اختلال در یکی از فرآیندهای یادگیری بپردازد. این که آیا کودک در دریافت اطلاعات از محیط پیرامون دچار اختلال است یا در اطلاعات پردازش شده به اطلاعات قابل انتقال بیانی، نوشتاری یا اشارتی و ترسیمی؟ این مرحله از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه‌ای که غالب اوقات، متاسفانه تشخیصهای متفاوت و گاه متضادی را از جانب متخصصان مختلف شاهد هستیم.

4- کشف مانع فراگیری: در این مرحله که به دنبال مرحله سوم تشخیص می‌آید، فرد تشخیص دهنده می‌بایستی به تعیین موانع ایجاد شده در فرآیند یادگیری بپردازد، یعنی آن که تشخیص کلی مرحله ماقبل در این جا باید به دقیقترین وجه خود تعریف و توصیف گردد.

 


1 جرالد، ولاس وجیمزآ.مک لافلین، ناتوانیهای یادگیری، ترجمه محمدتقی‌طوسی،مشهد،انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ چهارم ،‌1376 ، ص 100

1مرتضی حاج‌بابایی و یاور دهقانی هشتجین، آشنایی با ویژگیها و مسایل کودکان استثنایی، تهران، نشرایران، 1372،‌ص 126 و 127

 

دانلود پایان نامه ناتوانیهای یادگیری

دانلود مقاله انگیزش تحصیلی

مقاله انگیزش تجصیلی

مقاله انگیزش تجصیلی

دانلود مقاله انگیزش تجصیلی

مقاله انگیزش تجصیلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

مقاله انگیزش تجصیلی

بخشهای مختلفی از متن:

کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش می کند تا به یک اسباب بازی دست بزند، راه رفتن را یاد می گیرد، غذا خوردن بدون کمک دیگران را می آموزد .

این اولین انگیزش ها برای یادگیری، بعدها پاسخ گوی فعالیت وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن است باید در مورد کودکان بی انگیزه در جستجوی مانعی در راه انگیزش طبیعی آنها بود که عدم توجه به این مسئله آنها را به راحتی سرخورده می کند .

یک کلاس ایده آل کلاسی است که در آن دانش آموزان به درس توجه کامل دارند، سئوال های زیادی می پرسند، در بحثهای کلاسی شرکت دارند، تکالیف تعیین شده را با دقت و به موقع امجام می دهند .

چنین کلاسی را کلاس دارای انگیزه می خوانند. در واقع موتور حرکت و محک تلاش و فعالیت برای یادگیری است. دانش آموز بی انگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن  و یادگیری نشان نمی دهد، بلکه با بی تفاوتی و بی توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانش آموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجاد می کند در این مورد یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید :“ شما می توانید اسبی را که تشنه نیست تا کنار آب بکشانید اما نمی توانید به نوشیدن آب وادارش کنید و شاید بتوان گفت نقشی که انگیزه برای دانش آموز بازی می کند خیلی مهم تر از هوش باشد.

...

مفهوم انگیزش:

الف)انگیزش را می توان به عنوان یک فرایند مداخله کننده یا یک حالت درونی جاندار دانست که او را وادار یا ترغیب به عمل می کند، به عبارتی دیگر می توان کفت که انگیزش نیرویی است که به رفتار نیرو می دهد و آن را هدایت می کند، همان گونه که یک نیرو اشیاء را به حرکت در می آورد، انگیزش نیز شخصی را به حرکت در می آورد، مثلا وقتی می پرسیم که چرا فلانی رفتار خاصی را انجام می دهد به دنبال انگیزه او هستیم. (ایگن و کوچان از کتاب روانشناسی یوسف کریمی)

ب)انگیزه به حالتهای درونی ارگانیسم که موجب هدایت رفتار او بسوی نوعی مشخص می شود. (مورگان و همکاران)

پ)انگیزه به عاملی زیستی یا اجتماعی گفته می شود که رفتاری را آغاز می کند، تأیید می کند یا از بروز آن جلوگیری می کند، به عبارتی دیگر نیروی محرک فعالیتهای انسان و عامل جهت دهنده رفتار است. (پاین نامه آقای مصطفی گوهری وشوق)

انگیزش بیرونی:

نظریه پردازان و محققان انگیزش انسانی را به دو نوع کلی از انگیزش درونی و بیرونی تقسیم کرده اند (رسی،1975،رسی وریان 1985،سپرو گرین،1978،ماسون 1987). انگیزش بیرونی زمانی وجود دارد که افراد بوسیله پیامدی که خارجی است و یا از لحاظ کارکردی مربوط به فعالیتی است که در آن افراد درگیر می شوند، برانگیخته می شوند. مثلا کودکی که اتاق خود را تمیز می کند تا برادر بزرگترش او را به سینما ببرد برای این کار انگیزش بیرونی دارد. یا در مدرسه، دانش آموزی که روی یک گزارش سخت، کار می کند تا نمره عالی بگیرد و برای بازی بیس بال انتخاب شود. برای نوشتن آن گزارش انگیزش بیرونی دارد. می توان گفت دانش آموزانی که در فعالیتهای مطلوب خود به صورتی فعال درگیر می شوند برانگیخته شده اند ولیکن دلیل این سختکوشی آنان با ماهیت خود تکلیف ارتباطی ندارد. آنان به این خاطر سختکوش هستند که تکلیف را وسیله ای برای رسیدن به اهداف مطلوب دیگر در نظر می گیرند.

دانلود مقاله انگیزش تجصیلی

دانلود مقاله انگیزش یادگیری

مقاله انگیزش یادگیری

مقاله انگیزش یادگیری

دانلود مقاله انگیزش یادگیری

مقاله انگیزش یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

مقاله انگیزش یادگیری

بخشهایی از متن:

آیا تا کنون از خود سئوال کرده اید که چرا بعضی از کودکان انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند در حالی که عده ای دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاش نشان نمی دهند. چه عواملی بر انگیزش پیشرفت کودکانمان تأثیر مثبت و منفی بر جای می گذارد؟

کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش می کند تا به یک اسباب بازی دست بزند، راه رفتن را یاد می گیرد، غذا خوردن بدون کمک دیگران را می آموزد .

این اولین انگیزش ها برای یادگیری، بعدها پاسخ گوی فعالیت وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن است باید در مورد کودکان بی انگیزه در جستجوی مانعی در راه انگیزش طبیعی آنها بود که عدم توجه به این مسئله آنها را به راحتی سرخورده می کند .

یک کلاس ایده آل کلاسی است که در آن دانش آموزان به درس توجه کامل دارند، سئوال های زیادی می پرسند، در بحثهای کلاسی شرکت دارند، تکالیف تعیین شده را با دقت و به موقع امجام می دهند .

چنین کلاسی را کلاس دارای انگیزه می خوانند. در واقع موتور حرکت و محک تلاش و فعالیت برای یادگیری است. دانش آموز بی انگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن  و یادگیری نشان نمی دهد، بلکه با بی تفاوتی و بی توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانش آموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجاد می کند در این مورد یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید :“ شما می توانید اسبی را که تشنه نیست تا کنار آب بکشانید اما نمی توانید به نوشیدن آب وادارش کنید و شاید بتوان گفت نقشی که انگیزه برای دانش آموز بازی می کند خیلی مهم تر از هوش باشد.

...

اجتناب از شوخی با دانش آموزان:

یکی دیگر از روشهای ایجاد ارتیاط اطمینان بخش با دانش آموزان اجتناب از شوخی با دانش آموزان است. بسیاری از معلمان در برخورد با دانش آموزان بدرفتار از کلمات نیشدار و زننده استفاده می کنند. برخورد غیر جدی و مسخره آمیز،به عنوان یک وسیله کنترل و یا به عنوان عکس العمل معلم در مقابل دانش آموزان نوعی تهدید به حساب می آید. به ویژه برای دانش آموزان خردسال که از معنای شوخی بزرگسالان درک درستی ندارند، شوخی را نوعی مسخره کردن در نظر می گیرند که هدف آن “ دست انداختن” است. البته منظور این نیست که کلاس باید دارای جوی خسته کننده و بی نشاط باشد بلکه دانش آموزان نباید موضوع شوخی باشند حتی اگر در نظر اول بی ضرر تشخیص داده شود.

اجتناب از آموزش تبعیض آمیز مبتنی بر تعصبات غیر منطقی:

معلمان نیز مانند افراد دیگر، تعصبات بی پایه ای را در شغل خود وارد می کنند. برخی از آنان تعصبات نژادی،قومی و قبیله ای دارند مثلا به افراد یک قومیت خاص و یا افرادی که از لحاظ قیافه و حالت ظاهری با آنان متفاوت هستند به دیده تحقیر می نگرند.نوع دیگر تعصباتی که ممکن است معلمان داشته باشند مربوط به وضعیت طبقه اجتماعی دانش آموزان و شیوه پوشش و ریخت ظاهر مخصوص آنان است. این تعصبات هرچه که باشند معلمان باید در جهت خنثی کردن آنها بکوشند.

اولین قدم در جهت خنثی کردن تعصبات شخصی، برخورد صادقانه با محتوای تعصبات است. وقتی معلمان این تعصبات خواه نژادی، قومی و قبیله ای و یا شیوه های پوشش دانش آموزان بر نحوه آموزش دانش آموزان اثر نمی گذارد. در اینجا منظور این نیست که برای تمام دانش آموزان باید در تمام اوقات آموزشی یکسان به کار برد، زیرا برخی از دانش آموزان همیشه مستحقند بیش از دیگران مورد توجه معلمان قرار گیرتد و یا برخی از آنان نیاز دارند که معلمان بر فرایند یادگیری آنان بیش از دیگران کنترل داشته باشند و یا برخی از تکالیف درگیر کننده بیش از دیگران فایده می برند. بدیهی است معلمان باید برای تطبیق خود با نیازهای گوناگون دانش آموزان از سبکهای مدیریتی و آموزشی خود استفاده کنند. آنچه در اینجا مد نظر است این است که یک سری از تعصبات نامربوط چون نژاد، جنسیت و شیوه های پوشش نباید منجر به اعمال آموزشی گوناگون با دانش آموزان شود.

نشان دادن علاقه به دانش آموزان: معلمان برای کمک به دانش آموزان باید راههایی بیابند تا فراتر از آنچه که از آنان انتظار می رود عمل کنند. در این جا سخن از یک عمل افراطی نیست بلکه منظور آن است که به دانش آموزان نشان داده شود که آنان مزاحم نیستند و معلم از کارکردن و کمک کردن به آنان لذت می برد و علاقه مند به موفقیت آنان در کلاس هستند. یکی از روشهایی که معلم از طریق آن می تواند علاقه واقعی خود را به دانش آموزان نشان دهد توجه کردن بدانها و گاهی مشارکت دادن آنها در فعالیتهای فوق برنامه یا تدارک مکانهای خاصی برای صرف نهار با دانش آموزان و یا مشارکت در بازی های گروهی آنان است.معلم همچنین می تواند قبل و بعد از کلاس آنان را برای صحبت کردن در راهرو مدرسه یا در زمین بازی نگه دارند و از آنان درباره کارهای آخر هفته و روزهای تعطیلی و همینطور در مورد طرحهای آینده شان سؤالاتی بکنند.یا با گفتن جملاتی مثل اینکه موهای اصلاح شده ات خوب به نظر می رسد و یا کفشهای جدیدت راحت است و چشم هایت می درخشد به دانش آموز پیام می دهد که در کانون توجه معلم قرار دارد. دانش آموزان نیاز دارند به این باور برسند که برای معلم مهم هستند نه به خاطر اینکه آنان در کلاس فعالیت خوب انجام می دهند و نه به خاطر اینکه مسبب مشکلات هستند بلکه به این خاطر که آنان انسانهای ارزشمندی هستند، علی رغم توانایی تحصیلی و رعایت

انضباط.

آرامش، ثبات و چشم پوشی-معلمانی که به هنگام مواجه شدن با دانش آموزان دارای خلق و خوی ثابت و آرامی باشند احتمال بسیار دارد که ارتباط خود را با دانش آموزان افزایش دهند. دانش آموزان دوست دارند به معلمانی تکیه کنند که با ثبات و قابل پیش بینی هستند. معلمی که یک روز، خیلی ملایم، رفتار دوستانه و کمک کننده داشته باشد اما روز بعد بر عکس از دانش آموزان دوری کرده، به پاسخهای کوتاه و اجمالی اکتفا کند در دانش آموزان احساسی از عدم اطمینان بوجود خواهد آمد که آیا برای کمک به معلم نزدیک شوند یا نه، به عبارت دیگر خلق و خو و رفتار معلم نباید چنان باشد که ناگزیر باشند به خاطر توجه و کمک او روز به روز تغییر کنند.

 

دانلود مقاله انگیزش یادگیری

دانلود مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

دانلود مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

یادگیری

چکیده:

امروزه آموزش مهارتهای پایه از مرز خواندن، نوشتن و حساب کردن و استدلال کردن فراتر رفته و آموزش مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات قلب و هسته مرکزی بسیاری از نظامهای آموزش و پرورش جهان را تشکیل داده است.

ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی کشور علاوه بر ملاحظات فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیکی و ارزشی ، مستلزم بستر سازی و آماده سازی دقیق ، عالمانه، آگاهانه و همه جانبه نگری است. از آنجایی که نهادینه کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات درنظام آموزشی کشور ،گذر از مراحل انتقال ایده، ایجاد ، جذب و بومی سازی ، اشاعه و مستند سازی را طلب می کند، دسترسی به منابع و ذخایر دانش و تجربیات جهانی به تسهیل این گذر کمک می کند.

پیشرفتهای فناوری منجر به تحول در کار ، و تغییر در سازماندهی کار شده است. بنابراین صلاحیتها و شایستگی مورد نیاز در حال تغییر می باشد . صلاحیتهایی که اهمیت می یابند عبارتند از :

تفکر انتقادی ، صلاحیتهای گسترده عمومی، شایستگی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توانایی در کار کارشناسی، تصمیم گیری ، سر و کار داشتن با موقعیتهای پویا، کار به عنوان عضوی از گروه، برقراری ارتباطهای موثر (قورچیان ،1382).

مفاهیم کلیدی: یادگیری – آموزش مجازی – ICT - ارتباطات

 

مقدمه:

تغییر نقش معلم درکلاس درس

  • فناوری چه تأثیری بر مدارس می گذارد؟
  • چگونه یادگیری را غنی تر می سازد؟
  • فناوری چه تأثیری بر معلم و روش تدریس او دارد؟
  • معلم چگونه تغییر می کند؟
  • ورود ICT به کلاسهای درس ، چه تأثیری بر معلمان دارد؟
  • آیا بر کار و فعالیت آن ها می افزاید یا آن را کاهش می دهد؟

آیا ICT ابزاری برای کمک به تدریس برنامه ی درسی است یا محتوای برنامه را افزایش می دهد؟

...

 بیان مسئله :

  کاربردهای جدید فناوری ارتباطات و اطلاعات چون پست الکترونیکی و ویدئو کنفرانس ، اینترنت و شبکه ی جهانی ، امکانات ارتباطی گوناگونی را برای مدارس فراهم آورده است. در کلاسی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی دارند، ارتباط با خارج از محیط و فرهنگ مدرسه می تواند امکان درک فراتر از محیط اطراف و فرهنگ را فراهم نماید.

  دانش آموزان در یک شهر ، استان و کشور می توانند تجربیات خود را از طریق پست الکترونیکی و ویدئو کنفرانس با دانش آموزان شهرها، روستاها و کشورهای دیگر به اشتراک گذارند.

  دانش آموزان هنگام کار با ICT اغلب در گروه ها با یکدیگر مشارکت می کنند. تجربه ی کار گروهی ICT بر رشد و توسعه ی مهارت های فردی -  اجتماعی تأثیرات مفیدی دارد. در حل مسائل به شکل گروهی ، در عین این که همه به طور فعال درگیر انجام دادن تکلیف و فعالیت اند، هر دانش آموز نقش خاصی دارد. ICT ابزار مناسب برای برقراری ارتباط و کنترل آن در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

  دانش آموزان در مواجهه با چالش های موجود ، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند و احساس قدرت می کنند. این امر روابط بین معلمان ودانش آموزان را تغییر می دهد. ارتباط های On- line به دانش آموزان قدرت کنتر ل می دهد. در این حالت معلم یک رهبر ، هدایت گر ، یاری دهنده، همکار و ارزیاب است که نقش سنتی کارشناس موضوعی وی را با مدیر برنامه تلفیق می کند.

ICT از طریق درگیر کردن دانش آموزان در کار جمعی مشترک، یک کلاس درس را به محیطی جامع با دایره شمول وسیع تر تبدیل می کند. ظرفیت و قابلیت ICT به گونه ای است که برای هر دانش آموز با هر میزان توانایی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی

دانلود مقاله مقاومت مصالح

مقاله مقاومت مصالح

مقاله مقاومت مصالح

دانلود مقاله مقاومت مصالح

مقاله مقاومت مصالح
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مقاله مقاومت مصالح

چکیده:


مقاومت مصالح چیست؟ 

مکانیک ماده‌ها یا مکانیک مواد یا مقاومت مصالح (به فرانسوی: Résistance des matériaux) بخشی از علم مواد است که به مطالعهٔ استحکام مواد مهندسی و رفتار مکانیکی آن‌ها در حالت کلی (مانند تنش، کرنش، تغییر شکل و رابطه‌های میان تنش و کرنش) می‌پردازد.

مباحث مرتبط با مکانیک جامدات (mechanics of solid)یا مکانیک مصالح mechanics of material)) که در ایران اغلب با نام مقاومت مصالح(strength of material)  از آن یاد می شود شاخه ای از علم مکانیک است که با استفاده از روشهای تحلیلی به بررسی و تعیین مقاومت (strength) و صلبیت(rigidity) و نیز پایداری ارتجاعی(elastic stability)  اعضای باربر می پردازد. مبحث مقاومت مصالح که اصالتاً در حیطه مسائل مهندسی مطرح می گردد مانند علم تئوری ارتجاعی(theory of elasticity)  و تئوری خمیری (theory of plasticity) رفتار اجسام را با نگرش صرفاً ریاضی و با چنان دقتی تحلیل نمیکند. مکانیک جامدات در سطحی که در دانشکده های فنی و مهندسی تدریس میگردد بنام مکانیک جامدات مهندسی (technical mechanics of solids) شهرت دارد و اساساً بر پایه شرح رفتار یک عضو تحت ﺗﺄثیر بار, مقاومت داخلی و تغییر شکل آن قرار دارد. علم مکانیک جامدات موضوع بسیار گسترده ای است که با گذشت زمان, بر درک و تشریح مسائل و نیز بر دامنه آن افزوده می شود و نگرشهای نوینی در این زمینه طرح میگردند. مباحث مطروحه در کتابهای فلسفه علوم و مهندسی ﺗﺄلیف دکتر مسعود دهقانی از جمله این رویکردهای نوین در مبحث مکانیک مصالح است. بخشهایی از این کتاب به توضیح و تبیین ماهیت تنش (stress) در سازه ها اختصاص دارد. نیروهایی که درداخل یک عضو ایجاد می گردند(internal forces) تا اثر نیروهای خارجی را متعادل کنند کمیتهایی برداری هستند. در مقاومت مصالح تنش بصورت شدت گسترش نیرو بر روی سطوح تعریف میگردد.

 

همچنین محاسبه تنش در یک نقطه با این فرض صورت می گیرد که جسم یک محیط پیوسته و مصالح آن همگن  (homogeneous)باشند. در غیر اینصورت به لحاظ اتمی ابهاماتی به وجود خواهد آمد. با التفات به برداری بودن ﺗﺄثیر نیروهای داخلی عمومی ترین حالت تنشهایی که بر روی سطح عمل می کنند نمایش تنسوری تنش (stress tensor) است .

 

دانلود مقاله مقاومت مصالح

دانلود مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

دانلود مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

نگاه اجمالی:

مکانیک کلاسیک یکی از قدیمیترین و آشناترین شاخه‌های فیزیک است. این شاخه با اجسام در حال سکون و حرکت ، و شرایط سکون و حرکت آنها تحت تاثیر نیروهای داخلی و خارجی ، سرو‌ کار دارد. قوانین مکانیک به تمام گستره اجسام ، اعم از میکروسکوپی یا ماکروسکوپی، از قبیل الکترونها در اتمها و سیارات در فضا یا حتی به کهکشانها در بخش‌های دور دست جهان اعمال می‌شود.

سینماتیک حرکت:

سینماتیک به توصیف هندسی محض حرکت ( یا مسیرهای) اجسام ، بدون توجه به نیروهایی که این حرکت را ایجاد کرده‌اند ، می‌پردازد. در این بررسی عاملین حرکت (نیروهای وارد بر جسم) مد نظر نیست و با مفاهیم مکان ، سرعت ، شتاب ، زمان و روابط بین آنها سروکار دارد. در این علم ابتدا اجسام را بصورت ذره نقطه‌ای بررسی نموده و سپس با مطالعه حرکت جسم صلب حرکت واقعی اجسام دنبال می‌شود.

حرکت اجسام به دو صورت مورد بررسی است:

  • سینماتیک انتقالی:

در این نوع حرکت پارامترهای سیستم به صورت خطی هستند و مختصات فضایی سیستم‌ها فقط انتقال می‌یابد. از اینرو حرکت انتقالی مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد. کمیت مورد بحث در سینماتیک انتقالی شامل جابه‌جایی ، سرعت خطی ، شتاب خطی ، اندازه حرکت خطی و...می‌باشد.

...

مکمل مکانیک کلاسیک:
مشکلات موجود در سر راه مکانیک کلاسیک منجر به پیدایش دو نظریه زیر شد:
•    فرمولبندی نظریه نسبیت خاص برای اجسام متحرک با سرعت زیاد
•    فرمولبندی مکانیک کوانتومی برای اجسام با ابعاد میکروسکوپی
سینماتیک
Kinematic توصیفی از حرکت است. حرکت یک ذره مهم کاملاً استفاده از سه مرحله جابه جایی و سرعت و شتاب را توصیف می کند. برای اجسام واقعی (که نقاط ریاضی نیستند) سینماتیک انتقالی حرکت مرکز جرم جسم را از طریق سرعت توصیف می کند. در حالی که سینماتیک زاویه ای چگونگی چرخیدن جسم در مرکز جرم را شرح می دهد. در این بخش ما فقط بر سینماتیک انتقالی متمرکز می شویم. جابه جایی و سرعت و شتاب به شرح ذیل تعریف می شوند.

دانلود مقاله مکانیک کلاسیک (Classical Mechanics)

دانلود مقاله آجر

دانلود مقاله آجر

دانلود مقاله آجر

دانلود دانلود مقاله آجر

دانلود مقاله آجر
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

دانلود مقاله بررسی و تاریخچه و مراحل تولید آجر

مقدمه:

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. هزاران سال که بشر با نحوه پخت و ساخت آجر آشنا گردیده بناهای تاریخی ایران نشان می دهد که ایرانیان از آجر به شکل گسترده ای در ساختمان سازی های خود استفاده نموده اند. طبق آمار مربوط به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1365 مشخص است که بیش از 60 درصد واحدهای مسکونی معمولی در نقاط شهری ایران از آجر و آهن ساخته شده است و آمار بدست آمده حاکی از این است که بیش از 40 درصد واحدهای مسکونی معمولی کل کشور آجری است. علاوه بر کشور ایران، در کشورهای پیشرفته غربی هم از آجر بطور وسیعی در صنعت ساختمان استفاده می شود. در انگلستان هرساله متجاوز از 6000 میلیون قالب آجر ضرب می شود.

آجُر، (معرّب آگور، آگُر در فارسی دَری، اَگورو در فارسی باستان) قطعاتی از گل رس پخته با اشکال هندسی که از روزگاران بسیار کهن پس از کشف آتش بشر آنرا شناخته و به عنوان یکی از با‌ارزش‌ترین و ضروری‌ترین عناصر و موادّ دست ساخت (مصنوع) آدمی در آثار ساختمانی کهن‌ترین تمدنها در سرزمینهای مختلف به کار رفته و همچنان تا امروز ارزش ساختمانی، صنعتی و هنری خود را در سطحی بسیار گُسترده‌تر و ظریف‌تر حفظ کرده است (لغتنامة فارسی؛ لغت‌نامة دهخدا؛ کِنت ، 165؛ اهری، 2، 96، 97؛ سپنتا، 85؛ زاهدی، 148). در پژوهشهای جدید معماری در کنار سفال و سرامیک (هم‌ریشه با سراموس یونانی، کراموس لاتین، سرامیکا در اسپانیایی و ایتالیایی و کرامیک المانی و هلندی) «رشته‌ای وسیع از علم و صنعت سرامیک معرفی شده که مدنیت و امکان شهرنشینی بشر با آن آغاز شده» (اهری، 2) و از آن به عنوان مادة هنر پلاستیک (هنرهای تجسمی) و پیشرو در هنرهای زیبا یاد شده است (همو، 10)

...

تاریخچه استفاده از آجر در ایران :

   ایرانیان از زمان های قدیم از آجر استفاده می کردند. با پختن و مصرف آن آشنا بوده اند. پختن آجر همزمان با پیدایش آجر ابداع شد. بدین صورت نیز نخستین بار از پخته شدن گل دیواره های اجاقها پی به این خاصیت بردند. در دوران ساسانیان مصرف آجر پیشرفت زیادی کرد و در آن زمان بناهای ساسانیان با آجرها به ابعاد 77

×40 ×40 سانتیمتر ساخته می شده است.

   دالان مسجد جمعه اصفهان با آجرهای دوران ساسانیان فرش شده، این آجرها مربوط به آتشکده های ساسانیان است که بعد از خراب کردن از آجرهای آنها در ساختن و فرش نمودن مسجد استفاده کرده اند. ساختمان های بزرگ و زیبای آجری که از زمان های خیلی قدیم به جا مانده مانند طاق کسری، برج گنبد کاووس و پل های مختلف و بالاخره کاروانسراهای متعدد که در اغلب نقاط ایران هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد، نمونه هنر آجرکاری معماران ایرانی است.

   قبل از جنگ اول روس های تزاری در ساختن قزاقخانه های خود آجر با ابعاد 5 ×10 × 20 سانتی متر بکار بردند که بنام آجر قزاقی در ایران معروف است و با روش دستی تهیه شده است. نخستین کارخانه آجرپزی در ایران توسط حاج امین الضرب مهدوی در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه در اطراف شهر ری ساخته شده که بعد از فوت نامبرده بحالت تعطیل درآمد.

   بعد از جنگ جهانی دوم با پیشرفت صنعت در ایران کارخانه های متعدد آجرپزی در نقاط مختلف کشور ساخته شده که عمده ترین فرآورده های آنها :
   1- آجر فشاری 2- آجر سفال 3- آجر سقفی 4- آجر بهمنی می باشد.

   سیر تکاملی آجر :

   احتمال داده شده است که در عصر پارینه سنگی با توجه به رد پای انسان ها بر روی گل توجه شکارچیان به استفاده از گل های (رسی) جلب شده است و در سیر تکاملی اولیه خود خشک کردن آن در آفتاب به اذهان انسان های آن زمان رسیده است و این سیر تکامل در عصر نوسنگی که شکارچیان به کشاورز تبدیل شدند پیشرفت نموده و نیاز به مسکن و سرپناه این تکامل در مورد استفاده از گل ها و خشک کردن آنها را سرعت بیشتری داد.

...

مراحل ساخت آجر عبارتند از :

کندن و ستخراج مواد خام

آماده سازی مواد اولیه

قالب گیری

خشک کردن

تخلیه و انبار کردن محصول

انواع کوره های آجر پزی

پس از خشک شدن خشت ها را در کوره می چینند طرز چیدن آنها طوری است که بین آنها فاصله وجود دارد تا گازهای داغ و شعله بتواند از لای آنها عبور کند کوره های آجر پزی سه نوع هستند:

کوره تنوره ای  هوفمان و تونلی

قابل ذکر است که کوره های تونلی مدرن ترین کوره...

...

دانلود دانلود مقاله آجر

دانلود مقاله هنرهای تجسمی

مقاله هنرهای تجسمی

مقاله هنرهای تجسمی

دانلود مقاله هنرهای تجسمی

مقاله هنرهای تجسمی
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

مقاله هنرهای تجسمی

شرحی از بخشهای مختلف متن:

تعریف هنرهای تجسمی
 که به آن گاهی هنرهای بصری یا دیداری نیز گفته می‌شود، آن گروه از هنرهای مبتنی بر طرح است که مشخصاً حس بینایی را مخاطب قرار می‌دهند. هنرهایی چون نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و طراحی داخلی و همچنین هنرهای مشتق از آن‌ها از این دسته‌اند.
هنرهای تجسمی با هنرهای نمایشی، شنیداری و زبانی و دیگر انواع هنر متفاوت است، هر چند این تقسیم‌بندی چندان محکم نیست.
در حال حاضر و در کاربرد کنونی، هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است، هنرمند تجسمی به‌شخصی اطلاق می‌گردد که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می‌کند.
شرح زیرگروه های هنرهای تجسمی
نقاشی یا نگارگری به اثری که رنگ بر روی سطحی مانند کاغذ بوم یا دیوار به جا می‌گذارد، می‌گویند. نگارگری نسبت به زبان نوشتاری دارای پیشینه بسیار قدیمی تری است. نقاشیهای یافت شده در غارها نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه با کشیدن نقش حیوانات وشکارشان به نوعی خود را آماده نبرد با آنها می‌کردند. نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده (یک چسب) بر روی یک سطح (نگهدارنده) مانند کاغذ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می‌شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می‌رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است.
در قیاس با نقاشی، طراحی، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.
یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است.
این مقاله بیشتر درباره نقاشی وری سطوح به دلایل و اهداف هنری است. نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکل‌های هنر قرار دارد.

.....

عکاسی

عکاسی به فرایند ثبت تصاویر به وسیله دریافت و ثبت نور برروی یک سطح حساس به نور (نگاتیو (فیلم) یا سنسور الکترونیکی) گفته می‌شود. الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (هالوژن نقره یا سنسور)تأثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می‌گردد.[۱]

عکاسی و اصول عکاسی معماری

ساخت بناهای متفاوت توسط بشر برای منظورها و کاربردهای مختلف بوده است. بناهای مذهبی، دولتی، صنعتی، یادبود، تجاری، مسکونی و گونه‌های مختلف دیگر هر یک کاربردی ویژه دارند که بی‌تردید شکل ظاهری آنها نیز متفاوت است.

اقوام مختلف با توجه به فرهنگ و بینش خود، برای ساخت و تزیین برخی بناها اهمیت بیشتری قایل هستند. مثلاً مسلمانان همواره در ساخت و تزیین مساجد، زیارتگاهها و اماکن مذهبی با هنرمندی و ظرافت خاصی عمل کرده‌اند، به گونه‌ای که مشابه آن در دیگر بناها کمتر یافت می‌شود. تنوع این بناها نیز بسیار چشمگیر است که در هر نقطه و مکانی به شیوه‌ای خاص بوده است.

توده مواد موجود در فضا که به صورت یک یا چندین حجم توخالی ساخته می‌شوند، معماری را شکل می‌دهد. این فضاهای توخالی برای فعالیت انسانهاست. به جز مواردی خاص، معماری هنر نیست. حتی بناهای یادبودی که ظاهراً استفاده‌ای عملی ندارند، به مناسبتی خاص و به یادگار مسأله ارزشمندی که برای کل جامعه مهم است، بنا شده‌اند. ایستگاه راه‌آهن، ساختمان یک کارخانه، ساختمان اداری و... با توجه به کاربردشان ساخته و تزیین می‌شود. در ساختمان بنا، علاوه بر هدف و فضا، جنس مواد نیز موضوع مهمی است که متناسب با شرایط اقلیمی و نقشة ساختمان از مصالح گوناگونی استفاده می‌شود.

اولین گام در عکاسی معماری آگاهی از این عوامل است.

عکاس باید برای کسب این اطلاعات و بازدید از بنا وقت کافی صرف کرده و هنگام بازدید زوایای متفاوت آن را ارزیابی کند.

در مورد اغلب بناهای تاریخی، مطالبی در کتابها و بعضاً دفترچه‌های راهنمای مربوطه چاپ شده که برای شروع، راهنمایی‌های مناسبی در اختیار عکاس قرار می‌دهد.

تجهیزات مورد نیاز

۱) دوربین: ثبت و ضبط دقیق‌ترین جزییات در عکاسی معماری ضروری است و باید با وسواس، تصویرهایی با کیفیت بسیار خوب ارائه کرد. بنابراین، در سبک عکاسی اغلب از دوربین‌های قطع بزرگ و قطع متوسط یا از دوربینها و بک دیجیتال با کیفیت بالا استفاده می‌شود. در عکاسی معماری باید خطوط و سطوح عمودی بنا در تصویر کاملاً عمودی باشند و چون با دوربین‌های قطع بزرگ به سادگی می‌توان پرسپکتیو صحنه را کنترل و اصلاح و خطوط و سطوح را عمودی ثبت کرد، از این دوربین‌ها بیشتر ا ستفاده می‌شود.

۲) سه‌پایه: عکاسانی که به کیفیت و وضوح کامل تصویر خود می‌اندیشند، استفاده از سه پایه عکاسی را بسیار جدی تلقی می‌کنند. از سویی دیگر برای اینکه تصویر از بیشترین وضوح برخوردار باشد، نباید در محیط‌های کم‌نور یا فضاهای داخلی بدون آنکه دوربین بر روی سه پایه نصب باشد، اقدام به عکاسی کرد.زیرا همراه با الزام نور دهی بیشتر در محیطی کم نور، مدت زمان عکس برداری بیشتر می شود و در نتیجه کوچک ترین لرزش ها نیز باعث محو شدن تصویر خواهند شد.

دانلود مقاله هنرهای تجسمی

دانلود بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد

بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد

بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد

دانلود بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد

بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد 

پیشگفتار

مقدمه

« مسجد » در معماری ایران

عملکرد های مساجد مختلف

خصوصیات فضاهای کالبدی مسجد

پیشگفتار

 مطالب این مجموعه با عنوان بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد جمع گرد آوری شده و سعی بر آن بوده تا جایی که متون تاریخی باقیمانده و منابع و سوابق تاریخی مسجد جامع یزد اجازه داده است به ذکر توضیحاتی راجع به مصالح و کتیبه ها و تاریخ بنای آن و تغییرات ایجاد شده بر آن در طول سالیان، بپردازیم.

اگر چه نقوش شکل گرفته بر آن به طور عموم در تمام بناهای اسلامی ایران به چشم می خورد ولی خالی از لطف نبود که به بررسی تزئینات این مجموعه بپردازیم زیرا مجموعه بنای مسجد جامع یزد در شهری است که دارای بافت  سنتی دست نخورده ای نسبت به بناهای شهرهای دیگر  است، با این حال بناهای باستانی و اسلامی ایران همگی دارای لطف خاص خودشان هستند که معماران تلاشگر و هنرمند با اطلاعات و دانش معماری بالابه تأ سیس بناها همت گمارده اند.

حال چه به صورت تحقیق دانشگاهی یا هنر عنوان دیگری قطعاً علاقه و توجه شخصی و میل به دانستن در مورد عظیم تاریخی داشته باشم و به این مسیر رنگارنگ قدم گذاشته و هنر گوشه دیگری از این سرزمین را ورق بزنیم، وارد فضای زیبا و ملکوتی شویم از داخل مقرنها عبور کنیم و ایوانها را پشت سر گذارده و راه پر پیچ و خم نقوش اسلیمی و ختایی را گرفته از داخل بوته ها گذشته م مناره ها را دور بزنیم تا شاید تفحه ای از روح و ذوق هنری معمار و نقشبند این بنا از روح خسته ما گذر کند و جانی تازه به ما ببخشد.

دیدن و مشاهده کردن این گونه هنر های تاریخی که از سالیان باقی مانده شاید تلنگری باشد برای تمامی از تلاش افتادگان راه هنر و بروز خلاقیت و پشتکار.

 

مقدمه

هنر جو هره ای است که از ذرات هر ایرانی به فضل الهی به ودیعه نماده شده است. به همین علت جلوه های هنر در تمام مظاهر و مقوله های زندگی ایرانی مانند:‌ معماری، نقاشی ، خط وکتابت ، پارچه بافی، قالی وگلیم بافی، فلزکاری، سفالگری و ...... در طول تاریخ بروز و ظهور داشته و دنیایی از زیباییها، ذوق، خلاقیت و ابتکار را پدید آورده است.

یکی از مظاهر انعکاس هنر ایرانی در معماری این سرزمین است هنرمند معمار ایرانی، از ابتدای کار و ازهنگام بکارگیری آجر که ازمصالح اولیه احداث بنا به شمار می رفته زیبا ترین نقشها  و طرحها را هنگام احداث دیوارها و پوششی گنبد ها وگوشواره ها، مقرنس ها و طاقنما ها خلق کرده است و در روند تکاملی آن با گره چینی، گل اندازی، گره سازی وآجر کاری خفته و رفته، شاهکار های بی نظیری را به وجود آورده است.

هنگام استفاده از گچ با خلق گچبریهایی با نقوش هندسی، گیاهی، دنیایی از خلاقیت را که  در دنیا بی نظیر می باشد آفریده و در استفاده از چوب برای پنجره ها و درها با بهره گیری از فتونی نظیر منبت، مشبک، معرق، کنده کاری، خاتم سازی ونقاشی روی چوب، اعجاز باور نکردنی را پدید آورده است.

برای تزیین بنا از کاشیهایی یک رنگ، هفت رنگ، معرق، طلایی و .... شیشه و آیینه در شکلها و رنگها و ابعاد گوناگون، مدد جسته و دنیایی از زیبایی و خلاقیت و هنر را عرضه کرده و همه اینها به همراه حجاریهای زیبا،  بنا هایی را در جای جای ایران بر پا و استوار کرده است.

بدون تردید تحقق این همه زیبابیها و خلاقیت جز به مدد عشق به معبود امکان پذیر نبود، چراکه بیشترین جلوه آنها را در مسجد، محراب و زیارتگاه می توان دید.

بناهای مذهبی، همواره مورد احترام و توجه ملل و اقوام مختلف درطول تاریخ بوده است، و به لحاظ همین اهمیت، پیوسته کاملترین تجربه های هنری هنرمندان برجسته هر دوره تاریخی در خدمت معماری و تزیین نقوش به کار رفته در احداث چنین اماکنی بوده است. این علاقه و توجه و بذل سرمایه های مادی و معنوی، نه از باب منافع اقتصادیو اغراض مادی، بلکه بر مبنای کشش و علاقه ای قلبی بر اساس گرایش فطری مردم به مکاتب الهی بروز کرده است. چه بسا مردمی که با مشکلات و تنگناهای اقتصادی قرین بوده، اما در سرمایه گذاری برای مظاهر معنوی، از جمله بناهای وابسته به مقدسات مذهبی، از هیچگونه ایثاری فروگذار نکرده اند.

بناهای رفیع و با شکوهی که در طول تاریخ برای معابد، مساجد وکلیساها،‌سر برافراشته اند، با یک پشتوانه قلبی و عشق حقیقی همراه بوده است.

در تاریخ اسلام، مسجد در رأس توجه مردم، به ویژه هنرمندان معتقد به مبانی دینی قرار داشته است. در دوره هایی که اثری ازپیشرفتهای علمی و صنعتی در هیچ کجای عالم دیده نمی شود، بر جسته ترین آثار معماری جهان، از میان مساجد بزرگ در جای  مانده است،‌ اگر چه به علل گوناگون، بویژه هجوم ارتشهای متجاوز بیگانه به کشورهای اسلامی بسیاری از ابنیه مهم و مساجد تاریخی دچار تخریب و ویرانی شده و آثار مهم مکتوب و میراث فرهنگی مسلمین که دستخوش غارت و آتش سوزی در کتابخانه های مهم جهان اسلام شده است، ما را ا زگنجینه های مهمی محروم کرده است،‌ با این حال آنچه بر جای مانده، خود  دریچه ای است برای شناخت عظمت معماری به کار رفته در بنای مساجد بزرگ تاریخی،  بویژه آن که در معماری و کاشیکاری بناها، مظاهر معنوی و مفاهیم والای مذهبی چه در انتخاب رنگ و چه در انتخاب شکل و فرم بسیار ماهرانه تلفیق شده اند،‌ و فضایی به وجود آورده است که انسان شیفته معنویت را بسوی خود می خواند.

 

دانلود بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد

دانلود پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

دانلود پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله
پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی 
 باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله
ستون‌های فلزی باکسی پرشده
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 13816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

ستون‌های باکسی پرشده با بتن (CFT)[1] در بسیاری از ساختمان‌ها در جهان استفاده شده‌اند. این سازه‌هابا ارتفاعها و وضعیتهای گوناگون در دو موقعیت بدون نیروهای لرزه‌ای ودر مناطقی که خطر لرزه‌ای بالایی دارند اجرا گردیده اند. این بازبینی کوتاه رفتار ستون‌های پرشده از بتن بامقطع دایره و مربع مستطیل به همراه بادبندها، و خصوصاً متمرکزشده بر رفتار آنها در زمان اعمال بارها به طور لرزه‌ای رفت و برگشتی درنظر گرفته است. این بحث با رفتار ستون‌های پرشده با بتن تحت بارهای محوری و خمش و پیچشی شروع می‌شود و چکیده‌ای از اثرات خزش، جمع‌شدگی و عکس‌العمل کلی ستون‌های پرشده با بتن برای تنش‌های پسماند را نشان خواهد داد. مختصری از رفتار یکنواخت براساس بحث‌های متعاقب تحقیق شده بر روی رفتارسیکلی این ستون‌ها دیده می‌شود. این مقاله از چندین مقاله که در زمین‌های نیروی غیرلرزه‌ای برای محاسبه و طراحی این ستون‌ها کارشده برگرفته شده است.

فهرست مطالب

چکیده ................................................................................................. 1

فصل اول: مقدمه و مفاهیم کلی رفتار ستون‌های پر شده با بتن (CFT)

1- 1 مقدمه .......................................................................................... 3

1-2 رفتار یکنواخت ستون‌های باکسی پرشده با بتن (CFT) (مقاومت محوری و سختی) 5

1-3 مقاومت خمشی و سختی ..................................................................... 7

1-4 مقاومت تیر ستون ............................................................................ 8

1-5 مقاومت پیچشی و سختی .................................................................... 9

1-6 خزش و جمع شدگی در CFTها ............................................................ 10

1-7 تنش پسماند در CFTها ...................................................................... 10

1-8 رفتار چرخه‌ای باکس‌های فولادی پرشده با بتن .......................................... 10

1-9 طراحی ستون‌های باکسی فلزی پر شده با بتن ............................................ 14

 فصل دوم: آزمایشات اعضای CFT و نتایج

2-1 بررسی آزمایشات بر روی ستون‌های CFT و نتایج ..................................... 18

2-2 نوع المان و مش بندی در محاسبه ......................................................... 19

2-3 آماده سازی نمونه‌ها .......................................................................... 20

2-4 تجهیزات اعمال بار سیکلی ................................................................. 22

2-5 مدهای خرابی ................................................................................. 22

2-6 نتایج این آزمایشات .......................................................................... 30

 فصل سوم: اثرات پیش بارگذاری روی اعضای CFT

3-1 نگاهی به پیش بارگذاری بر ستون‌های فلزی پر شده با بتن ............................ 33

3-2 مطالعات انجام شده بر روی ستون‌های فلزی پرشده بابتن بر اثر پیش بارگذاری ... 33

3-3 تحلیل تئوریک ................................................................................ 37

3-4 تحقیقات آزمایشگاهی ........................................................................ 43

3-5 جزئیات نمونه‌های آزمایش ................................................................. 43

3-6 نتایج آزمایش و مشاهدات ................................................................... 46

3-7 بررسی نتایج دیگر آزمایشات منتشر شده ................................................. 56

3-8 تحلیل المان محدود ........................................................................... 57

3-9 کالیبره کردن و مدلسازی عددی ............................................................ 57

3-10 نتایج عددی .................................................................................. 60

3-11 یک روند گام به گام طراحی .............................................................. 61

3-12 نتیجه‌گیری .................................................................................. 62

 فصل چهارم: نکات آیین‌نامه‌ای در طراحی اعضای CFT

4-1 نکات آیین‌نامه‌ای در ستون‌های مختلط .................................................... 65

 فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 نتیجه‌گیری .................................................................................... 72

مراجع ................................................................................................ 74

 فهرست اشکال

 عنوان صفحه

شکل 1-1 پلان سازه سه بعدی بادبندی نشده ................................................... 4

شکل 1-2 دتایل اتصال گیردار تیر ستون ...................................................... 14

شکل 2-1 دتایل قاب‌های تحت آزمایش در نرم افزار آباکوس ............................... 19

شکل 2-2 قرارگیری و مهاربندی قاب‌ها در حین آزمایش ................................... 20

شکل 2-3 دتایل قاب مورد آزمایش .............................................................. 21

شکل 2-4 مدهای خرابی در قاب ................................................................ 22

شکل 2-5تمام نمونه‌های قاب ..................................................................... 23

شکل 2-6 منحنی‌های هیسترزیس بار جانبی – تغییر مکان ................................. 23

شکل 2-7 پوش منحنی‌های بارجانبی – تغییر مکان .......................................... 24

شکل 2-8 منحنی بار جانبی-تغییر مکان قاب SF-22.......................................... 25

شکل 2-9 منحنی ایده آل بار-تغییر مکان ...................................................... 26

شکل 2-10 برآورد ماکزیمم بار حدی جاری شدن قاب ....................................... 26

شکل 2-11 منحنی ضریب استهلاک هم ارزانباشتگی به تناسب تغییر مکان به تغییر مکان جاری شدن 27

شکل 2-12 مقایسه پیش‌بینی و نتایج عددی منحنی بار-تغییرمکان ......................... 28

شکل 2-13مقایسه منحنی بار جانبی-تغییر مکان پیش‌بینی و نتایج عددی ................. 29

شکل 3-1 یک ساختمان چند طبقه تیپ با یک هسته دیوارهای داخلی ..................... 34

شکل 3-2 نشان‌دهنده ستون‌های فولادی لوله ای در اطراف سازه ........................... 34

شکل 3-3 سازه چند طبقه عمومی‌را که بتن در داخل لوله‌های فولادی توخالی آن ........ 35

شکل 3-4 یک ستون مرکب متشکل از لوله مربع شکل فولادی ........................... 40

شکل 3-5 فاکتورکاهش پیش باردرمقابل ضریب لاغری بدون بعد را برای ستون‌های مرکب41

شکل 3-6 تست فشاری بر اساس طول موثر ستون و دتایل‌های اندازه گیری ............. 44

شکل 3-7 نمودار تغییرمکان تحت بار محوری برای CFT-S-40-30P و CFT-S-100-30P46

شکل 3-8 یک تورم ذاتی جداره فولادی در ستون ............................................. 47

شکل 3-9 منحنی بار تغییرمکان برای CFT-S-100-0P و CFT-S-100-30P............... 47

شکل 3-10 منحنی بار تغییرمکان برای CFT-I-40-30P و CFT-I-100-30P.............. 48

شکل 3-11 مود خرابی را نشان می‌دهد ........................................................ 49

شکل 3-12 مود خرابی را نشان می‌دهد ........................................................ 49

شکل 3-13 منحنی بار تغییرمکان برای CFT-I-100-0P و CFT-I-100-30P.............. 50

شکل 3-14 منحنی بار تغییرمکان برای CFT-I-130-40P.................................... 50

شکل 3-15 خرابی در اثر خورد شدن بتن نه بدلیل کمانش کلی معمول ................... 51

شکل 3-16 منحنی بار تغییرمکان برای CFT-L-40-30P و CFT-L-100-30P............ 52

شکل 3-17 منحنی بار تغییرمکان را برای CFT-L-100-0P و CFT-L-100-30P وCFT-L-130-52

شکل 3-18 منحنی بار تغییرمکان را برای CFT-L-100-0P و CFT-L-100-30P وCFT-L-130-53

شکل 3-19 ستون CFT-L-40-30P قبل و بعداز خرابی ...................................... 53

شکل 3-20 مقایسه نتایج آزمایشات و تحلیل المان محدود ................................... 54

شکل 3-21 مقایسه نتایج آزمایشات و تحلیل المان محدود ................................... 55

شکل 3-22 منحنی‌های ارتباط تنش – کرنش تک محوری برای بتن و فولاد ............ 57

شکل 3-23 منحنی‌های ارتباط تنش – کرنش تک محوری برای بتن و فولاد ............ 57

شکل 3-24 مش بندی کلی المان محدود برای بتن و فولاد ................................... 58

شکل 3-25 کاهش ظرفیت محوری ............................................................. 59

شکل 3-26 بار نهایی از شبیه سازی عددی در مقایسه با اعداد بدست آمده ............... 60

 فهرست نمودار

 عنوان صفحه

نمودار 1-1 مقاومت مقطع ستون پر شده با بتن نرمال شده .................................. 8

نمودار 1-2 منحنی رفتار هیسترزیس بار –تغییر مکان ستون cft.......................... 11

نمودار 1-3 مقایسه طراحی مقاوم اندرکنش برای مقاطع دایره‌ای ومربعی وپر شده با بتن 16

نمودار 2-1 تمام نتایج بارهای جانبی به تغییر مکان ......................................... 24

نمودار 3-1 لوله دایره ای پر شده با بتن و بخش رنج لاغری ستون ........................ 43

نمودار 3-2 نسبت اختلاط بتن .................................................................... 43

نمودار 3-3 مقایسه نتایج آزمایشات و تحلیل المان محدود ................................... 54

نمودار 3-4 مقایسه نتایج آزمایشات و نتایج پیش بینی شده .................................. 55

نمودار 3-5 مقایسه نتایج آزمایشات یکسان سازی.............................................. 56

نمودار 3-6 مقایسه نتایج آزمایشات.............................................................. 60

نمودار 3-7 یکسان سازی نتایج آزمایشات...................................................... 61

 

دانلود پایان نامه رفتار لرزه‌ای ستون‌های فلزی باکسی پرشده با بتن تحت نیروهای زلزله

دانلود طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

دانلود طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی
طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار
رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی 
سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 498 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

در این تحقیق،طراحی سازه های فضا کار برای وزن مطلوب هندسی و مصالح با رفتار غیر خطی ارائه شده است،که از الگورستم تکاملی cvsp استفاده می کند.(تداوم غیر رایج مجازی)

متغیر های طراحی مناطق مقاطع عرضی از سازه های فضا کار هستند.محدودیت های طراحی شامل محدودیت سازه ای،تعادلی و هندسی می شود.تنش های کششی و فشاری به مقادیر بحرانی و جابه جایی گره ها که به مرزهای بالایی خود مقید شده اند،محدود می شود.

کمی بیشینه تعادل نیز در طی فرایند بهینه سازی چک می شود و برخی از محدودیت ها روی متغیر طراحی به عنوان محدودیت هندسی در نظر گرفته می شود. مدل های آماده شده طراحی نشان داده اند که کاهش اضافی در وزن سازه ها به وسیله رفتار غیر خطی در طراحی بهینه سازه های فضا کار ممکن است.

فهرست مطالب

چکیده:1

-مقدمه:2

1- بیشینه تئوری رفتار غیر خطی. 3

2- مشکلات فرمول های طراحی بهینه. 9

4-2متغیر های طراحی. 11

4-3 توابع مورد نظر. 12

نتیجه گیری.. 19

منابع :20

دانلود طرح بهینه مورد نظر سازه های فضا کار با رفتار غیر خطی با استفاده از الگوریتم تکاملی

دانلود پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

دانلود پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی
پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی
توکلاو در مقابل ترک خوردگی
مقاومت بتن اسفنجی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6328 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

تا کنون آزمایشات معدودی برای تعیین سختی بتن اسفنجی اتوکلاو در کتب و مقالات مربوط به این موضوع گزارش شده است. آزمایشات روی 3 نوع متفاوت از بتن اسفنجی اتوکلاو با استفاده از 6 نمونه از آزمایش در شکل مهندسی متفاوت انجام شده است . 4 مورد از این 6 نمونه آزمایش انتخاب شده دارای نتایج مشابهی به لحاظ KIC بودند و 2 نوع دیگر برای تعیین انرژی ناشی از ترک خوردگی یعنی Gf به کار برده شدند. میزان KFC به نسبت تاب فشردگی مصالح ، افزایش می یابد. انرژی ناشی از ترک خوردگی در این نوع بتن یک دهم انرژی ناشی از ترک خوردگی در بتن معمولی است . تأثیر میزان بارگذاری روی KFC را می توان به وسیله قانون توان بیان کرد. این نتایج گویای آن است که مکانیک ترک خوردگی کشانی و حفّل ، تقریبی از محاسبه افزایش محل ترک خوردگی در بتن اسفنجی اتوکلاو است.

فهرست مطالب

چکیده:1

مقدّمه:2

روند انجام آزمایش:3

نتایج:6

مهندسی زلزله. 11

دفتر بازرسی ساختمان. 12

جدول لرزه نگاری: جدول بزرگترین لرزه های ثبت شده از وقوع زلزله در جهان. 15

مدل ساختمانی که در اثر زلزله، لرزش می یابد. 16

ایزولاسیون زمین لرزه27

تــالار شهــر سـان فـرانسیسکو: پروژه مقاوم سازی دربرابر زلزله در مقیاس عظیم. 28

رفتار ساختمانی بتن آرمه با فیبر فولادی تحت فشار محوری.. 31

2-2- مصالح مورد استفاده35

4-2- قالب ریزی نمونه های آزمایش... 36

5-2- آزمایش... 36

3- رفتار CFRC. 38

4- منحنی تنش- تغییر شکل نسبی CFRC. 40

5- نتیجه گیری 46

دانلود پایان نامه سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی

دانلود طراحی بتن تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

طراحی بتن : تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

طراحی بتن تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

دانلود طراحی بتن :  تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

طراحی بتن  
تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب
دسته بندی مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

 

طراحی بتن : 
تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

طراحی بتن : تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

خواص سنگها

مصالح سنگی

سیمان

تکنولوژی بتن

کاربرد و اهمیت سیمان پوزولانی

سیلیکایوم

مشکل کپنیگ

مصالح سنگی        حجم بتن

خواص سنگها:

1- مقاومت فشاری مناسب

2- مقاومت ضربه‌ای مناسب

3- شکل هندسی مناسب

4- جنس مناسب

مقاومت فشار سنگ نباید از مقاومت فشاری بتن  کمتر باشد

مقاومت فشاری سنگ دانه‌ها نباید از مقاومت فشاری بتن خیلی بیشتر باشد.

بررسی علت اینکه چرا نباید مقاومت فشاری سنگ دانه‌ها خیلی بیشتر از بتن باشد.

مقاومت بهتر 600  مقاومت سنگ دانه  مقاومت بتن 400

اگر مقاومت سنگ دانه‌ها کمتر باشد تا بخواهد به مقاومت نهایی بتن برسد  سنگدانه خرد می‌‌شود و از کل مقاومت کاسته می‌شود

اگر مقاومت سنگ دانه خیلی زیاد باشد تمرکز تنش ایجاد کرده و سنگ دانه مثل سوزن عمل کرده و دروز مصالح پر کننده ، سیمان و ماسه و غیره فرو می‌رود.

درصد خرد شدگی بتن و سنگ دانه را بررسی می‌کنند با تحت فشار قرار دادن آن در ظرف استوانه‌ای تا مقاومت فشاری سنگ دانه را بدست آورند.

مقاومت ضربه‌ای را مثل درصد خردشدگی مقاومت فشاری بدست می‌آوریم با دستگاه دیگری

شکل هندسی: شکل هندسی سنگ دانه‌ها نباید پولکی یا سوزنی باشد.

سنگ دانه‌هایی که در تمام جهان شکسته شده باشند از معادن کوهی بدست می‌آیند که به آن معادن وادیزی کوهی گویند.

اگر سنگ دانه‌ها گرد گوشه باشند از بستر رودخانه استخراج شده‌اند.

جنس سنگ:              سنگ‌ها آهکی، سیلیسی، کوارتزیت، گرانیتی

از نظر جنس ، سنگ‌های رودخانه ایی متنوع ترند و سطوح صاف

سنگ‌دانه‌های متفاوت از نظر جنس دارای مقاومتهای حداقل یا حداکثر متفاوتی دارند ولی سنگ‌دانه های وایزه‌کوهی از نظر جنس اکثراً مثل هم می‌باشند.

سنگ دانه‌های واریزه کوهی به علت شکستگی سطوح بین آنها قفل و بست بهتری می‌توان ایجاد کرد پس مادة چسبانندة کمتری نیاز می‌باشد (سیمان)

سطح سنگ‌دانه های واریزه کوهی زبرتر می‌باشد تا سنگ دانه های رودخانه‌ایی واریزه کوهی رودخانه‌ایی جنس سنگهای  (کوارتزیت) بسیار متناسب است (سیلیسی) خلوص به  زیاد قیچی کردن سنگ دانه‌ها (قلوه سنگ‌ها) بهتر از خرد کردن یا له کردن آنها تحت فشار است

(نیرو به یک بعد وارد می‌شود)

(نیرو به بعد وارد می‌شود و درون سنگ دانه‌ها ترک می‌خورد)

باید قلوه سنگ‌های استخراجی توسط دستگاههای خاص قیچی شوند توسط دو فک با ضربة آنی.

بتن = شن+ ماسه+ سیمان+ آب+ افزودنی‌ها

 

دانلود طراحی بتن :  تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

دانلود استیله کردن کالای ویسکوزی و رنگرزی با رنگزای مستقیم

استیله کردن کالای ویسکوزی و رنگرزی با رنگزای مستقیم

همانطور که می دانیم رنگرزی کالای استاتی مشکل بوده و برای همین در این تحقیق در نظر گرفته شد با انجام برخی آزمایشات از جمله استیلاسیون کالای سلولزی این مشکل را مرتفع نمود در این واکنش کالای سلولزی در طی واکنش استیلاسیون به دی استات تبدیل گشته

دانلود استیله کردن کالای ویسکوزی و رنگرزی با رنگزای مستقیم

استیله کردن
کالای ویسکوزی 
 رنگرزی 
رنگرزی مستقیم
دسته بندی نساجی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7830 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

همانطور که می دانیم رنگرزی کالای استاتی مشکل بوده و برای همین در این تحقیق در نظر گرفته شد با انجام برخی آزمایشات از جمله استیلاسیون کالای سلولزی این مشکل را مرتفع نمود در این واکنش کالای سلولزی در طی واکنش استیلاسیون به دی استات تبدیل گشته .

اما در این تحقیق نشان خواهیم داد ابتدا با رنگ کردن کالای سلولزی توسط رنگزای مستقیم که تمایل ذاتی زیادی که به کالا داشته این رنگزا از آنجا که ثبات خوبی نداشته لذا آن را استیله نموده که در فرآیند استیلاسیون عامل های روی پارچه را بسته و دیگر در مجاورت کالا با آب یا رطوبت دیگر رنگزا خارج نمی گردد و بدین شکل ثبات کالا را بهبود یافته این بخشی از تست های انجام گرفته به منظور تثبیت کالای مورد نظر در این پروژه می باشد .

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 2

ریسیدن نخ. 9

تجزیه محلول ویسکوز. 9

استیلاسیون. 11

بررسی مقالات.. 14

مقاله اول. 14

آزمایش.. 35

نسخه رنگرزی :36

نحوه رنگرزی کالا. 37

تست جذب رطوبت.. 39

تست حلالیت :40

تست جذب رطوبت :41

رنگرزی.. 42

سیکل شستشویی ( Washing cycle ) :42

استیلاسیون. 44

آماده سازی پارچه :46

درست کردن محلول رنگ :46

نسخه رنگرزی :47

سیکل شستشو :49

استیله کردن پارچه :49

تست جذب رطوبت :53

تست با مواد اکسید کننده :53

نتیجه. 55

تست خیس شوندگی :56

تحلیل :58

نتیجه گیری :59

منابع. 61

دانلود استیله کردن کالای ویسکوزی و رنگرزی با رنگزای مستقیم

دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان

دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان

عنوان دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان دسته مدیریت (مدیریت منابع انسانی) فرمت پاورپوینت تعداد اسلاید 47 اسلاید دسته مدیریت (اصول سرپرستی اصول مدیریت مبانی سازمان و مدیریت مدیریت عمومی) این فایل درحجم 47 اسلاید در زمینه روشهای برخورد با کارکنان بوده که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار کنفرانس) برای درسهای اصول سرپرستی اصو

دانلود دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان

دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان در حجم 47 اسلاید همراه با توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان
نیازها در ارتباط با نوع رفتار انسان
تعریف نیاز 
انگیزش Motivation 
نظریه های انگیزیش
سلسله مراتب نیازها (مازلو)
نظریه های X  و Y (مک گریگور) 
نظریه انگیزه – بهداشت (هرزبرگ)
انتظارات و توقعات اساسی
عوامل موثر در توقعا
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 690 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

عنوان: دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان

دسته: مدیریت (مدیریت منابع انسانی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 47 اسلاید

دسته: مدیریت (اصول سرپرستی- اصول مدیریت- مبانی سازمان و مدیریت- مدیریت عمومی)

این فایل درحجم 47 اسلاید در  زمینه " روشهای برخورد با کارکنان "  بوده که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار- کنفرانس) برای درسهای اصول سرپرستی- اصول مدیریت - مبانی سازمان و مدیریت و  مدیریت عمومی در رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

نیازها در ارتباط با نوع رفتار انسان

تعریف نیاز

انگیزش Motivation

نظریه های انگیزیش: (3 نظریه)

سلسله مراتب نیازها (مازلو)

نظریه های X  و Y (مک گریگور)

نظریه انگیزه – بهداشت (هرزبرگ)

انتظارات و توقعات اساسی

عوامل موثر در توقعات افراد

اصول ایجادرابطه خوب با دیگران

ایجاد رابطه خوب با سایرین

در ایجاد رابطه خوب با سایرین چه اصولی را باید رعایت کرد؟

نقش سرپرست در پیشگیری و حل مشکلات

روش علمی حل مشکل

چگونه می توان به نظریات و احساسات افراد پی برد؟

پیش بینی مشکلات در روابط انسانی و جلوگیری از بروز آنها

مشکلات آنی (لحظه ای)

مسائل جاری

مسائل نهفته

مهمترین زمینه های پیشگیری از بروز مشکل

ویژگی های یک سرپرست موفق

توانایی های لازم سرپرست

چگونه باید مشکل را حل کنیم؟

ده قاعده در زمینه روابط انسانی

نظارت برافراد

دلایل ارزیابی کارکنان

چگونگی نظارت برعملکرد

نظارت و تاثیر معکوس آن برافراد

دیدگاه اسلام در مورد کار و روابط کاری

دانلود دانلود پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان

دانلود رنگ

رنگ

رنگ

دانلود رنگ

رنگ
رنگدانه
ساختمان شیمیایی
الیاف
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1044 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

رنگها را معمولا براساس خواص آنها و ساختمان ماده اصلی (ساختمان شیمیایی مواد) طبقه بندی می‌کنند. روش دیگر طبقه بندی رنگها براساس روش مصرف آنها در رنگرزی می‌باشد. روش و تکنیک رنگرزی به ساختمان ، طبیعت الیاف یا شئ مورد رنگرزی بستگی دارد. به عبارت دیگر رنگرزی پشم و ابریشم و دیگر الیاف به دست آمده از حیوانات با رنگرزی پنبه و الیاف به دست آمده از گیاهان تفاوت دارد.

فهرست مطالب

چکیده :1

نقش ساختمان شیمیایی الیاف در تعیین رنگ مورد نیاز :2

رنگدانه و انواع آن. 5

کاربرد عمده پیگمانها7

ویژگیهای عمومی رنگدانه ها9

ویژگیهای رنگدانه ها10

قدرت رنگ کنندگی.. 11

اندازه و شکل ذرات. 12

واکنش پذیری شیمیایی.. 14

رنگ‌های پودری. 18

چرا رنگ پودری؟22

رنگینه های شفاف. 31

اکسید های شفاف آهن. 32

تولید صنعتی رنگدانه سفید. 36

از بین بردن انواع لکه های رنگ :40

پوشش های بر پایه آب. 43

فناوری رنگ، اعمال رنگ را سرعت می بخشد. 48

انواع رنگهای کوره ای. 53

آسترها و رنگ های غنی از روی. 56

مشخصه رنگ ها63

رودخانه ی پنج رنگ، زیباترین رودخانه جهان 70

دانلود رنگ

دانلود پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

دانلود پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک
پایان نامه تکنولوژی های
تکنولوژی های روز در گیربکس
 گیربکس اتوماتیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 3522 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113

پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

با توجه به مزایای فراوان استفاده از گیربکس های اتوماتیک، امروزه شاهد گسترش آنها در صنعت اتومبیل سازی و استفاده روز افزون آنها در سطح جهانی بخصوص در وسایل حمل ونقل سنگین و ماشین های راه سازی، کشاورزی، معدن و همچنین اتومبیل های سواری می باشیم و تقریباً اصول کار همه آنها با مختصر تفاوت هایی مشابه یکدیگر می باشند. در کشور ایالات متحده 60 درصد از خودروهای سورای مجهز به گیربکس های اتوماتیک می باشند و در کشورهای اروپایی و ژاپن این آمار نزدیک 50 درصد می باشد.

با توجه به بوجود آمدن نسل جدیدتری از گیربکس های اتوماتیک تحت عنوان CVT[1]که تأثیر چشمگیری در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا دارند، پیش بینی می شود با اقتصادی شدن آنها در چند سال آینده به سرعت جایگزین گیربکس های معمولی گردند.

لازم است ما نیز خود را با تکنولوژی های جدید هماهنگ نموده و با توجه به وضعیت مخرب آلودگی هوا، در رابطه با استفاده از گیربکس های اتوماتیک و جایگزین نمودن آنها، گام های موثری برداشته شود.

در نوشتاری که پیش رو دارید، سعی شده است بطور ساده ولی کاربردی اساس کار گیربکس های اتوماتیک توضیح داده شده است. ابتدا برخی از مزایای استفاده از گیربکس اتوماتیک ذکر شده اند، سپس انواع گیربکس ها و اجزاء مختلف تشکیل دنده گیربکس های اتوماتیک شامل دستگاه خورشیدی، کلاچ های چند صفحه ای، کلاچ های یک طرفه، باندها و سرووها، تورک کنورتور، سوپاپ های کنترل (جعبه سوپاپ)، گاورنر، دیافراگم خلائی، سلونوئید کیک دان، و پمپ روغن توضیح داده شده اند. در بخش های بعدی ساختمان و طرز کار گیربکس اتوماتیک خودرو تشریح شده است و سپس در رابطه با مدار کنترل هیدرولیکی برای تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک دو سرعته توضیحات مربوطه داده شده است.

 فصل اول در مورد گیربکس های اتوماتیک و تاریخچه مربوط به آن، فصل دوم مجموعه دنده سیاره ای و اجزای آن و همچنین در مورد حالت های مختلف درگیری دنده های خورشیدی، فصل سوم سیستم های هیدرولیکی گیربکس از جمله: فشارهای موجود، انواع پمپ ها و انواع سوپاپ های موجود در گیربکس، فصل چهارم کوپلینگ هیدرولیکی و مبدل گشتاور، فصل پنجم در مورد تجهیزات راه انداز گیربکس مطالبی را ارائه کرده ام.

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول.. 2

مقدمه. 3

سیستم انتقال قدرت اتوماتیک.... 4

1-2- انواع گیربکس های اتوماتیک.... 4

1-3- سیر تکاملی جعبه دنده7

2-3-2) کاهش دنده (Gear Reduction)25

2-3-3- اوردرایو یا فوق سرعت (Overdrive)25

2-3-4- حرکت مستقیم (Direct Drive)25

نسبت دنده 1:1 بدون تغییر در گشتاور و دور ورودی می باشد.25

2-3-5- خلاص یا آزاد گردی (Free Wheeling)25

در این حالت قدرت ورودی وجود دارد ولی قدرت از جعبه دنده خارج نمی گردد.25

2-3-6- عضو عکس العملی (Reaction Member)25

شکل 2-3- روش اول افزایش گشتاور28

روش دوم افزایش گشتاور28

شکل 2-4- روش دوم افزایش گشتاور29

2-4-3) اصل افزایش سرعت (Law of Overdrive)29

شکل 2-5- روش اول افزایش سرعت.. 30

روش دوم افزایش سرعت.. 30

شکل 2-6- روش دوم افزایش سرعت.. 31

2-4-4) اصل معکوس (Law of Reverse)31

شکل 2-7- روش اول برای ایجاد حرکت معکوس... 32

روش دوم دنده عقب.. 32

شکل 2-8- روش دوم برای ایجاد حرکت معکوس... 33

2-4-5- اصل حرکت مستقیم (Law of Direct Drive)33

روش دوم حرکت مستقیم. 34

روش سوم حرکت مستقیم. 35

شکل 2-9- روش اول برای حرکت مستقیم. 35

شکل 2-11- روش سوم برای حالت مستقیم. 36

جدول 2-1- بدست آوردن نسبت دنده های خورشیدی.. 37

Zr = تعداد دندانه های دنده رینگی.. 38

Zs = تعداد دندانه های دنده خورشیدی.. 38

فصل سوم. 43

3-1) فشارهای موجود در گیربکس اتوماتیک.... 44

3-2- پمپ های هیدرولیک گیربکس های اتوماتیک.... 46

3-2-1- پمپ دنده ای.. 47

3-3-4- سوپاپ تنظیم فشار (رگلاتور)58

4-2-2- استاتور (انعکاس کننده)80

شکل 4-7- عمل کوپلینگ هیدرولیکی در نقطه ای که جریان روغن عکس می گردد.81

4-3- مرحلۀ افزایش گشتاور81

مراجع.. 99

 فهرست اشکال

شکل 1-2 قسمت های اصلی گیربکس اتوماتیک... 7

شکل 1-3 کلاچ یا کوپلینگ هیدرولیکی با جعبه دنده معمولی 13

شکل 1-4 مبدل گشتاور هیدرولیکی تورک درایو. 14

شکل 1-5 جعبه دنده نیم اتوماتیک دوسرعته دینافلوی بیوک... 15

شکل 1-6 انتقال قدرت در جعبه دنده اتوماتیک3 سرعته فورد. 16

شکل 1-7 جعبه دنده اتوماتیک پاورفلایت.. 17

شکل 1-8 جعبه دنده اتوماتیک اولتراماتیک... 19

شکل 1-9 جعبه دنده اتوماتیک 3 سرعته استودکبر. 20

فصل دوم

شکل 2-1 دنده های کشویی گیربکس در حالت خلاص... 23

شکل 2-2 مجموعه دنده سیاره ای.. 26

شکل 2-3 روش اول افزایش گشتاور30

شکل 2-4 روش دوم افزایش گشتاور31

شکل2-5 روش اول افزایش سرعت.. 32

فهرست اشکالصفحه

شکل 2-6 روش دوم افزایش سرعت.. 33

شکل 2-7 روش اول برای ایجاد حرکت معکوس... 34

شکل 2-8 روش دوم برای ایجاد حرکت معکوس... 35

شکل 2-9 روش اول برای حرکت مستقیم. 37

شکل 2-10 روش دوم برای حرکت مستقیم. 38

شکل 2-11 روش سوم برای حرکت مستقیم. 38

شکل 2-12 مجموعه دنده سیمپسون. 41

شکل 2-13 مجموعه دنده سیاره ایی سیمپسون. 42

شکل 2-14 مجموعه راوینیو. 43

فصل سوم

شکل 3-1 پمپ دنده ای داخلی و خارجی.. 49

شکل 3-2 پمپ روتوری.. 50

شکل 3-3 پمپ روتوری داخلی و خارجی.. 51

شکل 3-4 پمپ پره ای ساده52

شکل 3-5 مجموعه بدنۀ سوپاپ 54

فهرست اشکالصفحه

شکل 3-6 انواع سوپاپ یک طرفه. 55

شکل 3-7 سوپاپ اطمینان. 57

شکل 3-8 سوپاپ تنظیم فشار58

شکل 3-9 سوپاپ تعویض... 60

شکل 3-10 سوپاپ تعویض... 60

شکل 3-11 سوپاپ گاز با کارانداز خلائی.. 64

شکل 3-12 سوپاپ گاز با کارانداز مکانیکی.. 64

شکل 3-13 گاورنر با محرک دنده ایی و سوپاپ قرقره ایی.. 66

شکل 3-14 سوپاپ گاورنر. 75

شکل 3-15 سوپاپ کنترل دستی.. 69

فصل چهارم

شکل 4-1 کوپلینگ هیدرولیکی ساده71

شکل 4-2 مبدل گشتاور73

شکل 4-3 تورک کنورتور- ایمپلر. 74

شکل 4-4 تورک کنورتور- توربین.. 75

فهرست اشکالصفحه

شکل 4-5 تورک کنورتور- استاتور75

شکل 4-6 پمپ و اجزای محفظه هوزینگ... 76

شکل 4-7 عمل کوپلینگ هیدرولیکی78

شکل 4-8 طرز کار استاتور79

فصل پنجم

شکل 5-1 باندهای گیربکس... 84

شکل 5-2 انواع باندها85

شکل 5-3 مجموعۀ یک کلاچ هیدرولیکی چند صفحه ای.. 88

شکل 5-4 کلاچ ترمز کننده89

شکل 5-5 اجزای کلاچ چند صفحه ای.. 90

شکل 5-6 اجزای کلاچ چند صفحه ای و فنر دیافراگمی.. 91

شکل 5-7 کلاچ یک طرفه غلطکی.. 94

شکل 5-8 کلاچ یک طرفه بادامکی.. 94

فهرست جداول

فصل اول

جدول1-1 مسیر قدرت جعبه دنده اتوماتیک پاورفلایت.. 17

جدول 1-2 مسیر قدرت جعبه دنده اتوماتیک اولتراماتیک... 18

فصل دوم

جدول 2-1 بدست آوردن نسبت دنده های خورشیدی.. 39

فصل سوم

جدول 3-1 تاثیر فشار گاز بر روی دریچه گاز63

 فهرست نمودارهاصفحه

فصل سوم

نمودار 3-1 نمودار دو حالت منحنی فشار گاورنر.

دانلود پایان نامه تکنولوژی های روز در گیربکس اتوماتیک

دانلود بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

پایان نامه بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

دانلود بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

پایان نامه  بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز
دسته بندی معدن
فرمت فایل doc
حجم فایل 881 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

پایان نامه بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

طلا از گذشته‌های بسیار دور، به ‌دلیل جلای زیبا، مقاومت بالادر مقابل اکسیداسیون و دیگر عوامل شیمیایی، شکل‌پذیری خوب و کمیابی، در طول تاریخمورد توجه بشر بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.
طلا به عنوان مهمتریناستاندارد پولی جهان مطرح بوده و بیشترین مورد مصرف آن در ساخت سکه و شمش طلا بهعنوان ذخایر پولی بین‌المللی است. این فلز به علت زیبایی و مقاومت، به صورتزیورآلات و کارهای هنری نیز استفاده می‌شود. این فلز همچنین در ساخت لوازمالکترونیکی دقیق مورد استفاده است به‌طوریکه در آینده رده اول مصرف طلا را به خوداختصاص خواهد داد.
فلز طلا به عنوان یک سرمایه ملی و پشتوانه اقتصادی کشور مطرحمی‌باشد، بنابراین اطلاع رسانی در مورد آمار قیمت، تولید، ذخیره و ... این فلزگران‌بها در ایران در مقایسه با دیگر کشورها برای برنامه‌ریزی بهتر در جهت استخراج و استفاده از آن مفید و حتی ضروری می‌باشد.

فهرست مطالب

چکیده:1

مقدمه. 2

تاریخچه ی طلا در ایران. 6

معادن طلای قدیمی.. 7

اولین سابقه ی زری سکه ی طلا.. 8

تجارت طلا و اهمیت اقتصادی آن. 14

مشخصات شیمیایی طلا.. 23

تجارت کانی طلا.. 30

طلا، تاریخچه، ویژگی ها ، کاربردها و ارزش... 30

طلا، تاریخچه، ویژگی ها ، کاربردها و ارزش... 31

کاربردها33

کانی شناسی طلا.. 37

کانی های اصلی طلا:38

خواص فیزیکی :40

رنگ بندی طلا.. 46

آلیاژهای طلا.. 47

استراتژی سرمایه‌گذاری طلا در جهان و ایران. 49

مس... 59

اثرات زیست محیطی طلا.. 75

نتیجه گیری:78

منابع:80

دانلود بررسی آسیب های زیست محیطی ناشی از استخراج طلا در معادن روباز

دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل
بررسی و تحلیل منیفولد
سیستم اگزوز اتومبیل
پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 1621 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

در این مقاله به بررسی انواع هدر و اگزوز می پردازیم. هدرها و اگزوز ها اجزای مهمی در تنفس موتور می باشند. آن ها قدرت موتور را اضافه نمی کنند ولی کمک شایانی به بهره گیری از بالاترین قدرت خروجی موتور انجام میدهند.

این مقاله از جمع آوری و مطالعه معروف ترین مقاله های جهانکه نوشته شده توسط شرکت های تحقیقاتی امریکایی و ژاپنی در این باره گرد آوری شده است.امیدوارم مطلوب حضور خواننده باشد.

در سیکل اتو ، بعد از احتراق، گازها باید از محفظه احتراق خارج شوند و وارد هدرز می شوند، سپس به وسیله هدرز به چند راهه ای می رسند و آن جا تبدیل به یک راهه می شود. سپس وارد کاتالیزور شده و بعد از آن وارد انباره اگزوز و بعد از آن به سمت خارج اتومبیل هدایت می شوند.

هر کدام از این قسمت ها وظیفه ای دارند که به طور مفصل به شرح آن ها می پردازیم .

انتخاب هدرز ، کاتالیزور،انباره اگزوز و سر اگزوز خوب می تواند کمک کند تا موتور اتومبیل به بیشترین بازدهی خود برسد ، پس تلاش ما بیشتر بر روی آشنایی با انواع این قسمت ها و انتخاب آگاهانه آن ها با توجه به نیاز افراد مختلف است.

هر چه لوله‌ها کوتاهتر باشد، قطر آنها بزرگتر است، یعنی طرح کلی 1 ـ 4، و کلکتورهای بزرگ اوج hp بالاتری دارند زیرا سرعت 240 بعداً‌در امتداد rpmها بدست می‌آیند. این گشتاور را بعد از اوج گشتاور بالاتر نگه می‌دارند.

هر چه لوله‌های اولیه بلندتر باشند، قطرها کوچکتر هستند، یعنی طرح کلی 1 ـ 2 ـ 4، و کلکتورهای کوچکتر اوج گشتاوری دارند که قبلاً در دامنه rpm روی داده‌اند. زیرا 240 زودتر بدست آمده و این گشتاور را قبل از گشتاور اوج بالاتر نگه می‌دارند.

 سیستم اگزوزی که اندازۀ آن بطور مناسبی تعیین شده باشد، کل پتانسیل قدرت یک موتور را آزاد یا استخراج میکند. موتور این قدرت را ایجاد میکند اما بدلیل ناکارآمدی سیستم اگزوز (بدلیل فشار برگشتی و وارونگی)، جلوی این قدرت و نیرو گرفته شده و هرگز در چرخها نشان داده نمیشود. بنابراین در واقع، یک سیستم اگزوز خوب قدرت یا نیرویی تولید نمیکند

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 3

فصل اول:5

هدر5

هدر (مانیفلد)6

فشار برگشتی.. 7

تأثیرات طراحی هدر ـ اگزوز بر قدرت موتور8

طراحی هدرز11

ایده‌هایی برای طراحی هدر14

قطر لولۀ اولیه. 18

اهداف یک سیستم کامل هدر و اگزوز22

پنج فاکتور طراحی هدر که روی مکانی که اوج گشتاور روی می‌دهد تأثیر می‌گذارد.23

1 ـ قطر (یا سطح مقطع لوله هدر)24

2) طول.. 27

3 ـ ادغام قطر، طول، زاویه و طرح نقشه کلکتور28

انوع کلکتور31

طول کلکتور32

پهنای کلکتور32

زاویه‌های شیب (taper)33

کاتالیست کانورتور34

5 ـ طرح کلی هدر: 1 ـ4 در برابر 1 ـ 2 ـ 4:37

نتیجه‌گیری از طراحی هدر38

خلاصه. 39

فصل دوم:41

اگزوز41

طراحی اگزوز42

طراحی اصلی.. 42

cat back. 43

بطور کلی سه طرح اگزوز وجود دارد:44

مشخصه‌های مهم اگزوز که می‌بایست در نظر داشت:45

1ـ قطر عامل اصلی است:45

2-طول لولۀ ابتدایی.. 47

3 ـ مواد عایق در منبع اگزوز (muffler):48

4 ـ عامل زنگ زدگی:48

5 ـ ضخامت نسبی (گیج) مغزی:49

6 ـ وسایل و تجهیزات لوله اگزوز50

پوشش اگزوز (wrap)52

3 کار وجود دارد که می‌توان با انجام آنها جذب حرارت را در سیستم اگزوز کاهش داد:53

پوشش پودری.. 53

پوشش نواری اگزوز54

صدا و جریان در اگزوز56

طراحی اگزوز58

گاز خروجی اگزوز59

پالس‌های اگزوز60

چند واقعیت از اگزوز برای آگاهی.. 62

نکته: نیاز به کمی پس فشار بیشتر در قدرت های میانی.. 64

خودروهای سواری تنفس طبیعی.. 67

اگزوز غیرتوربو. 68

عملکرد حرفه ای مسابقه‌‌ای.. 68

هدرها (مانیفلدهای ضد برگشتی.. 69

سیستم‌های اگزوز توربو. 70

هدرهای اگزوز توربو. 71

شیر ایمنی فشار بالا (waste gate)73

خلاصه. 75

منابع و سایت های اطلاع رسانی 85

دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل منیفولد و سیستم اگزوز اتومبیل

دانلود کارآموزی در اداره مالیات

کارآموزی در اداره مالیات

کارآموزی در اداره مالیات

دانلود کارآموزی در اداره مالیات

کارآموزی 
 اداره مالیات
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53

کارآموزی در اداره مالیات

یرانیان از زمان هخامنشیان برایدریافت مالیات وامورمالی کشور دفاتر وسازمانهای مرتبی داشتند . در زمان ساسانیاناخذ مالیات صورت کاملتری داشت وسه نوع مالیات به نامهای اراضی ، سرشماری وسرانهدریافت می شد . پس از ظهور اسلام ودر زمان حجاج بن یوسف ثقفی دفاتر مالیاتی ازفارسیبه عربی برگردانده شد اما در دوره سلجوقی با دستور عبدالملک کندری ، وزیر طغرل . دفاتر مالیاتی مجدداً به فارسی نگارش یافت .وزیرمالیه ، قبل از مشروطیت مامورشخص پادشاه بود وشاه تمام درآمدها وعواید کشور را در اختیار داشت ووزیر مالیه بودجهکشور را تنظیم می کرد ودر مرکز هر استان مستوفی مسئول امور مالیاتی بود . اینمستوفیان عده ای کارمند داشتند که به آنان میرزا می گفتند . رئیس مستوفی ها رامستوفی الممالک می گفتند که لقب وزیر مالیه بود .یکی از درآمدهای وصولی در زمان قاجاراز تیول داری حاصل می شد وتیول داران کسانی بودن که زمینهای دولتی در اختیار آنهاقرارمی گرفت وبا کمک کشاورزان از زمین بهره برداری می کردند وسالیانه مبلغی را بابتتیول داری به شاه می پرداختند . 

فهرست مطالب

 فصل 1 : معرفی سازمان امور مالیاتی

1-1) تاریخچه

1-2) تشکیل سازمانامورمالیاتی

1-3) نظام جامع مالیاتی

1-4) شر ح وظایف سازمان

فصل 2: انواع مالیات

2-1) مالیات بر اشخاص حقوقی

2-2-1) رسیدگی و نحوه تعیین درآمدمشمول مالیات مشاغل

2-2-2) تکلیف مودیان

2-2-3) معافیت های مالیاتی

2-2-4)هزینه های قابل قبول

2-2-5) مراجع حل اختلاف

2-2-6) تشویقات

2-2-7) جرائم

2-3) مالیات بر املاک

2-3-1) مالیات اجاره

2-3-2)مالیات بر نقل و انتقال املاک و سرقفلی

2-3-3) مالیات نقل و انتقال

2-3-3-1) تکالیف مودیان

2-3-4) مالیات بر در آمد املاک ( مالیات درآمد های متفرقه )

2-4) مالیات بر ارث

2-4-1) وراث از نظر قانونهای مالیاتی مستقیم

2-4-2) اموال مشمول مالیات بر ارث

2-4-3) نرخ مالیات بر ارث نسبت به سهم الارث

2-4-4) اموال زیر از مشمول مالیات بر ارث خارج است

2-4-5) وظیفه وراث

2-4-7) گواهینامه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث

2-4-8) گواهینامه واریز مالیات بر ارث

2-4-9) مراجع حل اختلاف

2-5) مالیات بر حقوق

2-6) مالیات تکلیفی

فصل 3: نگهداری دفاتر

3-1) مشخصات دفاتر قانونی

3-2) سایر دفاتر، اسناد حسابداری و مدارک حساب

3-3) نحوه تحریر و نگهداری دفاتر قانونی

3-4) چگونگی تنظیم صورت های مالی نهایی

3-5) موارد رد دفاتر

فصل 4: پیشنهادات

4-1) اظهار نامه مستغلات

4-2) اظهار نامه مالیاتی مربوط به مشاغل فروشندگی

منابع

 

دانلود کارآموزی در اداره مالیات

دانلود کیفیت ارائه خدمات بر روی پروتکل های مسیریابی در شبکه های اقتضایی متحرک

کیفیت ارائه خدمات بر روی پروتکل های مسیریابی در شبکه های اقتضایی متحرک

شبکه های اقتضایی ( Ad Hoc ) نمونه ی نوینی از شبکه های مخابراتی بی سیم هستند که به خاطر مشخصات منحصر به فردشان امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند

دانلود کیفیت ارائه خدمات بر روی پروتکل های مسیریابی در شبکه های اقتضایی متحرک

کیفیت ارائه خدمات 
 پروتکل های مسیریابی 
شبکه های اقتضایی متحرک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 930 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

شبکه های اقتضایی ( Ad Hoc ) نمونه ی نوینی از شبکه های مخابراتی بی سیم هستند که به خاطر مشخصات منحصر به فردشان امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند .در این شبکه ها هیچ پایگاه مبنا، تقویت کننده و مرکز سوییچینگ ثابتی وجود ندارد بلکه این خود گره ها هستند که عملیات تقویت داده سوییچینگ و مسیریابی را انجام می دهند .با توجه به تغییرات مداوم در توپولوژی شبکه به واسطه ی تحرک گره ها پروتکل های مسیریابی باید با اتخاذ نوعی استراتژی سازگار این تغییرات را پشتیبانی کنند به نحوی که داده ی ارسالی به سلامت از مبدا به مقصد برسد. از اوایل دهه 80 میلادی تاکنون پروتکل های مسیریابی فراوانی برای شبکه های اقتضایی پیشنهاد شده است. این پروتکل ها رنج وسیعی از مبانی و روش های طراحی را شامل می شوند از یک تعریف ساده برای پروتکل های اینترنتی گرفته تا روش های سلسله مراتبی چندسطحه ی پیچیده.

بسیاری از این پروتکل ها بر اساس فرض های ابتدایی ساده ای طراحی می شوند. نهایتا اگرچه هدف بسیاری از پروتکل ها قابل استفاده بودن برای شبکه های بزرگ است اما معمولا و به طور میانگین برای 10 تا 100 گره طراحی می شوند. کمبود توان باتری، پهنای باند محدود، میزان خطای زیاد، تزاحم داده و تغییرات مداوم در توپولوژی شبکه از مشکلات اساسی شبکه های اقتضائی است.

به دلیل همین محدودیت ها پروتکل های مسیریابی برای این گونه شبکه ها به گونه ای طراحی می شوند که حداقل یکی از عوامل زیانبار شبکه را کمینه سازند . به عنوان مثال برخی پروتکل ها صرفا بر مبنای توان باتری گره ها بنا می شوند، بسیاری دیگر کمینه سازی سربارهای پردازشی را مورد توجه قرار می دهند و در بسیاری دیگر اجتناب از حلقه (که خود عامل بسیاری از محدودیت ها در شبکه من جمله کاهش پهنای باند و ... است )

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 2

فصل اول : شبکه های بیسیم3

شبکه های ادهاک.. 7

کاربردهای شبکه ادهاک.. 8

خصوصیات شبکه ‌های ادهاک.. 9

معرفی انواع شبکه‌های ادهاک.. 10

شبکه ‌های حسگر هوشمند : (WSNs)10

مشخصات خاص شبکه های حسگر بی سیم12

شبکه‌های موبایل ادهاک : (MANETs)13

فصل دوم : شبکه های اقتضایی متحرک.. 14

شبکه های موبایل ادهاک.. 15

مفاهیم MANET :15

خصوصیات MANET :16

کاربردهای MANET :18

امنیت.. 21

مسیر یابی. 22

2. On demand - Reactive. 25

3. Hybrid - Proactive & Reactive. 26

فصل سوم : پروتکل DSR.. 27

پروتکل DSR.. 28

شبیه ساز NS2. 32

نتیجه گیری.. 33

فهرست منابع لاتین :42

 

دانلود کیفیت ارائه خدمات بر روی پروتکل های مسیریابی در شبکه های اقتضایی متحرک

دانلود مراحل ساخت مترو تهران و موانع پیش رو

مراحل ساخت مترو تهران و موانع پیش رو

مراحل ساخت مترو تهران و موانع پیش رو

دانلود مراحل ساخت مترو تهران  و موانع پیش رو

مراحل ساخت مترو تهران 
و موانع پیش رو
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

 

مراحل ساخت مترو تهران 
و موانع پیش رو

مراحل ساخت مترو تهران و موانع پیش رو

مراحل ساخت مترو تهران

و موانع پیش رو

تاریخچه ای از شروع کار مترو

چه مشکلاتی در هنگام اجرای مترو بیشتر داشتند

در مسائل ایمنی و بحث هایی نظیر زلزله و انفجار چه تمهیداتی صورت گرفته و کلاً بحث نجات در مترو به چه صورت است

تصفیه ی هوای مترو به چه صورت انجام می گیرد

روش اجرای ایستگاهها

مختصری در مورد مشخصات ژئوتکنیک مسیر هایی که مترو از آن عبور کرده است

بررسیهای اولیه ی کار پیش از انقلاب توسط شرکت فرانسوی سفر تو (SODRETU  ) انجام شد این شرکت کار طراحی متروی تهران را بر اساس نیازهای همان دوران آغاز کرد و شبکه ی مترو را روی چهار مسیر که به صورت مصوب نیز درآمد پایه ریزی کرد و با حضور همین شرکت بود که کار ساخت مترو پیش از انقلاب آغاز گردید که با آغاز روند انقلاب پروژه ی مترو متوقف گردید تا سرانجام در سال 1365 عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شد. و از آنجایی که اسناد و نقشه ها و مطالعات فرانسوی ها ملاک ساخت قرار گرفت بنابراین ساختار و پیکره ی ایستگاه ها و تونل های و کم و بیش کلیه ی ساخت و سازهای در رابطه با مترو بر اساس شیوه های پیشنهادی فرانسویان صورت پذیرفت.

خطوط مترو چه تعداد و هر کدام در چه مرحله ای کاری است؟

مهندس حیدریان: پیش بینی خطوط مترو برای 9 خط است. در حال حاضر 4 خط مورب مترو است که نزدیک به 80% دو خط آن به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت می باشد.

خط یک مترو از مرقد امام (ره) تا میر داماد در حال بهره برداری است و ادامه ی آن تا تجریش در دست ساخت و اجرا می باشد.

خط دو از میدان صادقیه تا میدان بهارستان به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت تا خیابان رسالت چهار راه در دشت می باشد که امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد. از چهار راه در دشت تا سرخه حصار نیز در دست طراحی مسیر و ایستگاه های مربوطه می باشد.

خط سه که خطی است شمال شرقی به جنوب غربی شهر تهران از لویزان آغاز و با گذار از خیابان استاد حسن بنا و خیابان شهید بهشتی و خیابان ولی عصر تا میدان راه آهن و در ادامه به سمت اسلام شهر کشیده می شود که مسیر شمالی از لویزان تا تقاطع رسالت و استاد حسن بنا آن در حال حاضر در دست مطالعه و طراحی مهندسین مشاور طرف قرارداد مترو می باشد. بخش میانی از چهار راه استاد حسن بنا و رسالت تا میدان راه آهن طراحی و مطالعات مسیر و ایستگاه ها آماده است و در بخش جنوبی از میدان راه آهن به سمت اسلام شهر نیز مشاورین در حال انجام مطالعات آن می باشند.

خط 4 که سمت و سوی شرقی غربی دارد نیز از شهرک اکباتان آغاز می شود و با گذار از خیابان انقلاب وارد خیابان پیروزی می شود و انتهای آن به منطقه افسریه و اسب دوانی شرق تهران ختم می شود. این چهار خط مصوب هستند و همان گونه که گفتیم خط یک و دو بخش معظم آن در حال بهره برداری و بخش دیگر در حال ساخت می باشد. اما خطوط سه و چهار به مناقصه ی بین المللی گذاشته شده و با گزینش شرکت های برنده، کار مطالعه و طراحی آنها نیز آغاز شده است.

 

 

دانلود مراحل ساخت مترو تهران  و موانع پیش رو

دانلود مقاله انسانهای اولیه

مقاله انسانهای اولیه

مقاله انسانهای اولیه

دانلود مقاله انسانهای اولیه

مقاله انسانهای اولیه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله انسانهای اولیه

چکیده ای از بخشهای مختلف متن:

انسانهای اولیه
مطابق یک فرضیه علمی معاصر، سیر تکاملی نخستین میمونهای انسان نما (اجداد انسان) در حدود 4 میلیون سال پیش در آفریقا آغاز گردید. سپس ، میل دگرخواهی مهاجرت این میمونهای انسان نما را به آسیا و اروپا جایی که آنها تکامل خود را ادامه دادند ، منتقل نمودند آنهایی که در آفریقا باقی ماندند به روند تکامل خود ادامه دادند و به صورت انسانهای امروزی در آمدند و سرانجام آنها به همه نقاط جهان مهاجرت کردند و جای همه میمونهای انسان نمای اولیهhominids را گرفتند.
سازگاری یافتن با آب و هوای سرد توانایی هومونید ها، میمون های انسان نما، در ساختن ابزار،
شکار جانوران و جمع آوری غذا این موجودات را قادر ساخت تا بر سراسر جهان مسلط شوند.
مردم در حدود 40000 سال پیش برای اولین بار وارد استرالیا شدند. تا قبل از 30000 سال پیش آنها در سراسر قاره پراکنده شده بودند و از سرزمینهای خطر ناک عبور کرده بودند چنین مهاجرتی در آن زمان می توانست همانند سفر بشر به کره ماه در قرن بیستم ، اهمیت داشته باشد.
...

اولین مهاجران

به طور دقیق مشخص نیست که اولین مهاجران از کجا آمدند و در کجا ساکن شدند. تحتمال می رود مردمی که در طول سواحل جزیره هایی مثل Timor تیمور ، زندگی می کردند، دارای قایقهایی بودند که برای سفر در طول سواحل و دیدن جزایر نزدیک، آنها را مورد استفاده قرار می دادند .
سفر از راه دریا

در فصول بارانی، بادهای موسمی شمال غربی به همراه امواج و جریانهای دریایی، می توانستند یک کلک یا ناوگانی از کلکها را به آسانی در امتداد خط افق به حرکت درآورند و ظرف مدت یک هفته ، به سواحل شمالی استرالیا برسانند. تعداد مناسبی از انسانها بطور تصادفی یا از روی طرح و نقشه قبلی، توانستند خود را به آنجا برسانند و زنده بمانند و نسل جدیدی بوجود بیاورند

....

تکامل انسان

باستان شناسان می توانند درباره تکامل انسان با مطالعه باقیمانده اسکلت های انسانهای نخستین، مطالب زیادی را کشف کنند انسان در طول سیر تکاملی خود، به تدریج دارای جمجمه های بزرگتری شد. فک ها و دندان ها کوچکتر شدند و این به خاطر تغییر برنامه غذایی انسان بود

قدمت فسیلهای باقی مانده از نئاندر تالها که در اروپا ، خاورمیانه ، شمال آفریقا و آسیا پیدا شده اند به این تاریخ باز می گردد. انسان نئاندرتال با هیکل کوتاه ، ستبر و نیرومندش دارای مغز بزرگی به اندازه 450/1 سی سی بود. او مانند انسان امروزی راه می رفت و در غار ها زندگی می کرد. و ابزارهای سنگی و نیزه های چوبی استفاده می کرد و احتمالاٌ مردگان خود را دفن می کرد ( امروزه، نسل نئاندرتال نه به عنوان نیای بشر امروزی، بلکه تنها به عنوان یکی از اعقاب هومو ایر کتوس شناخته می شود ). نخستین شواهد دال بر پیدایش بشر امروزی هوموساپینزساپینز (انسان هوشمند) ، به این زمان باز می گردد . هوموساپینز ساپینز در آفریقا همزمان با انسان نئاندر تال خاور میانه ، زندگی می کرد اولین آثار هنری از این دوره باقی مانده است .

..

دانلود مقاله انسانهای اولیه

دانلود مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

دانلود مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا 
مقاله تروا یونان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

بخشهایی از متن:

تروا اسطوره ای در یونان

در صبح روز عید کریسمس سال 1829 میلادی ، در دهکده ای در کشور آلمان " هاینریش شلیمان (Heinrich Schliemann) هشت ساله ، از پدر خود هدیه ای دریافت کرد . این هدیه ، یک کتاب داستان بود ، قصه ای از افسانه های یونان باستان که دارای نقاشی های بسیار زیبایی بود . داستانهای شگفت انگیز این کتاب ، هاینریش را بر بال خیال به گذشته های بسیار دور می برد ، به دنیای پرماجرایی که " هومر " شاعر و اسطوره پرداز نابینای یونان باستان در قالب قصه ای شیرین سراییده بود . این قصه درباره شهر " تروا " و جنگی بود که در پای دروازه محکم و دیوارهای بلندش در گرفت .

هومر ، در داستان " ایلیاد " که مجموعه 24 قسمتی از اشعار حماسی است ، چنین افسانه سرایی می کند :

" هکوب ، همسر پریام ، شاه تروا در انتظار فرزندی بود . پیش از انکه کودک متولد شود ، پیشگویان خبر دادند که او سرنوشت شومی خواهد داشت و سبب نابودی و ویرانی کشور تروا خواهد شد . هکوب ، نام فرزند خود را که پسر بود ، پاریس گذاشت اما پریام دستور داد که پاریس را دور از چشم مادر بربایند و بر کوه " آیدا " بگذارند تا طعمه حیوانات وحشی شود . ولی این کودک رها شده را چوپانان یافتند و بزرگش کردند . ، پاریس در هوای مطبوع و جانبخش کوهستان آیدا رشد کرد و در ورزشهای گوناگون استاد شد ، چندان که آوازه نیرمندی و برازندگی او در همه جا پیچید و به گوش پدر و مادرش رسید ، پریام ، فرزند را به حضور طلبید و چون او را جوانی نیرومند و باهوش یافت ، برای یک ماموریت مهم به دربار منلاس ، فرمانروای " اسپارت " فرستاد.

...

هومر ، شاعر و اسطوره پرداز نابینای یونان

هومر در منظومه ادیسه ، داستان سرگردانی اولیس را در بازگشت از جنگ تروا ، با بیانی شور انگیز و گیرا آورده است . نقشه اولیس این بود که با حیله ای زیرکانه ، گروهی از جنگجویان یونانیرا به درون قلعه تروا بفرستند تا آنها دروازه را بر روی سپاهیان یونانی بگشایند . پس ، هزاران سرباز یونان دست بکار شدند و در حالی که مدافعان تروا از بالای دیوار به کار آنها می نگریستند ، رفته رفته پیکر یک اسب چوبی بسیار بزرگ در برابر نگاه مبهوت آنها شکل گرفت .

این کار که پایان یافت ، جنبش در میان لشکریان یونانی افتاد . آنها چنان نشان می دادند که دیگر از این جنگ بی حاصل خسته شده اند و آهنگ بازگشت به وطن خود دارند .

سربازان یونانی ، گروه گروه راه ساحل را در پیش گرفتند و پس از سوار شدن بر کشتی ، در افق دریا ناپدید شدند . سرور و شادیاهالی تروا از این واقعه ، پایان نداشت .

بزودی دشتی خالی در برابر انها بود و اسبی چوبین که یونانیان به یادگار گذاشته بودند . اهالی تروا دروازه شهر را گشودند و شادی کنان ، انچه را که از لشکریان یونانی به جایمانده بود ، به غنیمت برداشتند ، از جمل اسب چوبین را به غنیمت برداشتند وان را با طناب به داخل کشیدند ،  غافل از ان که سی جنگجوی یونانی به فرماندهی اولیس در داخل اسب پنهان شده اند ، ان را به شهر بردند تا تقدیم  خدایان کنند .

دانلود مقاله اسطوره ای در یونان به نام تروا

دانلود معماری پُلها در شهرهای مختلف

معماری پُلها در شهرهای مختلف

معماری پُلها در شهرهای مختلف

دانلود معماری پُلها در شهرهای مختلف

معماری پُلها در شهرهای مختلف
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130

معماری پُلها در شهرهای مختلف 

معماری پُلها در شهرهای مختلف

تغییر کارکرد پل خواجو

تغییرات پل خواجو

تزئینات پل خواجو

تاریخچه سی و سه چشمه ( الله وردیخان )

تغییر کارکرد سی و سه پل

تعمیرات سی و سه پل ( الله وردیخان

پل سازی در زمان اورارتوها

پل سازی در عهد مادها

پل سازی در عهد ساسانیان

پل کوار 

پل تنگاب 

پل پیرین

پل خیر آباد

پل سازی در دوران اسلامی

احداث طاق بر روی پایه های قدیمی

پل سازی در دوره سلجوقیان

پل سازی در دوره ایلخانیان

پل سازی در دوره تیموریان

سی و سه پل

پل خاجوا

پل جویی

راه مازندران گیلان

پل سازی در دوره افشاریه

پل سازی در دوره زندیه

پل سازی در دوره قاجاریه

معماری پلها

استفاده از مهار چوبی در طاقها

کنوهای آشکار

تاسیسات مربوط به پل

مصالح ساختمانی پلها

آسیب پذیری پلها

پل آصف الدوله _ کرج

احداث اتاق

پل شاه عباسی محمد آباد _ قزوین

پل دلاک – قم

پل هشت چشمه_ سرخ ده ساوه

پل دودهک _دلیجان

پل فرح أباد_ ساری

پل آجی چای _ تبریز

پل سنگی – تبریز

پل ورسک - فیروز کوه

در ارتباط با شهرهائی که با رودخانه همراه بوده اند و نقش رودخانه عامل مهمی در حیات آنها داشته است پل مطرح می شود.اصفهان شهری در کنار رودخانه ی زاینده رود به همراه موقعیت خاص خویش در منطقه پر عبور از قدیم تا کنون در ارتباط با رودخانه نقش مهمی را در جهت سازه های مختلط با پل داشته است.

یهودیه و جی دو شهر در منطقه اصفهان امروزی به وسیله پل شهرستان به بخش جنوبی رودخانه زاینده رود مرتبط می شوند.

پل شهرستان دارای چندین اهمیت در منطقه به حساب می آید در درجه اول تنها راه ارتباطی با بخش جنوبی رودخانه و در درجه بعدی به عنوان مرکز کنترل در جهت ورود و خروج اجناس باجگیری شناسائی افرادی که به منطقه وارد و خارج می شود.

گفته میشود که پلی نیز در قبل از صفویه در منطقه اصفهان ساخته می شود و این پل در جای فعلی پل خواجو قرار داشته است و با طرح اندازی جدید توسط شاه عباس برای شهر اصفهان در جهت تقویت شبکه ارتباطی خویش که بر مبنای چهار باغ قرار داشته این پل مسدود می گردد که بعدها پل خواجو طراحی می شود.

البته بایستی توجه داشت که هنوز پل خواجو در این زمان طرح نبود و پل عباس آباد پلی که در این قسمت قرار داشته مورد توجه بوده است.

بستن پل خواجو به عنوان راه ارتباطی در جهت برگردان شبکه اقتصادی از جهت شرق به غرب بوده است وبعدا” که قدرت حکومتی صفوی در اصفهان پای محکم می کند شاه عباس با ساختن پل خواجو در این مکان شبکه سازی کالبدی اصفهان را کامل می سازد.

عاملی دیگری نیز در ساختن پلها در این شهر مورد توجه بوده و آن بنای این پلها به صورتی متفاوت از دیگر پلها در کشور. این عمل به صورت خاصی جامع عمل به خود پوشانیده است.

الف ـ نمای پلها شباهت به کاروانسرا در دوران صفویه دارد و مخصوصا” با توجه به قسمت شاه نشین پل و بر جهان ابتدا و انتهای این شباهت بیشتر می گردد.البته این شباهت را شاید بایستی در جهت ارتباطات بین شهری مطرح میگردد و پل همین موقعیت را در دو قسمت رودخانه ایفا می کند.

ب ـ حجم پلها شبیه به حجم پلهای اروپایی قرون رنسانس است(فلورانس ـ ونیز) که در ارتباط با مردم ساخته میشوند ـ فرم غرفه هائی به عنوان فروش تفریح چایخانه ها و غیره که پلهای دوران صفویه نیز شاید در این جهت تقلید شده باشند ولی به علت موقعیت سوق الجیشی که پیدا میکند شاه عباس را از این تفکر منصرف میسازد.

این دو عامل (الف و ب ) با منظر شهری ارتباط خاص بر قرار می سازند مجموعه بیشه ها ـ رودخانه و بالاخره عمارتی میان آب حتی در این مسئله کاربدان جای می رسد و مسئله ارتباطی پل در مرحله دوم قرار می گیرد. دو پل الله وردیخان و خواجو از نظر فنی ساختمان نیز در حدی مطرح می شوند که صرف نظر از عامل عبوری به عنوان پل مطرح کننده مسئله تقسیم آب تفریح و بالاخره داد و ستد مردم قرار می گیرند.بخش تقسیم آب پل خواجو شاید با جرا‍‏‎‏‏ٌت بتوان به عنوان یک شاهکار فنی ساختمانی مطرح ساخت که امروزه با پیچیدگی فراوانی در کیلومتری به چند دورتر صورت می گیرد. عامل تقسیم آب به همراه مادیها( جویهای تقسیم به اراضی آب ) در سطح منطقه جز طرحهای مهندسی و طرح انداز صفوی شیخ بهائی دانست در جمع سازه های کالبدی شهر اصفهان به خوبی قدرت حکومتی مشاهده می گردد که این قدرت با سیاست خاص برنامه ریزی شهری و با شناخت بر عوامل اقتصادی مردم که همه چیز را تابع خویش می کند چگونه قدمت و استحکام خویش را در جامعه ای پایدار ساخته و حتی بعد از انقراض قدرت حکومتی به عنوان استثنا ٌ در تاریخ این شهر با تمام آن خصوصیات با جزئی تغییرات قدرتهای حکومتی دیگر باقی و بر جا می ماند.

پل ورسک - فیروز کوه

موقعیت : بین کوههای فیروز کوه، و نزدیک روستای ورسک و رابط بین دو تونل، بر روی دره عباس أباد.

قدمت : بین سالهای 1310 تا 1315 هجری شمسی 

با همکاری مهندسین ألمانی.

نوع پلان : یک دهانه قوسی به عرض 66 متر و

به ارتفاع 110 متر از کف دره. طول پل 2/73 متر.

مصالح ساختمانی : بتن أرمه.

تزئینات : ندارد.

ثبت تاریخی : 1534 .     

مصالح ساختمانی پلها :

بدون شک مصالح به کار رفته در بنای پل و بندهاعامل موثری در استحکام و استقامت در برابر سوانح طبیعی، و یکی از عوامل مهم ایستائی نبا در قرون متمادی است. مصالح ساختمانی مصرفی در دوره های مختلف متفاوت بوده چنان کهدر دوره هخامنشی و ساسانی از سنگ تراش با بستهای آهنی مذاب و در دوره های بعد از اسلام از آجر با ملاط قیرچار و یا ساروج استفاده می کرده اند. به طور کلی مهمترین مصالحی که در بنای پلها به کار می رفته عبارتند از :

1-سنگ :

از سنگ به صور مختلف سنگ لاشه،سنگ تراش،در پایه های پلها سود می جسته اند و گاه از قلوه سنگهای درشت ته رودخانه و یا سنگهای لاشه نزدیک محل احداث پل بهره می گرفتند. و جهت استفاده در نمای خارجی پایه ها و یا طاقها سنگهای تراش دار به کار می برده اند.

نا گفته نماند که در بعضی از پلها از مصالح قدیمی پلهای دوره ما قبل خود استفاده می شده واین مساله برای باتان شناسان این توهم را پدید آورده که ممکن است بنای تاریخی پلهای مزبور مصادف با قدمت سنگهای مصرفی باشد ، همان طور که وجود سنگهای تراش دار و حجاری شده در پایه پل بند امیر و پل کشکان ، هخامنشی و یا ساسانی بودن پایه های پل را تداعی می کند . به هر صورت این امکان وجود داشته که دست اندر کاران و معماران مسئول احداث این پلها ، جهت صرفه جویی در وقت و هزینه ، سنگهای حجاری شده را از محلها و ساختمانهای دیگر بدانجا حمل کرده و در پایه پل یه کار گرفته اند . در پلهای آجی چای تبریز ، کلخوران و گیلانده و شهر نیر اردبیل بهره گیری از این نوع سنگها در پایه پلها به چشم می خورد .

 

 

دانلود معماری پُلها در شهرهای مختلف